Ενέργεια

Αυξάνει τον στόλο της η QatarEnergy - Νέα παραγγελία των κολοσσιαίων πλοίων Q-Max

Αυξάνει τον στόλο της η QatarEnergy - Νέα παραγγελία των κολοσσιαίων πλοίων Q-Max
Τα γιγαντιαία αυτά πλοία θα έχουν χωρητικότητα 271.000 κυβικών μέτρων και αναμένεται να παραδοθούν το 2028 και το 2029
Σχετικά Άρθρα
Την παραγγελία περισσότερων πλοίων μεταφοράς LNG σχεδιάζει ο κρατικός ενεργειακός κολοσσός QatarEnergy.

Το LNG Prime ήταν το πρώτο μέσο ενημέρωσης που έγραψε τον Ιανουάριο ότι η QatarEnergy υπέγραψε ναυπηγική συμφωνία με την κινεζική Hudong-Zhonghua για την κατασκευή οκτώ πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου τύπου Q-Max.

Τα γιγαντιαία αυτά πλοία θα έχουν χωρητικότητα 271.000 κυβικών μέτρων και αναμένεται να παραδοθούν το 2028 και το 2029.

Επί του παρόντος, αυτά είναι τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου στον κόσμο, έχοντας μήκος περίπου 345 μέτρα και χωρητικότητα 263.000-266.000 κυβικά μέτρα.

Σημειωτέον, πως η εταιρεία Nakilat του Κατάρ έχει στην ιδιοκτησία της 14 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου Q-Max που κατασκευάστηκαν από τις Hanwha Ocean (DSME) και Samsung Heavy μεταξύ 2008 και 2010 και όλα μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο από το γιγαντιαίο συγκρότημα Ras Laffan LNG στο Κατάρ σε πελάτες σε όλο τον κόσμο.

Πριν από την παραγγελία στην Κίνα, η QatarEnergy επεδίωκε να παραγγείλει περίπου 15 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου Q-Max από την Κίνα και τη Νότια Κορέα.

Τώρα, όλα δείχνουν πως η QatarEnergy ολοκλήρωσε τις συνομιλίες στη Νότια Κορέα και τώρα εργάζεται για την υπογραφή συμφωνίας για περισσότερα πλοία τύπου Q-Max από την Κίνα.

Πηγές ανέφεραν ότι η QatarEnergy ενδιαφέρεται να παραλάβει έως και δέκα τέτοια πλοία από τη Hudong-Zhonghua, αλλά η συμφωνία δεν έχει υπογραφεί ακόμη.

Σύμφωνα με τις πηγές, η σύμβαση αναμένεται να οριστικοποιηθεί αργότερα φέτος, ενώ μέχρι στιγμής η τιμή των πλοίων αυτών δεν έχει ανακοινωθεί..

Το καθένα από αυτά πάντως, θα μπορούσε να αξίζει περίπου 330 εκατομμύρια δολάρια, κάτι που σημαίνει ότι η τιμή των πρώτων οκτώ σκαφών θα μπορούσε να φτάσει περίπου τα 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια και η δεύτερη παραγγελία θα μπορούσε να φτάσει τα 3,3 δισεκατομμύρια δολάρια.

Το πλοίο Q-Max διαθέτει πρόωση διπλού καυσίμου, σύστημα επανασυμπίεσης, σύστημα λίπανσης με αέρα και τεχνολογία περιορισμού NO96 Super+ της GTT και πέντε δεξαμενές αποθήκευσης.

Οι προηγούμενες συμφωνίες

Η QatarEnergy είχε προηγουμένως συνάψει συμφωνίες με τη Hudong-Zhonghua και τα τρία ναυπηγεία της Νότιας Κορέας για την κράτηση θέσεων ναυπήγησης πλοίων LNG για το γιγαντιαίο ναυπηγικό της πρόγραμμα, το οποίο περιλαμβάνει την κατασκευή περισσότερων από 100 πλοίων.

Στη συνέχεια, η QatarEnergy υπέγραψε το 2022 μια σειρά συμφωνιών χρονοναύλωσης για τη μακροχρόνια ναύλωση και εκμετάλλευση 60 πλοίων LNG συμβατικού μεγέθους, ολοκληρώνοντας την πρώτη φάση του προγράμματός της.

Τα πλοία θα ναυπηγηθούν στα τρία ναυπηγεία της Νότιας Κορέας HD HHI, SHI και Hanwha Ocean, και Hudong-Zhonghua.

Το ναυπηγικό πρόγραμμα της QatarEnergy έχει ως στόχο να υποστηρίξει και να καλύψει τις μελλοντικές απαιτήσεις των έργων επέκτασης των κοιτασμάτων North Field East και North Field South, τα οποία θα αυξήσουν την παραγωγή του Κατάρ σε 126 εκατ. τόνους ετησίως, καθώς και του έργου Golden Pass LNG στις ΗΠΑ.

Επιπλέον, μέρος του προγράμματος προορίζεται να καλύψει τις ανάγκες αντικατάστασης του υφιστάμενου στόλου LNG του Κατάρ.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης