Ενέργεια

Διώρυγα Gas: Το νέο μεγάλο asset της Motor Oil, που ακόμα δεν έχει αποτιμήσει η αγορά

Διώρυγα Gas: Το νέο μεγάλο asset της Motor Oil, που ακόμα δεν έχει αποτιμήσει η αγορά
Κομβικές οι υπηρεσίες που θα προσφέρει για την ενεργειακή επάρκεια και ευελιξία το νέο FSRU
Σχετικά Άρθρα
Με στόχο την έναρξη κατασκευής του έργου το τρίτο τρίμηνο του 2022 και την ολοκλήρωση του στις αρχές του 2023, το project δημιουργίας πλωτού σταθμού αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου της Διώρυγα Gas, μέλους του ομίλου Motor Oil, εισέρχεται στην κρίσιμη φάση του market test, το οποίο θα ξεκινήσει τις επόμενες ημέρες και θα ολοκληρωθεί εντός του Δεκεμβρίου. Από το ενδιαφέρον που θα εκδηλωθεί για την τροφοδοσία του σταθμού με υγροποιημένο φυσικό αέριο θα κριθεί η υλοποίηση του έργου, αν και ήδη όλα δείχνουν ότι η προσέλευση θα είναι μεγάλη.
Άλλωστε το market test διενεργείται σε μια συγκυρία που αναδεικνύει ότι οι αποθηκευτικοί χώροι φυσικού αερίου αποτελούν πολύτιμες εγκαταστάσεις που εξασφαλίζουν την επάρκεια τροφοδοσίας, την ευελιξία και την ανταγωνιστικότητα στις τιμές. Ως εκ τούτου εκτιμάται ότι το ενδιαφέρον που θα εκδηλωθεί στο market test θα είναι μεγάλο και θα προέλθει τόσο από ελληνικές, αλλά κυρίως από ξένες εταιρίες, που δραστηριοποιούνται στην προμήθεια φυσικού αερίου αλλά και στην παραγωγή.

Η επένδυση

Παράλληλα με το market test, μέχρι το τέλος του έτους προβλέπεται η ολοκλήρωση των μελετών (FEED-Front-End-Engineering Design) ενώ η λήψη της τελικής επενδυτικής απόφασης τοποθετείται στο πρώτο τρίμηνο του 2022. Tο ύψος της επένδυσης υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τα 300 εκατ. ευρώ.
Ταυτόχρονα, προχωρεί η αδειοδοτική ωρίμανση και βρίσκονται σε εξέλιξη οι τελικές συζητήσεις με δυνητικούς προμηθευτές για τα τεχνικά σκέλη του project.
Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Ιούλιο υπεγράφη μεταξύ της Διώρυγα Gas και του ιαπωνικού ναυτιλιακού κολοσσού Mitsui O.S.K. Lines σύμβαση προμήθειας για την ανάπτυξη του FSRU. H Mitsui O.S.K. Lines είναι από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου με πλήθος δραστηριοτήτων, ενώ διαθέτει στόλο που περιλαμβάνει LNG Carriers, τάνκερ, πλοία ξηρού φορτίου και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η έναρξη κατασκευής του project υπολογίζεται για το τρίτο τρίμηνο του 2022 με στόχο να τεθεί σε λειτουργία μέχρι το τέλος του 2023. Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Ιούλιο έγινε και αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Διώρυγα Gas κατά 2,8 εκατ. ευρώ, με το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας να ανέρχεται πλέον στα 4.274.000 ευρώ.

Η δυναμικότητα

Η Διώρυγα Gas, μέλος του ομίλου Motor Oil, έχει χαρακτηριστεί ως Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) και αποτελείται από πλωτό τερματικό σταθμό παραλαβής, προσωρινής αποθήκευσης και επαναεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (FSRU). Βρίσκεται νοτιοδυτικά του διυλιστηρίου της Motor Oil στην περιοχή των Αγ. Θεοδώρων Κορινθίας, περίπου 70 χλμ. από την Αθήνα. Πρόκειται για ένα στρατηγικό έργο, εθνικής και διεθνούς εμβέλειας, και αποτελεί μία νέα πύλη εισαγωγής που θα εξυπηρετεί τους καταναλωτές φυσικού αερίου σε όλη την Ελλάδα και τις γειτονικές χώρες.
Η Διώρυγα Gas έχει συμπεριληφθεί στο 10ετές πλάνο ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ (2021-2030) και θα συνδεθεί με το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) μέσω χερσαίου αγωγού (που θα κατασκευαστεί με τεχνολογία ανάμειξης υδρογόνου). Η χωρητικότητα αποθήκευσης της μονάδας είναι έως 210.000 m3, με δυναμικότητα αεριοποίησης 132.000 MWhs / ημέρα και ετήσια εκτιμώμενη ζήτηση 2,5 bcm.

Οι πολλαπλές υπηρεσίες που θα προσφέρει

Οι στόχοι που εξυπηρετούνται μέσω της Διώρυγα Gas που θα είναι μια ανοικτή και ευέλικτη υποδομή εισαγωγής LNG είναι:
Η ενίσχυση της διαθεσιμότητας ευέλικτων πηγών ενέργειας.
Η εξασφάλιση ανταγωνιστικών τιμών φυσικού αερίου.
Η αύξηση της δυναμικότητας αποθήκευσης του ελληνικού συστήματος φυσικού αερίου κατά 80%, με άμεση συνέπεια την ενίσχυση ασφάλειας εφοδιασμού της χώρας.
Η σημασία της αύξησης αποθηκευτικής δυναμικότητας LNG διαφαίνεται σε περιόδους όπως η σημερινή που επικρατούν υψηλές τιμές στις διεθνείς αγορές και η ενεργειακή επάρκεια της χώρας πρέπει να εξασφαλισθεί με το ελάχιστο δυνατό κόστος για τον τελικό καταναλωτή.

H δημιουργία δεύτερης νότιας πύλης εισαγωγής φυσικού αερίου στο νότιο άκρο της Ελλάδας, με τη μεγαλύτερη εγχώρια κατανάλωση, καθώς και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης προωθώντας το φυσικό αέριο μέσω βυτιοφόρων που μεταφέρουν Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο.
H εξυπηρέτηση αυξημένης ζήτησης φυσικού αερίου λόγω νέων μονάδων ηλεκτροπαραγωγής.
H ανάπτυξη εφαρμογών Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου μικρής κλίμακας.
Σημειώνεται τέλος ότι το έργο περιλαμβάνει προβλέψεις για εισαγωγή υδρογόνου και ανανεώσιμων αερίων, ώστε η Διώρυγα Gas να θεωρηθεί πρωτοπόρος δύναμη κατά τη μετάβαση στη νέα εποχή με χρήση καθαρότερων πηγών ενέργειας.

Συμπερασματικά το project αυτό θα δώσει τεράστια υπεραξία στον όμιλο της Motor Oil, καθώς η ζήτηση των υπηρεσιών αυτού του FSRU είναι δεδομένη και αναδικνύεται πολύ περισσότερο από την τρέχουσα συγκυρία,αλλά και όσα πρόσφατα ανέφερε ο Α.Στεφάτος της ΕΔΕΥ για τις ανάγκες αποθήκευσης. Πρόκειται για μια στρατηγική επένδυση, η οποία δεν έχει αποτιμηθεί ακόμα από τους επενδυτές και η οποία προοπτικά θα έχει διάδοχες δραστηριότητες σε υδρογόνο και ΑΠΕ. Μόνο και μόνο η μελλοντική αποτίμηση των sum of parts, άθροισμα μερών δηλαδή, θα σημάνει αρκετά εκατομμύριια ευρώ σε αξία για τον όμιλο.

www.worldenergynews.gr





Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης