Ενέργεια

Υπεγράφη η ΑΕΠΟ για την Διώρυγα GAS - Tα επόμενα βήματα

Υπεγράφη η ΑΕΠΟ για την Διώρυγα GAS - Tα επόμενα βήματα

Η κατασκευή του αγωγού Πάτημα – Λιβαδειά προϋπολογισμού περίπου 140 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τη Motor Oil, θα διασφαλίσει τη λειτουργία μιας δεύτερης πύλης εισόδου LNG στο νότιο τμήμα της χώρας

 

Την ίδια ώρα που κλιμακώνεται η διαμάχη Motor Oil και ΔΕΣΦΑ με επίκεντρο τον αγωγό Πάτημα – Λιβαδειά, ο οποίος θα συνδέει το FSRU Διώρυγα Gas με το σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου, ο όμιλος Βαρδινογιάννη συνεχίζει την ωρίμανση του έργου, εξασφαλίζοντας από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων, βάσει της μελέτης που είχε υποβάλλει τον περασμένο Ιανουάριο.

Η σχετική Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) για την κατασκευή και λειτουργία του Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) της “Διώρυγα GAS” στο Σουσάκι Κορινθίας υπεγράφη χθες από την αρμόδια Διεύθυνση Περιβαλλοντικών Αδειοδοτήσεων (ΔΙΠΑ).

Ωστόσο, άγνωστο παραμένει το πότε θα ληφθεί η τελική επενδυτική απόφαση για την υλοποίηση του έργου. Nα θυμίσουμε ότι στο πλαίσιο της διαβούλευσης της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) επί του προγράμματος ανάπτυξης του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς (ΕΣΦΑ) 2023-2032 η Motor Oil έχει προτείνει να μην αποτελεί η λήψη της επενδυτικής απόφασης προαπαιτούμενο για την υλοποίηση του αγωγού, μήκους 100 χιλιομέτρων από τον ΔΕΣΦΑ. Παράλληλα, έχει ζητήσει και μεταφορά της ημερομηνίας ένταξης του αγωγού στο σύστημα το 2025, αντί του 2027 που έχει προτείνει ο Διαχειριστής, προκειμένου να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη εμπορική λειτουργία του πλωτού τερματικού σταθμού αποθήκευσης και επαναεριοποίησης αερίου (Floating Storage and regasification Unit -FSRU).


Η διαμάχη με ΔΕΣΦΑ

Να σημειωθεί ότι η διαμάχη των δύο πλευρών είχε ξεκινήσει καθώς αρχικά ο ΔΕΣΦΑ δεν είχε πρόθεση να συμπεριλάβει τον αγωγό στο πρόγραμμα δεκαετούς ανάπτυξή του. Αλλά και όταν τον συμπεριέλαβε στον προγραμματισμό έθεσε ως ορίζοντα ολοκλήρωσή του το 2027 και ως προαπαιτούμενο για την υλοποίησή του τη λήψη οριστικής επενδυτικής απόφασης. Από την πλευρά της, η Διοίκηση του ΔΕΣΦΑ πετάει το …μπαλάκι στη ΡΑΑΕΥ, η οποία, σύμφωνα με δηλώσεις της επικεφαλής του Διαχειριστή κυρίας Ρίτα Γκάλι έχει αποφανθεί ότι δεν χρειάζεται ο αγωγός αν δεν γίνει το FSRU.

Η κατασκευή του αγωγού Πάτημα – Λιβαδειά προϋπολογισμού περίπου 140 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τη Motor Oil, θα διασφαλίσει τη λειτουργία μιας δεύτερης πύλης εισόδου LNG στο νότιο τμήμα της χώρας, συμβάλλοντας στην ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας.

Το έργο αφορά στην κατασκευή και λειτουργία Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) που περιλαμβάνει την πλωτή μονάδα FSRU χωρητικότητας έως και 210.000 m3 υγροποιημένου φυσικού αερίου και διασύνδεση της με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου. Επίσης, προβλέπονται λιμενικές εγκαταστάσεις και αγωγός μεταφοράς φυσικού αερίου επί της λιμενικής εγκατάστασης έως την ακτή μήκους 220 μέτρων καθώς και χερσαίες βοηθητικές εγκαταστάσεις κοντά στη λιμενική εγκατάσταση και στον νέο Μετρητικό Σταθμό του ΔΕΣΦΑ.

Το μήκος του αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου από την ακτή έως το σημείο διασύνδεσης με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου υπολογίζεται στα 2.680 μέτρα.
Το έργο περιλαμβάνει την παραλαβή LNG από πλοία (LNG Carrier) μέγιστης αποθηκευτικής ικανότητας έως 263.000 m3, την αποθήκευση υγροποιημένου φυσικού αερίου στις εγκατεστημένες δεξαμενές της μονάδας FSRU, την επαναεριοποίηση του εντός της μονάδας και την παροχέτευση φυσικού αερίου μέσω αγωγού στον ΔΕΣΦΑ. Ο ετήσιος εκτιμώμενος αριθμός των εξυπηρετούμενων πλοίων εκτιμάται σε 24 LNG Carriers.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης