Ανανεώσιμες & Βιώσιμη Ανάπτυξη

Ηλεκτρικά τρένα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου σε Γερμανία, Ινδία και ΗΠΑ (cleantechnica)

Ηλεκτρικά τρένα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου σε Γερμανία, Ινδία και ΗΠΑ (cleantechnica)
Το 2024 οι πρωτες δοκιμαστικές διαδρομές

Αρχίζει να εισχωρεί το υδρογόνο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και κυρίως στα τρένα η κίνηση των οποίων σιγά σιγά μπαίνει στη νέα μορφή καύσης.

Όπως αποκαλύπτει η ιστοσελίδα cleantechnica.com, 3 χώρες σχεδιάζουν την πιλοτική έναρξη τέτοιων έργων. Αυτές είναι οι Γερμανία, Ινδία και ΗΠΑ.

Η νέα τεχνολογία πράσινου υδρογόνου αρχίζει να αντικαθιστά τα παλιά συστήματα με αντίστοιχα ηλεκτρόλυσης που τροφοδοτούνται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας τα οποία ωθούν το αέριο υδρογόνο από το νερό.

 Ας δούμε συνοπτικά τις κινήσεις των προαναφερόμενων κρατών στο συγκεκριμένο τομέα.

Γερμανία

Τον περασμένο Σεπτέμβριο, το υποκατάστημα Siemens Mobility ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε ο πρώτος γύρος δοκιμών για το νέο τρένο υδρογόνου Mireo Plus H.

Το έργο υποστηρίζεται από το κρατίδιο της Βαυαρίας μέσω της σιδηροδρομικής εταιρείας Bayerische Regiobahn (BRB) η οποία αυτοχαρακτηρίζεται ως το δεύτερο μεγαλύτερο σιδηροδρομικό σύστημα στη χώρα.

Τα νέα ηλεκτρικά τρένα μπορούν να λειτουργούν από 1.000-1.200 χιλιόμετρα μεταξύ του ανεφοδιασμού, φτάνοντας την τελική ταχύτητα των 160 χιλιομέτρων την ώρα.

Εάν όλα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, τα νέα ηλεκτρικά τρένα με κυψέλες καυσίμου θα αρχίσουν να μεταφέρουν επιβάτες μεταξύ Augsburg, Füssen και Peissenberg κάποια στιγμή το επόμενο καλοκαίρι για μια δοκιμαστική διαδρομή 30 μηνών.

«Δύο κυψέλες καυσίμου τοποθετημένες στην οροφή και μια μπαταρία ιόντων λιθίου εξασφαλίζουν κινητικότητα εντελώς χωρίς CO2.

Το Mireo Plus H διαθέτει το χαμηλότερο κόστος κύκλου ζωής σε σύγκριση με άλλα τρένα κυψελών καυσίμου και μπορεί να ανεφοδιαστεί γρήγορα σε μόλις 15 λεπτά», εξήγησε η Siemens μέσω δελτίου Τύπου.

Ο Κρίστιαν Μπερνράιτερ (υπουργός Μεταφορών της Βαυαρίας) είπε ότι «Στόχος μας είναι να τερματίσουμε τις λειτουργίες ντίζελ στις τοπικές και περιφερειακές σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών της Βαυαρίας έως το 2040. Εκτός από την ηλεκτροδότηση των διαδρομών και τη χρήση τρένων με μπαταρία, η πρόωση υδρογόνου μπορεί να είναι ένας σημαντικός παράγοντας για την επίτευξη αυτού του στόχου».

Ο υπουργός Οικονομικών του κράτους ήταν πιο ενθουσιώδης.

«Με αυτό το πρώτο τρένο υδρογόνου, η Βαυαρία κάνει ένα ακόμη βήμα προς ένα μέλλον υδρογόνου.

Κάνουμε το μέλλον του υδρογόνου μια απτή εμπειρία», δήλωσε ο Hubert Aiwanger.

Η Siemens έχει ήδη λάβει πρόσθετες παραγγελίες. Στις 11 Δεκεμβρίου η εταιρεία ανακοίνωσε ότι κατασκεύασε 7 συρμούς Mireo Plus H για το Niederbarnimer Eisenbahn (NEB), που θα κινούνται στην περιοχή Βερολίνου-Βρανδεμβούργου.

Ινδία

Η ασιατική χώρα έχει θέσει φιλόδοξα σχέδια πράσινου υδρογόνου.

«Το Υπουργείο Νέας και Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας έχει στόχο να καταστήσει την Ινδία Παγκόσμιο Κόμβο για την παραγωγή, χρήση και εξαγωγή Πράσινου Υδρογόνου και των παραγώγων του», όπως είχε δημοσιεύσει το CleanTechnica τον περασμένο Νοέμβριο.

Ήδη σχεδιάζει ήδη το πράσινο υδρογόνο να προχωρήσει στη νέα πιλοτική δοκιμή ηλεκτρικού λεωφορείου κυψελών καυσίμου και δεν αφήνει τα ηλεκτρικά τρένα κυψελών καυσίμου έξω στο κρύο.

Στις 11 Δεκεμβρίου, η παγκόσμια εταιρεία πράσινου υδρογόνου GreenH Electrolysis ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει μια εγκατάσταση παραγωγής πράσινου υδρογόνου με σταθμό ανεφοδιασμού καυσίμων, ειδικά κατασκευασμένο για να βοηθήσει στην έναρξη της πρωτοβουλίας «Hydrogen for Heritage» των Indian Railways.

Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει τα πρώτα τρένα που θα εκτελούν δρομολόγια μεταξύ Jind και Sonipat από το 2024.

Το Υπουργείο Σιδηροδρόμων αναμένει ότι το αρχικό κόστος λειτουργίας θα είναι υψηλό, αλλά ότι το κόστος θα μειωθεί καθώς περισσότερα ηλεκτρικά τρένα κυψελών καυσίμου χτυπούν στις ράγες και οι οικονομίες κλίμακας αυξάνονται. Αναφέρονται επίσης σε συρμούς κυψελών καυσίμου υδρογόνου για το έργο Heritage, πράγμα που θα μπορούσε να σημαίνει ότι οι αμαξοστοιχίες συμβάλλουν στην οικονομική σκοπιμότητα της πρόωσης κυψελών καυσίμου.

Το Υπουργείο σημειώνει επίσης ότι έχει ξεκινήσει ένα πιλοτικό έργο εκσυγχρονισμού ηλεκτρικού τρένου κυψελών καυσίμου χρησιμοποιώντας ένα τρένο πολλαπλών μονάδων ντίζελ-ηλεκτρικό ως πλατφόρμα, με στόχο το τμήμα Jind–Sonipat του Northern Railway.

Το έργο θα υποστηριχθεί από τη νέα πράσινη εγκατάσταση πρατηρίου υδρογόνου και καυσίμων της GreenH.

 

ΗΠΑ

Οι συρμοί υδρογόνου έρχονται επίσης στις ΗΠΑ, όπου η Καλιφόρνια κάλεσε το dibs για τα πρώτα ηλεκτρικά τρένα κυψελών καυσίμου της χώρας το 2019 τα οποία θα προμηθεύονται από το αμερικανικό υποκατάστημα της ελβετικής εταιρείας Stadler.  

Τον Οκτώβριο, ο Stadler υπέγραψε συμφωνία με αξιωματούχους μεταφορών στην Καλιφόρνια για την παράδοση 4 συρμών υδρογόνου.

«Αυτό μπορεί να ακούγεται σαν μικρές πατάτες, αλλά αν όλα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, η συμφωνία έρχεται με μια επιλογή αγοράς 25 ακόμη τρένων κυψελών καυσίμου», σημείωσε η CleanTechnica.


Ποια χώρα θα είναι η επόμενη…;

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης