Ενέργεια

Παραμένει σε πολιτικό αδιέξοδο η ΕΕ για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης

Παραμένει σε πολιτικό αδιέξοδο η ΕΕ για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης
Φαίνεται ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν είναι πιο κοντά στο να πείσει τα μέλη της να συμφωνήσουν για το σχέδιο μείωσης των εκπομπών CO2 από τα οχήματα, με την Ιταλία να προσχωρεί στη Γερμανία διαφωνώντας με το σχέδιο σταδιακής κατάργησης των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) έως το 2035.

Η Γερμανία εξέφρασε νωρίτερα την ανυποχώρητη -και την τελευταία στιγμή- αποδοκιμασία του σχεδίου για σταδιακή κατάργηση των οχημάτων ICE έως το 2035, και τώρα η Ιταλία δήλωσε ότι θα υποστήριζε το σχέδιο για σταδιακή κατάργηση των οχημάτων ICE εάν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιτρέψει την πώληση αυτοκινήτων με βιοκαύσιμα ουδέτερα άνθρακα μετά το 2035.

Χωρίς τη Γερμανία και την Ιταλία πίσω από τη σταδιακή κατάργηση, το σχέδιο δεν μπορεί να προχωρήσει.

«Η Ιταλία δεν θα δεχόταν μια αδικαιολόγητα περιορισμένη ερμηνεία από την Επιτροπή των «καυσίμων ουδέτερων εκπομπών CO2», που περιλαμβάνει μόνο ηλεκτρονικά καύσιμα και όχι βιοκαύσιμα», τρεις Ιταλοί υπουργοί με επιστολή τους στο Reuters.
Η Επιτροπή ελπίζει να καταλήξει σε κάποια συμφωνία επί του θέματος πριν από τη σύνοδο κορυφής των ηγετών της ΕΕ που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη.

Για να διασφαλίσει την επιτυχία των σχεδίων, η Επιτροπή έχει καταλήξει σε ένα προσχέδιο πρότασης που θα επιτρέπει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να ταξινομούν νέα αυτοκίνητα μετά το 2035, εάν χρησιμοποιούν καύσιμα ουδέτερα από άνθρακα —και μόνο με καύσιμα ουδέτερα από άνθρακα.
Το Reuters επεσήμανε ότι η ακριβής λέξη του κειμένου ήταν «καύσιμα ουδέτερα από άνθρακα», και όχι «βιοκαύσιμα».

Η Ιταλία είπε ότι δεν έλαβε καμία απάντηση στην επιστολή της.

Τον Φεβρουάριο, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε υπέρ της σταδιακής κατάργησης των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2035, αλλά η ψηφοφορία ήταν περιορισμένη, με 340 από τους 640 ευρωβουλευτές υπέρ.
Ενώ η Ιταλία και η Γερμανία επιμένουν για μια καλύτερη συμφωνία, οι Κάτω Χώρες, η Νορβηγία, η Σουηδία, η Green, η Σλοβενία και άλλες έχουν σχέδια να καταργήσουν σταδιακά την πώληση αυτοκινήτων με φυσικό αέριο ακόμη νωρίτερα - κάπου μεταξύ 2025 και 2030.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης