Το διαβατήριο μπαταριών της ΕΕ αυξάνει τη διάρκεια ζωής τους - Energy Storage Summit EU

Το διαβατήριο μπαταριών της ΕΕ αυξάνει τη διάρκεια ζωής τους  - Energy Storage Summit EU

Χρήσιμα συμπεράσματα βγήκαν στο Energy Storage Summit EU που φιλοξενήθηκε στο Λονδίνο

Αύξηση του κύκλου ζωής των μπαταριών, βοήθεια στην ασφάλεια, την επισκευή και τη μέτρηση, είναι μερικά από τα πλεονεκτήματα που παρέχει το διαβατήριο μπαταριών.

 

Το σύστημα ψηφιακών διαβατηρίων εισάγεται ως μέρος του κανονισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) για τις μπαταρίες και ως εκ τούτου η συμμόρφωση θα είναι υποχρεωτική, ενώ αναμένεται να βοηθήσει όσους θελήσουν να κάνουν σχετικές επενδύσεις.

Αυτό είναι τα κυριότερα συμπεράσματα που βγήκαν στη διάρκεια του Energy Storage Summit EU που διεξήχθη στο Λονδίνο με τον Graham Stuart (Υπουργός Επικρατείας του Ηνωμένου Βασιλείου για την κλιματική αλλαγή και την ενέργεια), να συμπεριλαμβάνεται στους ομιλητές.

Ο κανονισμός τέθηκε σε ισχύ τον Αύγουστο του 2023 και χαιρετίστηκε ευρέως από τη βιομηχανία αποθήκευσης ενέργειας που εκπροσωπείται από εξέχουσες εμπορικές ενώσεις.

Συγκεκριμένα το διαβατήριο μπαταριών της ΕΕ θα κάνει ανιχνεύσιμα όλα τα εξαρτήματα των συσκευών που διατίθενται στην αγορά και θα είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για τους επενδυτές στην αποθήκευση ενέργειας, σύμφωνα με το Energy-Storage.news.

 

Απαιτήσεις του διαβατηρίου

Οι κανόνες περιλαμβάνουν απαιτήσεις για θέματα όπως η επισήμανση του αποτυπώματος άνθρακα και το ανακυκλωμένο περιεχόμενο, η διαφάνεια της αλυσίδας εφοδιασμού και οι ετικέτες υγείας και ασφάλειας.

Ο κανονισμός θεωρείται βασικό μέρος της υλοποίησης του πακέτου της Πράσινης Συμφωνίας της ΕΕ.

«Το διαβατήριο είναι ίσως η πιο ριζοσπαστική πτυχή του κανονισμού από τεχνολογική άποψη, που απαιτεί την τοποθέτηση κωδικών QR σε εξαρτήματα και υλικά που παρέχουν πρόσβαση σε κρίσιμα δεδομένα για τις μπαταρίες.

Αν και αυτό θα πρέπει να παρέχει διαφάνεια και υπευθυνότητα σε οτιδήποτε έχει να κάνει με το πόσο βιώσιμα είναι η κατασκευή και τα υλικά του εξοπλισμού, το διαβατήριο θα είναι επίσης κρίσιμο για τους επενδυτές», δήλωσε στο Energy-Storage.news ο Maher Chebbo (Διευθύνων Σύμβουλος για την Ευρώπη στην Univers η οποία είναι πάροχος λύσεων ψηφιακής απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές, παλαιότερα γνωστή ως Envision) ο οποίος ήταν μεταξύ των συμμετεχόντων που μίλησαν για το θέμα στο Energy Storage Summit EU.

 

Το διαβατήριο ανήκει στις 7 βασικές τεχνολογίες

Νωρίτερα η εν λόγω ιστοσελίδα η οποία ειδικεύεται σε θέματα αποθήκευσης ενέργειας και μπαταριών, μίλησε με τον Chebbo.

«Το διαβατήριο είναι απαραίτητο γιατί θέλουμε να ανιχνεύσουμε από άκρη σε άκρη ολόκληρη την ιστορία των μπαταριών, από τον αρχικό σχεδιασμό, την κατασκευή έως και την στην αγορά», είπε ο Chebbo

Τα τελευταία 3 χρόνια ο Chebbo ηγήθηκε μιας ομάδας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (EC) για τις «περιπτώσεις ψηφιακής χρήσης, τις ψηφιακές τεχνολογίες που απαιτούνται για να γίνουν οι μπαταρίες της Ευρώπης ανταγωνιστικές και καινοτόμες».

Το διαβατήριο αποφασίστηκε ως μία από τις 7 βασικές τεχνολογίες με τη δυνατότητα να το κάνει αυτό.

Μίλησαν ακόμη ο Patrick Vrank (επικεφαλής του έργου στο Batteries Pass Consortium που παραδίδει το διαβατήριο) και ο Richard Wagstaff (επικεφαλής ανάπτυξης έργου στην επενδυτή αποθήκευσης ενέργειας στο Ηνωμένο Βασίλειο, Gore Street Capital).

Ο Wagstaff είπε ότι το διαβατήριο και ο ευρύτερος κανονισμός για τις μπαταρίες ήταν πολύ ευπρόσδεκτοι, ιδιαίτερα καθώς το ταμείο που διαχειρίζεται η Gore Street έχει τις δικές του εντολές να πληροί τα κριτήρια βιωσιμότητας.

Η εφαρμογή μπορεί να είναι μια περίπλοκη πρόταση και ο Wagstaff είπε ότι παραμένουν ερωτήματα σχετικά με τα χρονοδιαγράμματα εφαρμογής και πώς αυτό θα επηρεάσει τις επερχόμενες προμήθειες.

 

Αύξηση της διάρκειας ζωής της μπαταρίας

Ο Chebbo είπε στο Energy-Storage.news ότι το διαβατήριο θα παρακολουθεί και θα εμφανίζει δεδομένα που περιλαμβάνουν δεδομένα ταυτοποίησης, βασικά χαρακτηριστικά, καθώς και το πλαίσιο του τρόπου ζωής της μπαταρίας, για την απόδοση και την ανθεκτικότητα.

Αυτό θα επιτρέψει στη βιομηχανία να επεκτείνει τον κύκλο ζωής της μπαταρίας στο όσο το δυνατόν περισσότερο.

Έτσι, αντί να λέμε ότι αυτή η μπαταρία θα αντέξει για 8 χρόνια, θα μπορούσε να ζήσει ίσως για 12 χρόνια, και να επεκτείνει την απόδοση της μπαταρίας επίσης, ότι θα μπορούσε να φορτίσει περισσότερο, να είναι πιο αποτελεσματική και στην εκφόρτιση.

Με άλλα λόγια, ενώ το διαβατήριο θα επιβαρύνει τη βιομηχανία να συμμορφωθεί, θα υπάρχουν επίσης σίγουρα πλεονεκτήματα όσον αφορά στο να βοηθήσουν τους επενδυτές να κατανοήσουν καλύτερα πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι μπαταρίες σε διάφορες περιπτώσεις χρήσης, την αναμενόμενη διάρκεια ζωής τους και τελικά τις επενδύσεις τους ως περιουσιακό στοιχείο.


Ο Chebbo αναφέρθηκε σε ζητήματα ασφάλειας, επενδύσεων και διάρκειας ζωής.

Συνοπτικά οι δηλώσεις του:

«Συνέπεια θα είναι οι ασφαλιστικές εταιρείες, τα περιουσιακά στοιχεία του συστήματος αποθήκευσης ενέργειας μπαταριών (BESS) των επενδυτών, να αναμένουν ένα αξιοπρεπές IRR (πραγματικό επιτόκιο της απόδοσης μιας επένδυσης) από την επένδυσή τους.

Είτε είναι το 5%, το 7%, το 10% της επένδυσης και για να μπορέσετε να δείτε τη δυνατότητα χρηματοδότησης του έργου αποθήκευσης ενέργειας της μπαταρίας, πρέπει να υπολογίσετε ολόκληρο το capex κατά τη φάση ανάπτυξης.

Στη συνέχεια, όταν αναθέτετε το BESS, έχετε όλο το OPEX (Λειτουργικές Δαπάνες) και όλα τα έξοδα σε ετήσια βάση του BESS. Όλα αυτά, πρέπει να τα υπολογίσετε. Πρέπει να ξέρετε πόσο μεγάλη είναι η διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Πρέπει να γνωρίζετε πόση χωρητικότητα θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε και την απόδοση. Πόσα θα ξοδέψετε για τη συντήρηση της μπαταρίας;

Το διαβατήριο μπαταρίας θα βοηθήσει στην επισκευή, τη μέτρηση και την πρόβλεψη της τελικής διάρκειας ζωής, θα βοηθήσει επίσης στην υγεία του περιουσιακού στοιχείου.

Βοηθά επίσης στην ασφάλεια.

Οπότε σίγουρα, αυτό είναι κρίσιμο για τον υπολογισμό της τραπεζικής ικανότητας που θα δίνατε κατά τη διάρκεια της επιχειρηματικής υπόθεσης στην αρχή για έναν επενδυτή».

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης