Ενέργεια

GM: Στα χνάρια των Ford και Rivian, με ένα ηλεκτρικό pickup Silverado αξίας 105.000 δολαρίων

GM: Στα χνάρια των Ford και Rivian, με ένα ηλεκτρικό pickup Silverado αξίας 105.000 δολαρίων
Αγώνας δρόμου για τις αυτοκινητοβιομηχανίες
Η στρατηγική ηλεκτρικών οχημάτων της General Motors ύψους 35 δισεκατομμυρίων δολαρίων θα αντιμετωπίσει τη μεγαλύτερη δοκιμασία της το 2023, όταν λανσάρει μια ηλεκτρική έκδοση του pickup Chevrolet Silverado με εξαψήφια τιμή, ένα χρόνο αργότερα  από τους  ανταγωνιστές της  Ford Motor Co και Rivian Automotive.

Η Διευθύνουσα Σύμβουλος της GM Mary Barra ανακοίνωσε την Τετάρτη στο ετήσιο τεχνολογικό συνέδριο CES μέσω βίντεο ότι το ηλεκτρικό Silverado θα κυκλοφορήσει σε δύο στάδια το 2023, ξεκινώντας από το δεύτερο τρίμηνο με ένα φορτηγό εργασίας αξίας $39.900 WT που θα παραδοθεί σε περιορισμένη ομάδα εμπορικών στόλων.

 Το φθινόπωρο του 2023, η GM σχεδιάζει να ξεκινήσει την παράδοση ενός καταναλωτικού, μοντέλου προσανατολισμένου στην περιπέτεια που θα ξεκινά από 105.000 $ - ακριβότερο από το ηλεκτρικό σεντάν Mercedes EQS.

Οι πελάτες λιανικής θα δουν λιγότερο ακριβές εκδόσεις του ηλεκτρικού Silverado να κυκλοφορούν το 2024 και μετά, δήλωσαν αξιωματούχοι της Chevrolet σε ενημερώσεις πριν από την ομιλία της Barra στο CES.

Εντείνεται ο ανταγωνισμός

Το ντεμπούτο του ηλεκτρικού Silverado κλιμακώνει τη μάχη για τις πωλήσεις και την πίστη των πελατών σε μια κατηγορία που περιλαμβάνει μερικά από τα πιο κερδοφόρα οχήματα που πωλούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ.

 Το ηλεκτρικό pickup R1T της Rivian Automotive, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2018, και το όραμα του Διευθύνοντος Συμβούλου της Tesla Elon Musk για ένα πλήρως ηλεκτρικό pickup που ονομάζεται Cybertruck, ώθησαν το Detroit Three να επιταχύνει την ανάπτυξη ηλεκτρικών pickup.


Rivian-1.jpg

Η ημερομηνία κυκλοφορίας του Cybertruck παραμένει αβέβαιη. Προς το παρόν, ο πρώτος γύρος του αγώνα ηλεκτρικών pickup είναι ένας ανταγωνισμός μεταξύ της Ford, της GM και της Rivian, η οποία άρχισε να αποστέλλει το πρώτο από τα  αξίας $67.500 και άνω, μοντέλα R1T στα τέλη του περασμένου έτους.

 Το ηλεκτρικό Silverado, κατασκευασμένο στην ίδια αρχιτεκτονική με το GMC Hummer EV, θα βγει στην αγορά ένα χρόνο ή περισσότερο αργότερα από το ηλεκτρικό Ford F-150 Lightning.

Η Barra και ο πρόεδρος της GM Mark Reuss στοιχηματίζουν ότι η GM θα κερδίσει μακροπρόθεσμα αναπτύσσοντας πρώτα αποκλειστικές αρχιτεκτονικές ηλεκτρικών οχημάτων και μια κάθετα ολοκληρωμένη αλυσίδα παραγωγής μπαταριών και κινητήρων, και στη συνέχεια λανσάροντας μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων σε μεγάλο όγκο κατά τη μέση και το τελευταίο μέρος αυτής της δεκαετίας.

Μέχρι τότε, τα στελέχη της GM αναμένουν ότι το κόστος της αποκλειστικής τεχνολογίας μπαταριών Ultium της εταιρείας θα είναι χαμηλότερο από τους ανταγωνιστές, παρέχοντας ένα αποφασιστικό πλεονέκτημα.

Η Ford

 Η Ford ακολούθησε διαφορετικό δρόμο. Το F-150 Lightning που αναμένεται να παραδοθεί από την άνοιξη είναι μια τροποποιημένη έκδοση του τρέχοντος, βενζινοκίνητου F-150 που αποτελεί μέρος της σειράς οχημάτων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες.

 Η προσέγγιση της Ford ήταν ταχύτερη και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ford Jim Farley δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι η εταιρεία έπρεπε να περιορίσει στις 200.000 τον αριθμό των κρατήσεων που θα κάνει από τους καταναλωτές για το φορτηγό. Η Farley πιέζει επιθετικά για την κατασκευή όσο το δυνατόν περισσότερων Lightnings προτού το Silverado της GM και άλλοι αντίπαλοι βγουν στην αγορά.

Την Τρίτη, η Ford ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να διπλασιάσει την ικανότητα κατασκευής Lightnings στο συγκρότημα Rouge στο Dearborn του Μίσιγκαν. σε 150.000 οχήματα το χρόνο. Η Ford τον περασμένο Σεπτέμβριο δήλωσε ότι αύξησε τη χωρητικότητα Lightning σε 80.000 από 40.000 οχήματα. Η Ford ξεκινά επίσης συνεργασία με τον συνεργάτη μπαταριών SK Innovation σε ένα δίκτυο εργοστασίων συναρμολόγησης οχημάτων και κατασκευής μπαταριών ύψους11,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο Τενεσί και το Κεντάκι.



image-ford-ranger-v-holden-colorado-2016-comparison-164105142022486.jpg

Εμπορικοί στόλοι και πελάτες λιανικής

Η Ford και η GM στοχεύουν και οι δύο πελάτες εμπορικού στόλου με ηλεκτρικά pickup με τιμή λίγο κάτω από 40.000 $. Η GM ανακοίνωσε ότι η έκδοση WT, ή φορτηγό εργασίας, του Silverado EV θα έχει αυτονομία 400 μιλίων και θα πάει πρώτα σε μια επιλεγμένη ομάδα πελατών στόλου στο πλαίσιο συμφωνιών που έχουν ήδη διαπραγματευτεί.

 Η GM αναμένει να παραδώσει «δεκάδες χιλιάδες» ηλεκτρικά φορτηγά εργασίας, δήλωσε ο Steve Carlisle, επικεφαλής των επιχειρήσεων της GM στη Βόρεια Αμερική.

Η Ford και η GM ακολουθούν διαφορετικούς δρόμους για να κερδίσουν πελάτες λιανικής. Το F-150 Lightning για πελάτες λιανικής έχει αυτονομία 300 μιλίων, μπροστινό πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 400 λίτρων που μπορεί να λειτουργήσει ως ψυγείο ποτών και μια επιλογή που επιτρέπει στο φορτηγό να τροφοδοτεί ένα σπίτι κατά τη διάρκεια συσκότισης. Μπορεί να μεταφέρει 1.800 κιλάσε φορτίο. Το καταναλωτικό Lightning είχε τιμή εκκίνησης 52.974 $, εξαιρουμένων των φορολογικών ελαφρύνσεων, πριν η Ford περιορίσει τις παραγγελίες.

Το ηλεκτρικό Silverado RST για αγοραστές λιανικής έχει εμβέλεια 400 μιλίων, μια "μεσαία πύλη" στο πίσω μέρος της καμπίνας που μπορεί να φιλοξενήσει καγιάκ και σανίδες του σερφ, αλλά μεταφέρει λιγότερο φορτίο και δεν θα έχει δυνατότητα εφεδρικής γεννήτριας .

Εκπρόσωπος της Chevrolet είπε ότι η αμφίδρομη φόρτιση για την τροφοδοσία ενός σπιτιού θα είναι διαθέσιμη εντός του πρώτου έτους παραγωγής. Η απόφαση της GM να χρεώσει ευρωπαϊκές τιμές πολυτελών αυτοκινήτων για τα πρώτα Silverado RST αντικατοπτρίζει τη στρατηγική για τα πρώτα Hummer EV, τα οποία ξεκίνησαν από πάνω από 110.000 $ και είναι τώρα διαθέσιμα σε τιμές εκκίνησης 99.995 $ - υπερδιπλάσια από τη μέση τιμή συναλλαγής για ένα όχημα GM.

www.worldenergynews.gr



 

 

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης