Ενέργεια

Breton: Σε κίνδυνο η βιομηχανία στην Ευρώπη

Breton: Σε κίνδυνο η βιομηχανία στην Ευρώπη
Ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενθαρρύνει τις εταιρείες της ΕΕ να συνεχίσουν να παράγουν κινητήρες εσωτερικής καύσης

Στο μείζον θέμα της κατάργησης των συμβατικών αυτοκινήτων από το 2035 πήρε θέση ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο Thierry Breton.

Σε συνέντευξη που δημοσιεύτηκε στο Brussels Playbook και αναμεταδίδει το Politico, ο Breton ότι ο πρόσφατα συμφωνημένος νόμος - βασικό μέρος του σχεδίου της ΕΕ για μείωση των εκπομπών κατά 55% έως το 2030 - θα μπορούσε να ανοίξει ξανά το 2026. Και αυτό προκειμένου να καθυστερήσει η ημερομηνία σταδιακής κατάργησης και να δώσει στην αυτοκινητοβιομηχανία περισσότερο χρόνο για να αύξηση της παραγωγής EV.

«Είπα ότι ήταν πολύ σημαντικό να έχουμε μια ρήτρα αναθεώρησης το συντομότερο δυνατόν, ώστε να έχουμε τον χρόνο να αντιδράσουμε εάν είναι απαραίτητο κάτι τέτοιο. Γιατί προφανώς, μιλάμε για μια γιγαντιαία μετάβαση σε έναν ολόκληρο βιομηχανικό τομέα. Είμαι σύμφωνος σε αυτή την μετάβαση, η οποία είναι πραγματικά φιλόδοξη. Όμως χρειάζεται ψυχρός ρεαλισμός για να το πετύχουμε» τόνισε χαρακτηριστικά.

Η μεγάλη ανάγκη των πρώτων υλών

Η προγραμματισμένη αναθεώρηση μεταφέρθηκε για το 2026 υπό την πίεση των μεγάλων χωρών που κατασκευάζουν αυτοκίνητα. Η Γαλλία έχει ζητήσει να εξεταστούν τα plug-in υβριδικά μετά το 2035, ενώ η Γερμανία έχει υποστηρίξει την επιτρεπόμενη χρήση κινητήρων εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με ηλεκτρονικά καύσιμα - ο όρος για τα συνθετικά καύσιμα που κατασκευάζονται με δεσμευμένο διοξείδιο του άνθρακα και υδρογόνο.

Για να παράγουμε όλα αυτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να αντικαταστήσουμε τα παραδοσιακά, «θα χρειαστούμε 15 φορές περισσότερο λίθιο έως το 2030, τέσσερις φορές περισσότερο κοβάλτιο, τέσσερις φορές περισσότερο γραφίτη, τρεις φορές περισσότερο νικέλιο», είπε ο Breton. «Έτσι θα έχουμε τεράστια κατανάλωση πρώτων υλών και πρέπει να τα μελετήσουμε όλα αυτά».

Αφουγκραζόμενος τα επιχειρήματα της βιομηχανίας, ο Breton επεσήμανε επίσης ότι ο υπόλοιπος κόσμος θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης «για πολλές δεκαετίες» και πρότεινε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν ακόμα να εξυπηρετούν αυτούς τους καταναλωτές με τεχνολογία κινητήρων εσωτερικής καύσης. «Ενθαρρύνω τις εταιρείες της ΕΕ να συνεχίσουν να παράγουν κινητήρες εσωτερικής καύσης και όσες φυσικά το επιθυμούν», είπε.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης