Στην ΤΕΚΑΛ το αρδευτικό έργο των 53 εκατ. στην Ερμιονίδα

Στην ΤΕΚΑΛ το αρδευτικό έργο των 53 εκατ. στην Ερμιονίδα
Η χάραξη του αγωγού μπορεί να διακριθεί σε τέσσερα τμήματα

Προσωρινή ανάδοχος του αρδευτικού έργου από τη διώρυγα του δικτύου Αναβάλου στην Αργολίδα, ύψους 53 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), αναδείχθηκε η ΤΕΚΑΛ. Το έργο θα εξασφαλίσει την κάλυψη, σε βάθος χρόνου, των τοπικών αρδευτικών αναγκών σε μία συνολική έκταση περίπου 22 χιλιάδων στρεμμάτων στην περιοχή της Ερμιονίδας. Παράλληλα, θα βελτιώσουν σημαντικά τα ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά των υπογείων υδάτων.

Αντικείμενο της σύμβασης για τα «Έργα μεταφοράς και διανομής νερού άρδευσης από δίκτυα Αναβάλου στον Δήμο Ερμιονίδας Νομού Αργολίδας» είναι τα έργα κεφαλής (υδροληψία και Κεντρικό Αντλιοστάσιο Α1) επί της Διώρυγας Αναβάλου δυναμικότητας 2.500 κ.μ./ώρα και τα έργα μεταφοράς που αποτελούνται από τους αγωγούς μεταφοράς, τις αναρρυθμιστικέςς δεξαμενές Δ1, Δ2 και Δ3, καθώς και το ενδιάμεσο αντλιοστάσιο Α2. Επίσης, περιλαμβάνει τη λιμνοδεξαμενή ημερήσιας εξίσωσης στην Κοιλάδα, χωρητικότητας 9.000 κ.μ., όπου προβλέπεται και το πέρας του έργου.

Η χάραξη του αγωγού μπορεί να διακριθεί σε τέσσερα τμήματα που αφορούν: το κομμάτι από το κεντρικό Αντλιοστάσιο επί της Διώρυγας Αναβάλου έως το ακρωτήριο Ιρίων το οποίο είναι ευκολά προσπελάσιμο από́ υφισταμένους δρόμους, το τμήμα του ακρωτηρίου για τη διάβαση το οποίου απαιτείται η διάνοιξη νέου εργοταξιακού δρόμου, το τμήμα από το ακρωτήριο Ιρίων ως το ακρωτήριο Βουρλιά και τον οικισμό Άγιος Ιωάννης, που είναι προσβάσιμο από υφιστάμενο δρόμο αλλά δύσκολα προσπελάσιμο από τη θάλασσα και το τμήμα από τον Άγιο Ιωάννη ως τη δεξαμενή της ημερήσιας εξίσωσης στην Κοιλάδα που είναι ως επί το πλείστον προσβάσιμο από υφιστάμενους δρόμους.

Οι προσφορές και το μίγμα χρηματοδότησης

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 42,74 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και η έκπτωση που προσέφερε η ΤΕΚΑΛ ήταν της τάξεως του 15%. Άρα η δαπάνη της σύμβασης κατασκευής θα ανέλθει σε 36,44 εκατ. ευρώ. Στον διαγωνισμό συμμετείχαν ακόμη οι εταιρείες: Λατομεία Τυρνάβου με έκπτωση 8%, Αφοί Παπαϊωάννου (ΙΝΤΕΡΚΑΤ) με 3% και ΕΚΤΕΡ με 2%. Σημειώνεται ότι κατά της απόφασης του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μπορεί να ασκηθεί προδικαστική προσφυγή.

Εφόσον δεν υπάρξει τέτοιο εμπόδιο η σύμβαση θα περάσει από την κρίση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, προκειμένου να ακολουθήσει η υπογραφή. Η διάρκεια του έργου έχει ορισθεί σε 24 μήνες. Το έργο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα «Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2014-2020» με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης.

Βασική αιτία καθυστέρησης προκήρυξης του έργου, που ήταν ενταγμένο στην προηγούμενη προγραμματικής περίοδο, αλλά προκηρύχθηκε το καλοκαίρι του 2023, σύμφωνα με το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, αποτέλεσε η πανδημία. Οι μελέτες του έργου είχαν ξεκινήσει από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, ενώ το 2014 εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου.

Όπως εξηγήθηκε στον κοινοβουλευτικό έλεγχο, τα περιοριστικά μέτρα για την covid-19 προκάλεσαν σημαντική καθυστέρηση στον συντονισμό των διαδικασιών ανάθεσης υπηρεσιών συμβούλου για τα ζητήματα των απαλλοτριώσεων και του γενικότερου προσδιορισμού των ενεργειών για τη δημοπράτηση του έργου.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης