Ενέργεια

Η αποτίμηση της ηλεκτροκίνησης στην ατζέντα Biden - Προσδοκίες και αλήθειες

Η αποτίμηση της ηλεκτροκίνησης στην ατζέντα Biden - Προσδοκίες και αλήθειες
Μεγάλες προσδοκίες για την ηλεκτροκίνηση ως το 2030
Σχετικά Άρθρα

Ο Δημοκρατικός πρόεδρος των ΗΠΑ Joe Biden παρουσίασε χθες Τετάρτη (31/3) σχέδιο γιγαντιαίας επένδυσης για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών της χώρας και το μεγαλύτερο πρόγραμμα αύξησης της απασχόλησης μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Σύμφωνα με το CNBC, ιδιαίτερο βάρος θα δοθεί στην ηλεκτροκίνηση  και ειδικότερα στις υποδομές φόρτισης έναντι 2 τρισ. δολ. και την δέσμευση για εγκατάσταση 500.000 σταθμών φόρτισης έως το 2030.

Η διοίκηση Biden εκπόνησε ένα σχέδιο ύψους 174 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την τόνωση της ανάπτυξης και της υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων που περιλαμβάνει χρήματα για την εξόρυξη εργοστασίων και την ενίσχυση της εγχώριας προμήθειας υλικών, φορολογικών κινήτρων για αγοραστές EV και προγραμμάτων επιχορηγήσεων.

Περιπλοκότητα

Είναι γεγονός ότι η δημιουργία ενός δικτύου φορτιστών είναι πολύ πιο περίπλοκη από ό, τι ακούγεται. Χρειάζεται ένας συνδυασμός ιδιωτικών-δημόσιων εταιρικών σχέσεων που μπορεί να περιλαμβάνει τοπικούς δήμους, επιχειρήσεις και εταιρείες κοινής ωφέλειας, αυτοκινητοβιομηχανίες και μια αναδυόμενη ομάδα εταιρειών χρέωσης EV. Δεν είναι τόσο απλό όσο ένα πρατήριο καυσίμων.

32_2.JPG

Τρομακτικές επενδύσεις

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της AlixPartners, που ειδικεύεται στην αυτοκινητοβιομηχανία, θα χρειαστούν 300 δισεκατομμύρια δολάρια για τη δημιουργία ενός παγκόσμιου δικτύου φόρτισης για την κάλυψη της αναμενόμενης αύξησης των EV έως το 2030, συμπεριλαμβανομένων των 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων μόνο στις ΗΠΑ. Το κόστος για φορτιστές EV ποικίλλει ανάλογα με το "επίπεδο" του φορτιστή. Όσο υψηλότερο είναι το επίπεδο, τόσο πιο γρήγορη είναι η φόρτιση και τόσο πιο ακριβή είναι η εγκατάσταση.

Το «πρόβλημα» εντοπίζεται στις υποδομές και την χαμηλή ζήτησή τους. Ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η General Motors και η Volkswagen επενδύουν σε μεγάλο βαθμό στη βελτίωση της απόδοσης και στη μείωση των τιμών των EV για να φτάσουν μέχρι την Tesla, ενδιαφέρονται πολύ λιγότερο για την κατασκευή, την κατοχή και τη λειτουργία των δικών τους δικτύων φόρτισης. Η Tesla δημιούργησε το δικό της δίκτυο φόρτισης λόγω ανάγκης και, εν μέρει, για να βοηθήσει στην πώληση των αυτοκινήτων της. Η Tesla δημιουργεί ένα τέτοιο δίκτυο για τους ιδιοκτήτες της για σχεδόν μια δεκαετία.

90_5.JPG

Η τάση της αγοράς

Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες συνεργάζονται με εταιρείες τρίτων για την παροχή σταθμών φόρτισης. Η στρατηγική τους, σε συνδυασμό με τον ενθουσιασμό της Wall Street για EV, οδήγησε τη ζήτηση των επενδυτών για εταιρείες χρέωσης όπως η ChargePoint και η EVgo.

Υπάρχουν περίπου 41.400 σταθμοί φόρτισης EV στις ΗΠΑ, σύμφωνα με το Υπουργείο Ενέργειας. Λιγότεροι από 5.000 είναι γρήγοροι φορτιστές. Αυτό συγκρίνεται με περισσότερα από 136.400 βενζινάδικα, σύμφωνα με την GasBuddy.

Η GM έχει δεσμευτεί να απελευθερώσει 30 ή περισσότερα EV έως το 2025 με επένδυση 27 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε ηλεκτρικά και αυτόνομα οχήματα.

Είναι επίσης μία από τις πολλές εταιρείες που επικεντρώνονται στα EV μετά την επιτυχία της Tesla. Η Volvo έχει ανακοινώσει σχέδια για να γίνει μια εταιρεία EV-20 έως το 2030, ενώ η Volkswagen έχει αποστολή να είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο.

Απαιτούνται δημόσιοι φορτιστές για την τροφοδοσία αυτών των οχημάτων, αλλά εταιρείες όπως η EVgo χρειάζονται την απαίτηση για χρέωση για να είναι εκεί για να δικαιολογήσουν την επιχείρησή τους. Όσον αφορά το 2020, η IHS Markit αναφέρει ότι τα EV ήταν μόνο το 1,8% των νέων ταξινομήσεων ελαφρών οχημάτων στις Η.Π.Α., η AlixPartners αναμένει ότι θα υπάρξουν 18 εκατομμύρια EV στις οδικές οδούς των ΗΠΑ μέχρι το τέλος του 2030.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης