Γερμανία: Γιατί η αιολική ενέργεια «κολλά» στην άσφαλτο - Πρόβλημα οι άδειες μεταφορών

Γερμανία: Γιατί η αιολική ενέργεια «κολλά» στην άσφαλτο - Πρόβλημα οι άδειες μεταφορών
Η Γερμανία στοχεύει να αποκτήσει το 80% της ηλεκτρικής της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές έως το 2030

Η επέκταση της αιολικής ενέργειας της Γερμανίας αντιμετωπίζει ένα απροσδόκητο εμπόδιο, σύμφωνα με το Reuters. Oι κατασκευαστές χρειάζονται άδειες για να μεταφέρουν τις βαριές τουρμπίνες στους δρόμους της χώρας και περιμένουν μήνες για να τις πάρουν. Με συσσωρευμένες περισσότερες από 15.000 αιτήσεις για εγκρίσεις, οι εταιρείες λένε ότι τα έργα τους καθυστερούν πολύ, με το κόστος της παρατεταμένης αποθήκευσης τμημάτων πύργων από χάλυβα, γεννητριών και λεπίδων να ανέρχεται σε εκατομμύρια.

Εκπρόσωπος της εταιρείας κατασκευής ανεμογεννητριών Enercon, τόνισε χαρακτηριστικά ότι «σε περίπτωση που δεν μπορεί να αλλάξει κάτι, το κόστος θα μπορούσε να ανέλθει σε επιπλέον 115 εκατ. ευρώ». Απαιτούνται άδειες μεταφοράς για την οδήγηση βαρέων φορτίων πάνω από γέφυρες και αυτοκινητόδρομους, ενώ μερικές φορές οι κατασκευές και χρειάζονται αποσυναρμολόγηση και απαιτείται αστυνομική άδεια για ορισμένα φορτία, ενώ άλλα μπορούν να σταλούν μόνο τη νύχτα.

Σε κίνδυνο οι μεγάλοι στόχοι

Η Γερμανία στοχεύει να αποκτήσει το 80% της ηλεκτρικής της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές έως το 2030, 115 GW από τα οποία θα πρέπει να προέρχονται από χερσαία αιολική ενέργεια, αλλά η έλλειψη αδειών μεταφοράς θέτει σε κίνδυνο αυτόν τον στόχο.

Η Nordex, παγκόσμιος ηγέτης στην κατασκευή ανεμογεννητριών, είπε στο Reuters ότι οι θέσεις στάθμευσης για τα φορτηγά της είναι πολύ σπάνιες και ότι το κόστος των αδειών έχει δεκαπλασιαστεί, με έναν εκπρόσωπο να κάνει λόγο για «τεράστιες καθυστερήσεις και σημαντικό κόστος». Το κόστος των αιτήσεων είχε εκτιναχθεί σε περισσότερα από 1.000 ευρώ ανά άδεια σε σύγκριση με τα 100 ευρώ του 2021, είπε η Nordex.

Απαιτούνται περίπου 150 άδειες κατά μέσο όρο για τη μεταφορά μιας ανεμογεννήτριας, 100 έως 120 για γερανούς και 60 για εξαρτήματα τουρμπίνας, έδειξε μια μελέτη της ένωσης μηχανικών VDMA που δημοσιεύθηκε πέρυσι. Χωρίς έναν ενιαίο νόμο που ρυθμίζει τις μεταφορές βαρέων φορτίων, κάθε ομοσπονδιακό κράτος απαιτεί διαφορετικά έγγραφα, πρόσθεσε η μελέτη.

Τα επόμενα βήματα

Η κυβέρνηση της Γερμανίας ανακοίνωσε χθες (6/9) σχέδια για μια σειρά μέτρων που αποσκοπούν στην τόνωση της οικονομίας μειώνοντας τη γραφειοκρατία, επιταχύνοντας τις διαδικασίες έγκρισης για νέες κατασκευές και ψηφιοποιώντας την πρόσβαση των πολιτών σε βασικές κρατικές υπηρεσίες.

Εν τω μεταξύ, η επεξεργασία κάθε άδειας θα διαρκέσει έως και τρεις μήνες στη Γερμανία, σε σύγκριση με κατά μέσο όρο δύο έως τρεις εβδομάδες στην Ολλανδία και περίπου 10 ημέρες στη Δανία.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης