Πλωτά εργοστάσια παράγουν πράσινο καύσιμο για αεριωθούμενα και πλοία (theguardian)

Πλωτά εργοστάσια παράγουν πράσινο καύσιμο για αεριωθούμενα και πλοία (theguardian)

Επιστήμονες του Κέιμπριτζ επινόησαν συσκευή παραγωγής καύσιμου που θα καίει χωρίς να δημιουργεί εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που προέρχονται από ορυκτά

Επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ δημιούργησαν μια συσκευή για να «απολιθώσει» την οικονομία χρησιμοποιώντας ηλιακό φως, νερό και διοξείδιο του άνθρακα, σύμφωνα με το theguardian.

Αυτοματοποιημένα πλωτά εργοστάσια που κατασκευάζουν πράσινες εκδόσεις βενζίνης ή ντίζελ θα μπορούσαν σύντομα να λειτουργήσουν χάρη στην πρωτοποριακή εργασία στο ξακουστό Πανεπιστήμιο της Αγγλίας. Το επαναστατικό σύστημα θα παράγει ένα καθαρό μηδενικό καύσιμο που θα καίει χωρίς να δημιουργεί εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που προέρχονται από ορυκτά, λένε οι ερευνητές.

Το έργο του Κέιμπριτζ  βασίζεται σε ένα πλωτό τεχνητό φύλλο που έχει αναπτυχθεί στο πανεπιστήμιο και το οποίο μπορεί να μετατρέψει το ηλιακό φως, το νερό και το διοξείδιο του άνθρακα σε συνθετικό καύσιμο. Η ομάδα πιστεύει ότι αυτές οι λεπτές, εύκαμπτες συσκευές θα μπορούσαν μια μέρα να αξιοποιηθούν σε βιομηχανική κλίμακα.

«Οι ηλιακοί συλλέκτες είναι άριστοι στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και συμβάλλουν σημαντικά στο να φτάσει ο κόσμος στις καθαρές μηδενικές φιλοδοξίες του. Αλλά η χρήση του ηλιακού φωτός για την παραγωγή μη ορυκτών καυσίμων που θα μπορούσαν να καούν από αυτοκίνητα ή πλοία πηγαίνει τα πράγματα ένα βήμα παραπέρα», δήλωσε ο Έρβιν Ράισνερ (καθηγητής ενέργειας και βιωσιμότητας στο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ).  

Ο Ράισνερ και οι συνεργάτες του σκέφτονται να εκμεταλλευτούν την τεχνολογία για την κατασκευή χαλιών από τεχνητά φύλλα που θα επιπλέουν σε λίμνες και στις εκβολές ποταμών και θα χρησιμοποιούν το ηλιακό φως για να μετατρέπουν το νερό και το διοξείδιο του άνθρακα σε συστατικά της βενζίνης και άλλων καυσίμων.

«Το κρίσιμο σημείο είναι ότι δεν απελευθερώνουμε την οικονομία μέσω τεχνικών όπως αυτές. Ο άνθρακας εξακολουθεί να είναι βασικό συστατικό. Αυτό που κάνουμε είναι να απολιθωθεί… η οικονομία. Δεν θα καίμε πλέον αρχαίες πηγές άνθρακα, πετρέλαιο και φυσικό αέριο. Επιπλέον δεν θα προσθέτουμε αέρια θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα, μια διαδικασία που προκαλεί τόση ζημιά επί του παρόντος», είπε ο Ράισνερ.


Το τεχνητό φύλλο

Το τεχνητό φύλλο που δημιουργήθηκε στο Κέιμπριτζ προέρχεται από φυτά, τα οποία χρησιμοποιούν τη φωτοσύνθεση για να δημιουργήσουν τροφή.

Επιπλέοντας στο νερό, το τεχνητό φύλλο παράγει υδρογόνο και μονοξείδιο του άνθρακα. «Κυρίως, χρησιμοποιούμε το φως του ήλιου για να τροφοδοτήσουμε αυτούς τους μετασχηματισμούς.

Τα χημικά που φτιάχνουμε με αυτόν τον τρόπο έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή πρώτων υλών, αν και είναι καύσιμα όπως το ντίζελ ή η βενζίνη, που θέλουμε πραγματικά να στοχεύσουμε. Ένας στόχος θα ήταν να γίνει πράσινη βιώσιμη κηροζίνη για την αεροπορική αγορά», είπε ο Ράισνερ.


Καράβια νέας καύσης

Τα πλοία είναι ένας άλλος στόχος. Περίπου το 80% του παγκόσμιου εμπορίου μεταφέρεται με φορτηγά πλοία που καίνε ορυκτά καύσιμα και οι εκπομπές τους αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 3% της συνολικής παγκόσμιας βιομηχανικής παραγωγής διοξειδίου του άνθρακα. Η αντικατάσταση των καυσίμων τους με μια αποτελεσματική πράσινη εναλλακτική θα έπαιζε μεγάλο ρόλο στη μάχη κατά της παγκόσμιας θέρμανσης.


Παροχή οικονομίας χώρου

Ένα κρίσιμο πλεονέκτημα αυτής της τεχνολογίας είναι το γεγονός ότι επιπλέει και έτσι δεν καταλαμβάνει τις μεγάλες ποσότητες γης που χρειάζονται για καλλιέργειες και δασικές εκτάσεις. «Η καθαρή ενέργεια και η χρήση γης δεν θα ανταγωνίζονταν η μία την άλλη», πρόσθεσε.

Οι πλωτές φάρμες φύλλων ηλιακών καυσίμων θα μπορούσαν επίσης να τροφοδοτούν παράκτιους οικισμούς και νησιά και να εκμεταλλεύονται νερό σε βιομηχανικές λίμνες και αρδευτικά κανάλια.

«Θα μπορούσατε να βάλετε αυτές τις συσκευές και να τις τοποθετήσετε σχεδόν οπουδήποτε θέλετε. Είναι φανταστικά ευέλικτοι», είπε ο Ράισνερ.

Η ομάδα έχει δημιουργήσει τώρα μια startup εταιρεία για να εμπορευματοποιήσει αυτές τις εφευρέσεις. «Έχουμε πάρει την επιστήμη αυτών των συστημάτων όσο πιο μακριά μπορούμε και τώρα εναπόκειται στους μηχανικούς να τα κλιμακώσουν ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε κλίμακες αρκετά μεγάλες ώστε να έχουν αντίκτυπο στις εκπομπές άνθρακα.

Πρέπει να πάρουμε την ηλιακή χημεία από το εργαστήριο και να τη μεταφέρουμε σε μεγάλης κλίμακας βιομηχανικό επίπεδο, και αυτό θα απαιτήσει εκατομμύρια λίρες επένδυσης», είπε ο Ράισνερ στον Observer.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης