Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Reuters: Αναμένεται έλλειψη ανεφοδιασμού από τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια τον χειμώνα

Reuters: Αναμένεται έλλειψη ανεφοδιασμού από τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια τον χειμώνα
Η Ευρώπη έχει επίσης αυξήσει τις εισαγωγές ντίζελ από άλλες περιοχές όπως η Μέση Ανατολή και η Ασία

Η περίοδος ανάκαμψης των διυλιστηρίων που ειδικεύονται στην παραγωγή και μεταφορά βαρέος αργού πετρελαίου στην Ευρώπη αυτό το φθινόπωρο, καθώς και η γαλλική απεργία, πρόκειται να ωθήσουν τις τιμές του ντίζελ υψηλότερα και να ενισχύσουν τις προμήθειες εν όψει της απαγόρευσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα ρωσικά διυλισμένα προϊόντα στις αρχές του επόμενου έτους, σύμφωνα με το Reuters.

Τον Οκτώβριο, περίπου 1,5 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως (bpd) δυναμικότητας διύλισης αργού αναμένεται να είναι εκτός σύνδεσης στην Ευρώπη για προγραμματισμένη και μη προγραμματισμένη συντήρηση, εκτιμά η Energy Aspect. Αυτός ο αριθμός συγκρίνεται με 1,1 εκατομμύρια bpd δυναμικότητας εκτός σύνδεσης τον Σεπτέμβριο και είναι πάνω από τον μέσο όρο 2015-2019 για αυτήν την περίοδο. Τον Νοέμβριο, η δυναμικότητα εκτός σύνδεσης αναμένεται να φτάσει τα 600.000 bpd. «Δεδομένων όλων των περιορισμών που σχετίζονται με τον Covid, της κοινωνικής απόστασης κ.λπ., είναι πιθανό ότι δεν έγιναν πολλές εκτεταμένες εργασίες, αλλά απλώς ουσιαστική συντήρηση», δήλωσε η Livia Gallarti της Energy Aspect.

Η Ευρώπη έχει επίσης αυξήσει τις εισαγωγές ντίζελ από άλλες περιοχές όπως η Μέση Ανατολή και η Ασία, με τις αφίξεις του Σεπτεμβρίου να αγγίζουν το υψηλό τριετίας των 1,6 εκατομμυρίων βαρελιών την ημέρα, με βάση τα στοιχεία της εταιρείας ανάλυσης πετρελαίου Vortexa.

Όμως, ενώ οι υψηλότερες εισαγωγές και η μείωση των προοπτικών ζήτησης συμβάλλουν στη μείωση της πίεσης στις αγορές ντίζελ, οι εκτεταμένες διακοπές λειτουργίας διυλιστηρίων στη Γαλλία, (εν μέρει λόγω απεργιακών κινητοποιήσεων), θα μπορούσαν να περιορίσουν ξανά τις προμήθειες.

«Το κύμα απεργιών στη Γαλλία αιφνιδίασε την αγορά και υπάρχει αβεβαιότητα για τη διάρκειά του», δήλωσε ο αναλυτής της OilX, Neil Crosby. «Συνολικά, παραμένουμε ένα ασταθές α΄ τρίμηνο το 2023, καθώς η αγορά θα δυσκολευτεί να αντικαταστήσει τις χαμένες ρωσικές προμήθειες», είπε η Gallarti, προσθέτοντας ότι η Ευρώπη πρόκειται να χάσει 500.000-600.000 bpd ρωσικού ντίζελ λόγω κυρώσεων.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα σταματήσει να αγοράζει όλο το ρωσικό αργό πετρέλαιο που παραδίδεται δια θαλάσσης από τις αρχές Δεκεμβρίου και θα απαγορεύσει όλα τα ρωσικά διυλισμένα προϊόντα δύο μήνες αργότερα, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία.«Αναμένουμε ότι οι τιμές θα εκτοξευθούν πραγματικά στα μέσα Ιανουαρίου, πιθανώς Φεβρουαρίου, αλλά μπορεί να δούμε μια άνοδο λίγο νωρίτερα καθώς η αγορά αρχίζει να πανικοβάλλεται», πρόσθεσε.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης