Στη β΄ φάση το ΣΔΙΤ «Θεσσαλονίκη – Έδεσσα» των 445 εκατ. ευρώ - Ποιοί είναι οι τέσσερις υποψήφιοι

Στη β΄ φάση το ΣΔΙΤ «Θεσσαλονίκη – Έδεσσα» των 445 εκατ. ευρώ - Ποιοί είναι οι τέσσερις υποψήφιοι

Η διάρκεια της σύμβασης θα ανέρχεται κατά το μέγιστο σε 30 έτη, εκ των οποίων τα τρία αντιστοιχούν στην κατασκευαστική περίοδο

 

Στη δεύτερη φάση περνά το οδικό ΣΔΙΤ Θεσσαλονίκη – Έδεσσα με τα τέσσερα ενδιαφερόμενα σχήματα να παίρνουν το πράσινο φως. Ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ, κόστους 445 εκατ. ευρώ, μπαίνει στη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου που θα καθορίσει και τις τελικές τεχνικές, χρηματοοικονομικές και νομικές παραμέτρους του έργου. Οι τέσσερις μνηστήρες είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, το σχήμα ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος, η Άβαξ και η Intrakat.

Ο διαγωνισμός που ξεκίνησε στις 31 Αυγούστου 2022, αφορά στη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση και αναβάθμιση του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι-Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και λειτουργία - συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας με Σ.Δ.Ι.Τ., με συνολικό μήκος περί τα 80 χλμ. Το έργο είναι χαρακτηρισμένο ως έργο εθνικού επιπέδου.

Ποια τμήματα αφορά η σύμβαση

Ουσιαστικά, άπτεται των τριών εκ των πέντε επιμέρους τμημάτων στα οποία διαιρείται η οδός Θεσσαλονίκης – Έδεσσας. Ο ιδιωτικός φορέας που θα αναλάβει τη σύμβαση θα υλοποιήσει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων:

Μαυροβούνι – Έδεσσα (συμπεριλαμβανομένης της σύνδεσης του τμήματος με τον ισόπεδο κόμβο της περιφερειακής — οδού Έδεσσας), Α/Κ Μαυροβουνίου με Α/Κ Ροζαρίου 9,423 χλμ.
Παράκαμψη Γιαννιτσών, Α/Κ Γιαννιτσών με Α/Κ Παραλίμνης 8,913 χλμ.
• Παράκαμψη Χαλκηδόνας , Α/Κ Χαλκηδόνας με Α/Κ Ελεούσας 6,340 χλμ.
Επίσης, θα αναλάβει τη λειτουργία, συντήρηση και χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα της γέφυρας Αξιού Ποταμού – Έδεσσας, συνολικού μήκους 52,326 χλμ. και όσα επιπλέον τμήματα συμπεριλαμβάνονται στο προαναφερθέν τμήμα.

Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο, καθώς στα εν λόγω τμήματα περί το 30% της συνολικής κυκλοφορίας αντιστοιχεί σε βαρέα οχήματα, άρα θα βελτιώσει το επίπεδο εξυπηρέτησης των χρηστών του άξονα Θεσσαλονίκης – Έδεσσας. Σημειώνεται ότι ο νομός Πέλλας αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα μεταποίησης και εξαγωγής φρούτων της χώρας και ένα από τα βασικά εξαγωγικά κέντρα νωπών φρούτων και λαχανικών.

Αναβάθμιση προορισμών

Επίσης, θα αναβαθμίσει την πρόσβαση σε σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς της Πέλλας και εν γένει της Βόρειας Ελλάδας, όπως τα Λουτρά Λουτρακίου – ΠΟΖΑΡ, το χιονοδρομικό κέντρο Καϊμακτσαλάν, ο Άγιος Αθανάσιος.

Η διάρκεια της σύμβασης ΣΔΙΤ θα ανέρχεται κατά το μέγιστο σε 30 έτη, εκ των οποίων τα τρία αντιστοιχούν στην κατασκευαστική περίοδο. Μετά την έναρξη της λειτουργίας του έργου, η αναθέτουσα αρχή θα καταβάλει στον ανάδοχο πληρωμές διαθεσιμότητας, που έχουν ενδεικτικά εκτιμηθεί σε καθαρά παρούσα αξία, σε τιμές 2022, στα 358,8 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Σημειώνεται ότι ο ακριβής προϋπολογισμός των πληρωμών διαθεσιμότητας που θα καταβληθούν θα καθοριστεί βάσει των αποτελεσμάτων του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Με την ολοκλήρωση του σταδίου Β.Ι. του ανταγωνιστικού διαλόγου, οι τέσσερις συμμετέχοντες θα κληθούν να υποβάλουν τις δεσμευτικές τους προσφορές.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης