Ενέργεια

Γκάζι στο «πρασίνισμα» των λεωφορείων από τις αρχές του 2024 - Επόμενος σταθμός το υδρογόνο

Γκάζι στο «πρασίνισμα» των λεωφορείων από τις αρχές του 2024 - Επόμενος σταθμός το υδρογόνο
Τρία από τα αμαξοστάσια της ΟΣΥ προετοιμάζονται ήδη για να υποδεχθούν τα νέα οχήματα

Στις αρχές του 2024 τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία θα κάνουν την εμφάνισή τους στους δρόμους της Αθήνας.
Με την άφιξη των πρώτων 12μετρων οχημάτων μηδενικών ρύπων οι οδικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας θα κάνουν το πρώτο βήμα προς τη ηλεκτροκίνηση.

Τρία από τα αμαξοστάσια της ΟΣΥ προετοιμάζονται ήδη για να υποδεχθούν τα νέα οχήματα, που σταδιακά με τη άφιξή τους θα αντικαθιστούν τα παλιά λεωφορεία της πόλης, που έχουν μέση ηλικία τα 19 έτη, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 13 έτη.

Το νερό μπήκε στο αυλάκι με την πρώτη έγκριση για τα 250 ηλεκτρικά οχήματα της κινεζικής Yutong (εκπροσωπείται από τον όμιλο Κοπελούζου) από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Ακολουθούν και οι εγκρίσεις για τα υπόλοιπα 400 οχήματα, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) και ηλεκτρικά.

Πρόσφατα, ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ, κ. Στέφανος Αγιάσογλου, είχε εκτιμήσει ότι ως το 2025 η ανανέωση του γηρασμένου στόλου της πρωτεύουσας θα φτάνει σχεδόν στο 100%.

Προετοιμαζόμενο για αυτή την εξέλιξη, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπως ανακοίνωσε, εχθές, ο Υπουργός κ. Χρήστος Σταϊκούρας, επισκεπτόμενος το αμαξοστάσιο του Βοτανικού, ανακοίνωσε πως δρομολογείται ως το τέλος του έτους, η κάλυψη 750 κενών θέσεων εργασίας από τους επιλαχόντες του προηγούμενου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.

Μέσω αυτού, το 2021 προσλήφθηκαν για πρώτη φορά μετά από σχεδόν μία δεκαετία 600 άτομα, οδηγοί και τεχνίτες.

Στην πρίζα τα αμαξοστάσια

Για να κόψουν, όμως, εισιτήριο για τις μετακινήσεις στην Αθήνα τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, θα πρέπει να έχει προχωρήσει το μεγάλο πρότζεκτ της αναδιοργάνωσης των υφιστάμενων αμαξοστασίων, με το μεγάλο στοίχημα να ακούει στο όνομα: φόρτιση.

Η ΟΣΥ προχωρά ήδη τις απαραίτητες κινήσεις ώστε τα πρώτα τρία αμαξοστάσια να μπορούν να υποδεχθούν και να εξυπηρετήσουν τα νέα «πράσινα» οχήματα.
Έχουν ήδη ολοκληρωθεί τα τοπογραφικά και μονογραφικά διαγράμματα για τη χωροθέτηση των οχημάτων και την απεικόνιση όλων των ηλεκτρικών σημείων κάθε αμαξοστασίου.

Αυτά είναι ο μπούσουλας για την τοποθέτηση των φορτιστών, που με τη σειρά της θα καθορίσει τις θέσεις στάθμευσης των οχημάτων, αλλά και πόσα λεωφορεία – άρα και οδηγοί – θα πάνε σε ποιο αμαξοστάσιο, καθώς και σε ποιες γραμμές θα δρομολογηθούν ανάλογα την εμβέλειά τους.

Κλειδί βεβαίως αποτελεί και η συνεργασία με τον ΔΕΔΔΗΕ για την απαραίτητη ισχύ που θα παρέχει.

Επόμενος σταθμός το υδρογόνο

Δεδομένου του φιλόδοξου στόχου της Ευρώπης για απανθρακοποίηση των μεταφορών, ώστε να επιτευχθεί το Net Zero ως το 2050, η ΟΣΥ σχεδιάζει ήδη τον οδικό χάρτη προς την υδρογονοκίνηση.
Μέσω του ευρωπαϊκού προγράμματος Horizon, θα διατεθούν στην ΟΣΥ τρία λεωφορεία υδρογόνου μέσω leasing, προκειμένου να δοκιμαστούν σε πραγματικές συνθήκες αστικού περιβάλλοντος.

Στο πρόγραμμα συμμετέχουν ακόμη η Solaris, η Motor Oil κ.ά., προκειμένου να δημιουργηθεί ένα οικοσύστημα με τα οχήματα και τα πρατήρια υδρογόνου, που θα δοκιμάσει την ανταπόκριση και τη συμπεριφορά των λεωφορείων υδρογόνου στους δρόμους.

Μάλιστα, υπάρχει το ενδεχόμενο η μεγάλη προμήθεια νέων οχημάτων πράσινης τεχνολογίας, που θα φτάσει τα 1.300 (αθροιστικά με τα 650 που αναμένονται εντός του 2024), να περιλαμβάνει σε μία τρίτη όμως φάση 100-200 οχήματα υδρογόνου.

Ο πιθανός ορίζοντας για κάτι τέτοιο δεν μπορεί βεβαίως να είναι πριν το 2027, καθώς η τεχνολογία είναι πολύ νέα ακόμη.
Το μίγμα των δύο επόμενων φάσεων, που με τα μέχρι σήμερα δεδομένα θα αφορούν επιπλέον 650 οχήματα, θα επαναξιολογηθεί και θα «κλειδώσει» μετά την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης