Ενέργεια

Κίνα: Ρεκόρ 30 μηνών στις εισαγωγές αργού τον Μάρτιο - Αύξηση 22,5% από το 2022

Κίνα: Ρεκόρ 30 μηνών στις εισαγωγές αργού τον Μάρτιο - Αύξηση 22,5% από το 2022
Οι εισαγωγές αργού τον Μάρτιο ανήλθαν σε 52,3 εκατομμύρια τόνους ή 12,3 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα (bpd), σύμφωνα με στοιχεία της Γενικής Διοίκησης Τελωνείων

Οι εισαγωγές αργού πετρελαίου της Κίνας τον Μάρτιο αυξήθηκαν κατά 22,5% από πέρυσι στο υψηλότερο επίπεδο από τον Ιούνιο του 2020, σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν στο Reuters την Πέμπτη 13/4, καθώς τα διυλιστήρια ενίσχυσαν τις εργασίες για να καλύψουν τη ζήτηση για εξαγωγές καυσίμων και εν αναμονή της εγχώριας οικονομικής ανάκαμψης.

Οι εισαγωγές αργού τον Μάρτιο ανήλθαν σε 52,3 εκατομμύρια τόνους ή 12,3 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα (bpd), σύμφωνα με στοιχεία της Γενικής Διοίκησης Τελωνείων.
Αυτό συγκρίνεται με 10,1 εκατομμύρια bpd αργού που εισήχθησαν τον Μάρτιο του 2022.
Οι εισαγωγές ήταν σύμφωνες με τις προσδοκίες για υψηλότερες δουλειές του διυλιστηρίου και την άντληση αποθεμάτων προϊόντων λόγω της βελτιωμένης ζήτησης μετά την άρση των περιορισμών για τον COVID στα τέλη του περασμένου έτους.

Αύξηση εξαγωγών προϊόντων διύλισης

Οι αναλυτές επεσήμαναν την απότομη αύξηση των εξαγωγών προϊόντων διυλισμένων καυσίμων ως βασικό λόγο πίσω από την άνοδο των εισαγωγών αργού.
Οι εξαγωγές ραφιναρισμένων προϊόντων αυξήθηκαν κατά 35,1% σε 5,5 εκατομμύρια τόνους τον Μάρτιο, έναντι 4,1 εκατομμυρίων τόνων τον ίδιο μήνα του 2022. 
«Οι εξαγωγές ραφιναρισμένων καυσίμων θα αυξηθούν, καθώς επί του παρόντος τα περιθώρια για την εξαγόμενη βενζίνη είναι αρκετά θετικά», δήλωσε ο Xu Peng, αναλυτής ραφιναρισμένων προϊόντων στην εταιρεία συμβούλων εμπορευμάτων JLC με έδρα την Κίνα.

«Η αύξηση της ζήτησης ντίζελ ήταν μικρότερη από την αναμενόμενη, ενώ η (εγχώρια) κατανάλωση βενζίνης ήταν σχετικά σταθερή», πρόσθεσε ο Xu.
Η κατανάλωση κηροζίνης αναμενόταν επίσης ευρέως να αυξηθεί μέχρι τον Μάρτιο, καθώς ο τομέας των αερομεταφορών της χώρας ανακάμπτει μετά την άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών.
Οι αναλυτές ανέφεραν επίσης το χαμηλότερο κόστος του ρωσικού αργού ως παράγοντα που ωθεί τις εισαγωγές της Κίνας.

Χαμηλότερες τιμές, βελτίωση προοπτικών

«Οι χαμηλότερες τιμές και το μειωμένο ρωσικό πετρέλαιο μαζί με τη βελτίωση των προοπτικών ζήτησης βρίσκονται πίσω από την άνοδο», δήλωσαν αναλυτές της ANZ Bank σε σημείωμα πελατών.
Η ζήτηση αργού αναμενόταν επίσης να αυξηθεί σε μεγάλα ιδιωτικά διυλιστήρια, όπως τα Zhejiang Petrochemical (ZPC) (002493.SZ) και Hengli Petrochemical (600346.SS), τα οποία σύμφωνα με πληροφορίες λειτουργούν με ή πάνω από τα επίσημα ποσοστά επεξεργασίας για να επωφεληθούν από τα ισχυρότερα περιθώρια διύλισης.

Η ZPC και η Hengli αντιπροσωπεύουν το 6,5% της ικανότητας διύλισης της Κίνας.
Οι συνολικές εισαγωγές αργού για το πρώτο τρίμηνο ανήλθαν σε 136,6 εκατομμύρια τόνους, σημειώνοντας αύξηση 6,7% έναντι 127,9 εκατομμυρίων τόνων την ίδια περίοδο πέρυσι.
Η Κίνα εισήγαγε 8,9 εκατομμύρια τόνους φυσικού αερίου τον Μάρτιο, αύξηση 11,2% από 8,0 εκατομμύρια τόνους πέρυσι.
Οι συνολικές εισαγωγές φυσικού αερίου για το πρώτο τρίμηνο ανήλθαν σε 26,7 εκατ. τόνους, μειωμένες κατά 3,6% σε σχέση με πέρυσι.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης