Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Στους 210.000 έφθασαν οι καταναλωτές στην Καθολική Υπηρεσία - Μόνο το 10% αυτών πληρώνει

Στους 210.000 έφθασαν οι καταναλωτές στην Καθολική Υπηρεσία - Μόνο το 10% αυτών πληρώνει

Πρόταση για χρονικό όριο τριών μηνών στην εκπροσώπηση εντός της Καθολικής Υπηρεσίας

 

Σε ήρεμα νερά μετά τον τυφώνα, βρίσκεται τους τελευταίους μήνες η λιανική αγορά ρεύματος χωρίς κανένας πάντως να θεωρεί ότι η κρίση έχει τελειώσει.

Αντίθετα οι συμμετέχοντες στην αγορά είναι σε επιφυλακή όσον αφορά τις εξελίξεις διεθνώς και κυρίως ανησυχούν γιατί παρά τους μήνες συζητήσεων και διαβουλεύσεων με το αρμόδιο υπουργείο Ενέργειας τα προβλήματα παραμένουν και θα κληροδοτηθούν στην επόμενη κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές.

Η πτώση των τιμών στην χονδρική αγορά του ρεύματος, ως αποτέλεσμα του ήπιου χειμώνα και της μείωσης των τιμών του φυσικού αερίου, αντικατοπτρίζεται πλέον και στα τιμολόγια λιανικής πριν τις κυβερνητικές επιδοτήσεις, οι οποίες έχουν μειωθεί στο ελάχιστο. Παράλληλα σταθεροποίηση καταγράφεται στις ληξιπρόθεσμες οφειλές των καταναλωτών οι οποίες όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς δεν μειώνονται αλλά έχουν σταματήσει να αυξάνονται επιθετικά όπως συνέβαινε τους προηγούμενους μήνες. Η αποπληρωμή των λογαριασμών από τους καταναλωτές, αλλά και κυρίως η μείωση των τιμών στην χονδρική αγορά έχει περιορίσει τις πιέσεις στη ρευστότητα των επιχειρήσεων.

«Βιώνουμε μια μάλλον μαζεμένη κατάσταση, η οποία σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες μοιάζει με βόλτα στο πάρκο» αναφέρουν χαρακτηριστικά παράγοντες της αγοράς τονίζοντας ωστόσο ότι μείζονα προβλήματα της αγοράς όπως οι υποθέσεις της Καθολικής Υπηρεσίας και του λεγόμενου ενεργειακού τουρισμού παραμένουν άλυτα.

Καταφύγιο κακοπληρωτών

Όπως αναφέρουν οι ίδιοι κύκλοι η Καθολική Υπηρεσία έχει αναδειχθεί σε καταφύγιο κακοπληρωτών. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ το 2010 οι καταναλωτές ρεύματος που αναζητούσαν καταφύγιο στην Καθολική Υπηρεσία δεν ξεπερνούσαν τους 22.000. Σήμερα έχουν φτάσει τους 210.000 και όπως αναφέρουν κύκλοι της αγοράς λιγότεροι από το 10% αυτών πληρώνει τους λογαριασμούς του.
Οι υπόλοιποι χρησιμοποιούν την Καθολική Υπηρεσία ως καταφύγιο και δεν πληρώνουν ποτέ ενώ οι εταιρίες δεν μπορούν να προχωρήσουν σε αποκοπές της ηλεκτροδότησης.

Το πρόβλημα απειλεί τη συνολική λειτουργία της αγοράς και χρειάζεται άμεσα αντιμετώπιση, πόσο μάλλον όταν ελάχιστοι από τους πελάτες της κατηγορίας αυτής εξοφλούν τους λογαριασμούς τους στην ώρα τους. Στοιχεία μεγάλων εταιρειών δείχνουν ότι μόνο 9%-10% που βρίσκεται σε καθεστώς Καθολικής Υπηρεσίας, είναι συνεπής. Ακόμη χειρότερα, πάνω από το 60% των πελατών δεν πληρώνει ποτέ.

Η πρόταση που έχει υποβάλει στο ΥΠΕΝ ο Σύνδεσμος των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας είναι να τεθεί χρονικό όριο τριών μηνών στην εκπροσώπηση εντός της Καθολικής Υπηρεσίας. Πρόταση η οποία είχε θεωρηθεί λογική από το ΥΠΕΝ που αντιπρότεινε τους πέντε μήνες.
Μάλιστα το υπουργείο έχει εξετάσει και το ενδεχόμενο να προχωρήσει στην δημιουργία ενός νέου, ελκυστικού τιμολογίου Καθολικής Υπηρεσίας για τους προμηθευτές, ώστε ο πάροχος να προκύπτει από την ανταγωνιστική διαδικασία της ΡΑΕ και όχι διοικητικά από τον εκάστοτε υπουργό Ενέργειας.

Ωστόσο μετά τις συσκέψεις που έγιναν το περασμένο Φθινόπωρο το θέμα «ξεχάστηκε» και δεν έχει γίνει καμία κίνηση για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου. Εξάλλου απαιτεί αναθεώρηση του Κώδικα Λιανικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και επομένως νομοθετική ρύθμιση, κάτι που δεν προβλέπεται να γίνει πριν τις εκλογές.
Όσο για τον ενεργειακό τουρισμό είναι ένα φαινόμενο που τους τελευταίους μήνες δεν υφίσταται κυρίως λόγω των επιδοτήσεων που τελικώς φέρνουν τα τιμολόγια όλων των παρόχων στα ίδια περίπου επίπεδα, αλλά και της ανησυχίας που προκαλεί η κρίση στους καταναλωτές. Πάντως οι εταιρίες θεωρούν ότι θα πρέπει να μπουν όρια ως προς τη μετακίνηση των καταναλωτών από πάροχο σε πάροχο και κυρίως να μην δίνεται η δυνατότητα να αφήνουν πίσω τους απλήρωτους λογαριασμούς.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης