Ενέργεια

Η ΔΕΗ θα μπει στο retail διαθέτοντας και εναλλακτικές λύσεις

Η ΔΕΗ θα μπει στο retail διαθέτοντας και εναλλακτικές λύσεις
Ρεπορτάζ της Καθημερινής της Κυριακής 30/7 - Της Χρύσας Λιάγγου

Οταν στα μέσα Ιουνίου ο βρετανικός όμιλος Currys, ιδιοκτήτης σήμερα της ¨Κωτσόβολος” ανακοίνωσε ότι αναζητεί πωλητή για την θυγατρικής της σε Ελλάδα και Κύπρο, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι η ιστορική εμπορική αλυσίδα ηλεκτρικών συσκευών θα γινόταν αντικείμενο διεκδίκησης και μεγάλων ενεργειακών Ομίλων της χώρας. Κανείς, εκτός από τους ίδιους τους ενεργειακούς ομίλους για τους οποίους η ¨Κωτσόβολος” είναι πολλά περισσότερα από μια εμπορική αλυσίδα που πουλάει λευκές συσκευές .

Για την ακρίβεια η ¨Κωτσόβολος” είναι αυτό ακριβώς που χρειάζονται σήμερα οι εταιρίες προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας : το “διαβατήριο” για να μπουν στο σπίτι του κάθε καταναλωτή και να πουλήσουν μαζί με το ρεύμα και το φυσικό αέριο, τα νέα προϊόντα της ενεργειακής μετάβασης, τα οποία όπως εύστοχα έχει δηλώσει στέλεχος μεγάλης εταιρίας του κλάδου “είναι τόσο νέα που χρειάζεται και πάλι να δείξουμε στους πελάτες τις νέες δυνατότητες και λύσεις”.

H Kωτσόβολος¨ με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που διαθέτει από επισκευές και εγκαταστάσεις μέχρι ασφαλιστικά και χρηματοδοτικά εργαλεία μέσω των 93 καταστημάτων της στα αστικά κέντρα σε ολόκληρη τη χώρα είναι ήδη σε κάθε ελληνικό σπίτι. Και οι εταιρίες προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας μπορούν να αποκτήσουν γρήγορα και με χαμηλότερο κόστος αυτή την πρόσβαση που θα κρίνει τον ανταγωνισμό στο νέο περιβάλλον της ενεργειακής μετάβασης και της εξοικονόμησης ενέργειας καθώς καλούνται να καλύψουν τις νέες ανάγκες των νοικοκυριών σε προϊόντα και υπηρεσίες. Αυτή είναι η τάση στη λιανική ηλεκτρισμού των ώριμων αγορών του εξωτερικού και προς τα εκεί κινείται και η εγχώρια αγορά, γι αυτό και το ενδιαφέρον της ΔΕΗ για την ¨Κωτσόβολος” που είδε την περασμένη εβδομάδα το φως της δημοσιότητας και το οποίο η ίδια η εταιρία δεν διέψευσε ως προς την διερεύνησή του, δεν ξάφνιασε την ενεργειακή αγορά.

Αντιθέτως, πηγές της ¨Κ¨ φέρουν και έναν ακόμη μεγάλο ενεργειακό όμιλο που ακολουθεί επιθετική πολιτική στον τομέα της προμήθειας, να διερευνά την εξαγορά της εμπορικής αλυσίδας ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, προσβλέποντας στις συνέργειες που μπορεί να αναπτύξει. Αλλωστε οι μεγάλοι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας έχουν εδώ και καιρό αναπτύξει δίκτυα συνεργατών και διαθέτουν ήδη στην αγορά όλη τη γκάμα συσκευών νέας τεχνολογίας, όπως φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων , φωτοβολταικά πάνελ, αντλίες θερμότητας, μπαταρίες αποθήκευσης, ψηφιακούς μετρητές, αλλά και υπηρεσίες ενεργειακής διαχείρισης και ¨έξυπνων” λύσεων εξοικονόμησης ενέργειας.


Mytilineos - Avocado

Ο συνδυασμός των ενεργειακών προϊόντων και υπηρεσιών εξελίσσεται δυναμικά και αναμένεται να ενισχυθεί με την τάση ανανέωσης του εξοπλισμού των νοικοκυριών σε ηλεκτρικές συσκευές μέσω και των επιδοτήσεων για την ενεργειακή εξοικονόμηση και την μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος αλλά και την ανάπτυξη της αυτοπαραγωγής και της αποθήκευσης. Η Mytilineos κατά την παρουσίαση της Avokado, μιας νέας και φιλόδοξης τεχνολογικής start up, με λύσεις προσαρμοσμένες στις ανάγκες της παγκόσμιας ¨έξυπνης¨ αγοράς ενέργειας, μίλησε για παροχή δωρεάν συσκευών αποθήκευσης στους χρήστες. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η ΔΕΗ σχεδιάζει να παρέχει στους καταναλωτές μετρητές που θα καταγράφουν τα επίπεδα εξοικονόμησης από την χρήση των συσκευών, εξασφαλίζοντας ωφέλειες για τους λογαριασμούς ρεύματος.

Στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνει η ενεργειακή μετάβαση, με τις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών, ο μετασχηματισμός των παρόχων από εταιρίες πώλησης ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου σε ολοκληρωμένα utilities δεν αποτελεί απλώς στρατηγική επιλογή αλλά μονόδρομο επιβίωσης και τα δίκτυα λιανικής πώλησης αναδεικνύονται σε στρατηγικό πλεονέκτημα.


Τι προσφέρει η Κωτσόβολος

Με την εξαγορά της ¨Κωτσόβολος” ο πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας αποκτά ένα δίκτυο καταστημάτων με 100% πανελλαδική κάλυψη και με εξειδικευμένο προσωπικό πάνω σε θέματα σπιτιού. Εχει αναπτύξει μια πολύ καλή συνεργασία με τις Τράπεζες για την χρηματοδότηση των πελατών του, υπηρεσίες ασφάλειας, διαθέτει αποθήκες, μια ηλεκτρονική πλατφόρμα πώλησης προϊόντων με δυνατότητα πώλησης ακόμη και διαφημίσεων και έναν αριθμό μόνιμων εγκαταστατών 400 ατόμων που μπορεί να υποστηρίξει εγκαταστάσεις της νέας γκάμας προϊόντων που παρέχουν οι πάροχοι ενέργειας.

Οι εξαγορές δικτύων λιανικής πώλησης είναι ο γρήγορος και χαμηλότερου κόστους δρόμος για την ενίσχυση των χαρτοφυλακιών των παρόχων στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού και θα σηματοδοτήσει ένα νέο πεδίο ανταγωνισμού που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αγοράς θα επισπεύσει τις διαδικασίες εξαγορών στον κλάδο που ξεκίνησαν πριν την ενεργειακή κρίση και ¨πάγωσαν¨ στην συνέχεια κυρίως λόγω των επιδοτήσεων που αιμοδότησαν τα ταμεία των ανίσχυρων κεφαλαιακά παρόχων. Μικρές εταιρίες του κλάδου άρχισαν ήδη να χτυπάνε τις πόρτες των μεγάλων και σύμφωνα με πληροφορίες έχει ήδη κλείσει μία συμφωνία εξαγοράς από μεγάλο ενεργειακό όμιλο που αναμένεται να ανακοινωθεί στο αμέσως επόμενο διάστημα.

Το ενδιαφέρον από τον κλάδο της ενέργειας για την ¨Κωτσόβολος” στο βαθμό που επιβεβαιωθεί και με την κατάθεση προσφορών θα ενισχύσει τον ανταγωνισμό για τον έλεγχο της ιστορικής αλυσίδας λιανικού εμπορίου που ξεκίνησε ως ένα μικρό κατάστημα πώλησης ηλεκτρικών συσκευών επί τις οδού Αριστείδου το 1950 και μετράει σήμερα 73 χρόνια συνεχούς λειτουργίας. Μια πρώτη εικόνα για το πραγματικό επενδυτικό ενδιαφέρον θα φανεί στις αρχές Αυγούστου όταν οι φερόμενοι ως ¨μνηστήρες¨ μέχρι σήμερα καταθέσουν προσφορές στην Citigroup, που έχει επιλεγεί ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος για τη διαδικασία της πώλησης, από τον βρετανικό όμιλο Currys.

Αν και επισήμως η Currys δεν έχει παρουσιάσει χρονοδιάγραμμα, βούληση του βρετανικού ομίλου είναι να έχει «κλείσει» η διαδικασία μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς, προκειμένου στη συνέχεια να αποφασίσει τις επόμενες κινήσεις του. Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι αν και βούληση της Currys είναι να πωληθεί το 100% της «Κωτσόβολος» δεν θα πρέπει να αποκλειστεί το σενάριο πώλησης πλειοψηφικού πακέτου μετοχών ή τελικά να μην πωληθεί καθόλου, εάν καμία προσφορά δεν κριθεί επαρκής από τους σημερινούς ιδιοκτήτες της αλυσίδας.


Μέχρι στιγμής, ενδιαφέρον δημοσίως έχει εκδηλώσει μόνο η αλυσίδα «Πλαίσιο Computers».

«Πρέπει να είμαστε αναγκαστικά μέσα στη συζήτηση. Δεν γίνεται να μην είμαστε μέσα σε αυτήν. Είμαστε τρεις παίκτες πλέον στην αγορά. Άρα, το να πούμε ‘δεν μας ενδιαφέρει, δεν θέλουμε να πούμε τίποτα’, είναι κάτι που δεν μπορεί να ισχύσει. Πρέπει να είμαστε μέσα», δήλωσε στις 12 Ιουλίου ο διευθύνων σύμβουλος της ¨Πλαίσιο” κ. Κωνσταντίνος Γεράρδος, προσθέτοντας ότι η εταιρία βρισκόταν στη διαδικασία αναζήτησης συμβούλου για να συμμετάσχει στη διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

Η ΔΕΗ, δεν απέκλεισε το ενδιαφέρον της για την “Κωτσόβολος” απαντώντας σε σχετικό ερώτημα της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς την περασμένη Παρασκευή. Στην απαντητική επιστολή της, η ΔΕΗ διευκρίνισε ότι “δεν έχει καταθέσει οποιαδήποτε πρόταση για την εξαγορά της εν λόγω εταιρίας” . Σημειώνει ωστόσο ότι στο πλαίσιο του στρατηγικού της πλάνου του επαναπροσδιορισμού των εμπορικών της δραστηριοτήτων και της τοποθέτησης του πελάτη στο επίκεντρο της προσοχής της ¨εξετάζει” πιθανούς τρόπους για την επίτευξη του σκοπού αυτού ή οποία μπορεί να περιλαμβάνει και συνεργασίες ή/και τυχόν εξαγορές”.

Από τις πρώτες εταιρείες για τις οποίες αναπτύχθηκε έντονη φημολογία για συμμετοχή στον διαγωνισμό είναι η Quest Συμμετοχών. Στους πιθανούς ενδιαφερόμενους παράγοντες και αναλυτές της αγοράς εντάσσουν ακόμη και τον όμιλο Cosmote, ο οποίος διαθέτει ήδη παρουσία στη λιανική -με έμφαση όμως στην κατηγορία των προϊόντων τηλεφωνίας- μέσω του δικτύου των καταστημάτων «Γερμανός». Από την πλευρά της λιανικής, αναλυτές της αγοράς εκτιμούν ότι ενδιαφέρον θα είχε για την «Κωτσόβολος» και το fund Fairfax, το οποίο δραστηριοποιείται στην Ελλάδα στην κατηγορία μέσω της Praktiker με την τελευταία να ενισχύει την παρουσία της στις ηλεκτρικές συσκευές.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης