Ενέργεια

ΗΠΑ: Η Ford διακόπτει τις εργασίες σε εργοστάσιο μπαταριών ηλεκτρικών μοντέλων

ΗΠΑ: Η Ford διακόπτει τις εργασίες σε εργοστάσιο μπαταριών ηλεκτρικών μοντέλων
Η Ford αναμένει ότι ο τομέας ηλεκτροκίνητων οχημάτων της θα έχει φέτος ετήσιες ζημιές 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων
Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Ford Motor ανακοίνωσε τη Δευτέρα 25/9 ότι διακόπτει τις εργασίες σε εργοστάσιο κατασκευής μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, με ύψος επένδυσης 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο Μίσιγκαν, επικαλούμενη ανησυχίες για την ικανότητά της να διασφαλίσει  την ανταγωνιστικότητα της παραγωγής του συγκεκριμένου εργοστασίου, τη στιγμή που διεξάγει διαπραγματεύσεις με τους απεργούς εργαζόμενους για νέες συμβάσεις εργασίας. 

Ο πρόεδρος του συνδικάτου της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας United Auto Workers (UAW), Shawn Fain, εξαπέλυσε επίθεση σε οξείς τόνους κατά της Ford, λέγοντας ότι η ανακοίνωσή της αποτελεί «μια επαίσχυντη, ελάχιστα συγκαλυμμένη απειλή για περικοπή θέσεων εργασίας... Εμείς απλά ζητάμε μια δίκαιη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα και η Ford διπλασιάζει τις προσπάθειές να μας πάει ακόμη πιο κάτω».

Η σύγκρουση μεταξύ των Ditroit Three και του συνδικάτου UAW

Κατά τις διαπραγματεύσεις μεταξύ του συνδικάτου και της αυτοκινητοβιομηχανίας που λαμβάνουν χώρα εδώ και 10 μέρες, η Ford έχει επαναλάβει αρκετές φορές τη δική της προσφορά της προς το συνδικάτο, χωρίς τα δύο μέρη να έχουν καταλήξει σε συμφωνία, ενώ η τύχη των εργαζομένων στο εργοστάσιο μπαταριών παραμένει βασικό ζήτημα στις διαπραγματεύσεις των εργαζομένων με το σύμπλεγμα Detroit Three.

Το σύμπλεγμα Detroit Three αντιπροσωπεύει τα εργοστάσια των τριών μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών των ΗΠΑ - General Motors, Stellantis και Ford - που κατασκευάζουν τα αυτοκίνητα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ. Είναι η πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες που οι εργαζόμενοι και των τριών αυτοκινητοβιομηχανιών, απεργούν ταυτόχρονα. Η απεργία ξεκίνησε στις 15/9, με τους εργαζόμενους ζητούν νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας, που θα περιλαμβάνουν σημαντικές μισθολογικές αυξήσεις αλλά και κατοχύρωση της εργασιακής ασφάλειας κατά τη μετάβαση από τα βενζινοκίνητα στα ηλεκτροκίνητα οχήματα.

«Διακόπτουμε τις εργασίες και περιορίζουμε τις δαπάνες για την κατασκευή του εργοστασίου Marshall μέχρι να βεβαιωθούμε για τις δυνατότητές μας να λειτουργήσουμε ανταγωνιστικά το εργοστάσιο», είπε η Ford, αρνούμενη να προσδιορίσει ποιος συγκεκριμένος λόγος οδήγησε την απόφαση, αλλά προσθέτοντας ότι υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να συνεκτιμήσει. «Δεν έχουμε πάρει καμία τελική απόφαση για την προγραμματισμένη επένδυση εκεί».

O Biden στο Ντιτρόιτ

Ο Πρόεδρος Joe Biden αναμένεται να επισκεφθεί σήμερα Τρίτη 26/9 το Μίσιγκαν για να συμμετάσχει σε πικετοφορία του συνδικάτου UAW και να στηρίξει τους απεργούς εργαζόμενους στις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ.

Η Ford είχε ανακοινώσει το σχέδιο κατασκευής εργοστασίου παραγωγής στο Μίσιγκαν τον περασμένο Φεβρουάριο, ποντάροντας στο ότι η μεταφορά της κατασκευής μπαταριών στις ΗΠΑ θα βοηθούσε την ίδια και τον στρατηγικό εταίρο της CATL από την Κίνα, να εισάγουν στις ΗΠΑ μια φτηνή τεχνολογία κατασκευής μπαταριών που έχει εφευρεθεί και χρησιμοποιηθεί ευρέως στην Κίνα αυξάνοντας τις πωλήσεις τους.

Ο Κυβερνήτης του Μίσιγκαν Gretchen Whitmer δήλωσε: «Η Ford ξεκαθάρισε ότι προχωρά σε παύση. Εμείς θα συνεχίσουμε να πιέζουμε για την επιτυχία των διαπραγματεύσεων μεταξύ των Detroit Three και της UAW, ώστε οι κάτοικοι του Μίσιγκαν να μπορέσουν να επιστρέψουν στη δουλειά τους κάνοντας αυτό που κάνουν καλύτερα».

Η UAW και οι υποστηρικτές της στο Κογκρέσο διεκδικούν να πληρώνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στους εργαζόμενους στα εργοστάσια μπαταριών τους ίψηλούς μισθούς που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι στα εργοστάσια συναρμολόγησης και κατασκευής κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Μεγάλες οι ζημιές της Ford από τα EV

Οι Ρεπουμπλικάνοι βουλευτές, από την πλευρά τους, εξετάζουν αν το σχέδιο της Ford για τη δημιουργία ενός εργοστασίου μπαταριών στις ΗΠΑ, μπορεί να διευκολύνει τη ροή των φορολογικών επιδοτήσεων που έχει θεσπίσει η αμερικανική κυβέρνηση προς την Κίνα και να παρατείνει την εξάρτηση της Ford από την κινεζική τεχνολογία.

Ο Ρεπουμπλικανός βουλευτής Mike Gallagher, πρόεδρος μιας ειδικής επιτροπής του Κογκρέσου για την Κίνα, δήλωσε ότι οι βουλευτές «ενθαρρύνθηκαν που είδαν τη Ford να κάνει ένα κρίσιμο πρώτο βήμα για να επαναξιολογήσει τη συμφωνία της με την CATL. Τώρα, η Ford πρέπει να ακυρώσει οριστικά αυτή τη συμφωνία», πρόσθεσε.

Η Ford τον Ιούλιο προέβλεψε ότι ο τομέας ηλεκτροκίνητων οχημάτων (EV) της θα έκλεινε τη χρονιά με ετήσιες ζημιές 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων - 50% υψηλότερη από ό,τι είχε προβλέψει νωρίτερα - και ανακοίνωσε ότι θα επιβραδύνει την άνοδο της παραγωγής EV. Η Ford έχει επίσης δηλώσει ότι σχεδιάζει να τετραπλασιάσει τις πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων (με κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα) μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.

Τι θα γίνει με τα φορολογικά κίνητρα

Η αυτοκινηβιομηχανία παρακολουθεί πώς θα εφαρμοστούν οι νέοι κανόνες σχετικά με τις μελλοντικές εκπτώσεις φόρου στα ηλεκτροκίνητα οχήματα προκειμένου να λάβουν τις επενδυτικές αποφάσεις της για την παραγωγή μπαταριών για τη μετάβαση στα EV.

Το 2022, το Κογκρέσο ψήφισε τον νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού (IRA) με προϋπολογισμό 430 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ο οποίος ήρθε να καταργήσει τις εκπτώσεις φόρου της τάξης των 7.500 δολαρίων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που εξαρτήματα των μπαταριών κατασκευάζονται ή συναρμολογούνται από μια «ξένη οντότητα που προκαλεί ανησυχία», δηλαδή την Κίνα.

Επί του παρόντος λοιπόν η Ford περιμένει μέχρι να γίνει ξεκάθαρο αν οι μπαταρίες που θα κατασκευάζει το νέο εργοστάσιο Marshall θα παραβιάζουν αυτές τις απαιτήσεις και έχει ζητήσει από το Υπουργείο Οικονομικών να προχωρήσει σε μια ευρεία ερμηνεία αυτής της διάταξης, προειδοποιώντας ότι μια στενή ερμηνεία θα βγάλει τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητά της εκτός των φορολογικών κινήτρων.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης