Ενέργεια

Η ΡΑΕ επιβάλλει στον ΔΕΔΔΗΕ υψηλότερες αποζημιώσεις για τις διακοπές ρεύματος στους καταναλωτές

Η ΡΑΕ επιβάλλει στον ΔΕΔΔΗΕ υψηλότερες αποζημιώσεις για τις διακοπές ρεύματος στους καταναλωτές

Αν  και ο ΔΕΔΔΗΕ προτείνει αποζημίωση 5-6 ευρώ την ημέρα η ΡΑΕ προσανατολίζεται σε υψηλότερα ποσά

 

Από τις αρχές του 2023 αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή ο νέος μόνιμος μηχανισμός αποζημίωσης των καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας σε περιπτώσεις που θα μένουν χωρίς ρεύμα λόγω βλάβης στο δίκτυο.

Χθες η ολομέλεια της ΡΑΕ μελέτησε τη σχετική εισήγηση του ΔΕΔΔΗΕ η οποία θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση ίσως και σήμερα με στόχο να ληφθούν πολύ σύντομα οριστικές αποφάσεις και ο νέος μηχανισμός να τεθεί σε εφαρμογή από τις αρχές του επομένου έτους.
Το ζήτημα των αποζημιώσεων των καταναλωτών για διακοπές ηλεκτροδότησης λόγω βλαβών στο δίκτυο είχε έρθει στην επικαιρότητα με αφορμή τον Ιανουάριο του 2022 με αφορμή την κακοκαιρία που είχε σημειωθεί τότε με αποτέλεσμα να μείνουν χωρίς ρεύμα για αρκετές ημέρες, ακόμη και για μια εβδομάδα εκτεταμένες περιοχές της Αττικής.

Δεδομένου δε ότι ο ΔΕΔΔΗΕ δεν διαθέτει πλαίσιο αποζημίωσης των καταναλωτών, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας ζήτησε από τον Διαχειριστή να μελετήσει το θέμα και να υποβάλει την εισήγηση του με βάση και τα όσα ισχύουν σε άλλες χώρες της Ευρώπης.
Η εισήγηση αυτή υποβλήθηκε στη ΡΑΕ και συζητήθηκε χθες από την ολομέλεια της Αρχής η οποία σκοπεύει να κινηθεί με ταχύτητα για την υιοθέτηση ενός μόνιμου μηχανισμού αποζημιώσεων.

Σύμφωνα με πληροφορίες η πρόταση του ΔΕΔΔΗΕ κρίνεται ως εξαιρετικά ήπια αφού η αποζημίωση που προβλέπει είναι της τάξης των 5-6 ευρώ την ημέρα. Κύριο επιχείρημα του Διαχειριστή είναι ότι δεν μπορεί να υιοθετήσει μεγαλύτερες αποζημιώσεις αφού δεν υπάρχουν έξυπνοι μετρητές στην χαμηλή τάση που θα έδιναν με αξιοπιστία στοιχεία για τις παροχές που διακόπτονται σε περίπτωση βλάβης καθώς και για τη διάρκεια της διακοπής.
Έτσι εφόσον υπάρξει διακοπή σε μια περιοχή ενδέχεται να αποζημιώνονται και καταναλωτές που συνέχισαν να ηλεκτροδοτούνται κανονικά και αυτό βεβαίως θα είναι ένα μεγάλο κόστος για τον Διαχειριστή.

Αυστηρό πλαίσιο ετοιμάζει η ΡΑΕ

Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες η ΡΑΕ προσανατολίζεται στη διαμόρφωση ενός πιο αυστηρού πλαισίου με υψηλότερα ποσά αποζημιώσεων τα οποία μάλιστα θα αυξάνονται με την πάροδο του χρόνου. Στόχος της ΡΑΕ που βεβαίως αναγνωρίζει το πρόβλημα της απουσίας έξυπνων μετρητών είναι να κινητοποιήσει τον ΔΕΔΔΗΕ ώστε να βελτιώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους καταναλωτές.
Αυτό άλλωστε είναι και ο λόγος για τον οποίο έχει ζητήσει ενημέρωση για την εξέλιξη του διαγωνισμού εγκατάστασης των έξυπνων μετρητών. Ο ΔΕΔΔΗΕ είχε δεσμευθεί ότι θα παράσχει τα σχετικά στοιχεία στη ΡΑΕ έως τα τέλη Νοεμβρίου και πρόσφατα ζήτησε μικρή παράταση. Η εξέλιξη αυτή προφανώς οδηγεί στο συμπέρασμα ότι υπάρχει καθυστέρηση στον διαγωνισμό η οποία επί του παρόντος θεωρείται διαχειρίσιμη.

Υπενθυμίζεται ότι ο τρέχον διαγωνισμός για την αντικατάσταση των υφιστάμενων, με έξυπνους μετρητές, προκηρύχθηκε από τη σημερινή διοίκηση του ΔΕΔΔΗΕ και έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον επτά εταιρίες. Οι διαδικασίες αξιολόγησης των προσφορών ξεκίνησαν στα μέσα Ιουνίου, ωστόσο δεν έχουν ακόμη προκριθεί τα τελικά σχήματα.

Το έργο προβλέπει η αντικατάσταση των μετρητών να έχει ολοκληρωθεί σταδιακά έως το 2030 και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η ΡΑΕ θα προτείνει κλιμακωτή αύξηση των αποζημιώσεων των καταναλωτών αφού σταδιακά ο ΔΕΔΔΗΕ θα θέτει σε λειτουργία τους νέους μετρητές.
Σημειώνεται τέλος ότι το νέο πλαίσιο αποζημιώσεων δεν αφορά ζημιές οικιακών συσκευών ηλεκτρονικών υπολογιστών αφού ο ΔΕΔΔΗΕ εφαρμόζει ήδη ένα σύστημα αποζημιώσεων το οποίο βεβαίως είναι εξαιρετικά αυστηρό και άρα πολύ δύσκολο για τον καταναλωτή να αποζημιωθεί για ζημιές που έχει υποστεί λόγω διακοπών ηλεκτροδότησης ή αυξομειώσεις τάσης.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης