Ενέργεια

Euractiv: Αντιδρούν στην απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης οι Ευρωπαίοι πολίτες

Euractiv: Αντιδρούν στην απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης οι Ευρωπαίοι πολίτες
Από αυτή την άποψη, δεν είναι επομένως καθόλου περίεργο που τα συντηρητικά κόμματα της Γερμανίας με πρώτο το CDU, ζητούν την ακύρωση της απόφασης
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να απαγορεύσει την πώληση νέων αυτοκινήτων που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, συνεχίζει να συζητείται έντονα σε όλη την Ευρώπη προκαλώντας όπως φαίνεται έντονες αντιδράσεις.

Σύμφωνα με το Euractiv, η νέα έρευνα που διεξήχθη στη Γερμανία, τη Γαλλία και την Πολωνία δείχνει ότι η απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αποτελεί την λιγότερο δημοφιλή ευρωπαϊκή πολιτική για το κλίμα και στις τρεις αυτές χώρες.

Μάλιστα, είναι λιγότερο δημοφιλής ακόμα και από τα μέτρα για τον περιορισμό των εκπομπών άνθρακα που οδήγησαν σε ακριβότερη τιμή της βενζίνης και του ντίζελ.

Από αυτή την άποψη, δεν είναι επομένως καθόλου περίεργο που τα συντηρητικά κόμματα της Γερμανίας με πρώτο το CDU, ζητούν την ακύρωση της απόφασης αυτής στο μανιφέστο τους για τις ευρωεκλογές, το οποίο παρουσιάστηκε τη Δευτέρα (11/3).

Η στάση των κομμάτων

Και στις τρεις αυτές χώρες, οι πολίτες δεν υποδέχθηκαν θετικά την απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, και ενώ η δυσαρέσκεια ήταν μεγαλύτερη μεταξύ των ψηφοφόρων της ακροδεξιάς, εξαπλώνεται σε όλα τα πολιτικά στρατόπεδα, με τους ψηφοφόρους κεντροαριστερών κομμάτων όπως το SPD της Γερμανίας, το Lewica της Πολωνίας και Γαλλικό Parti Socialiste να αντιδρούν εξίσου έντονα.

Σε αντίθεση με τα κεντροδεξιά και ακροδεξιά κόμματα, η κεντροαριστερή ομάδα S&D στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υποστήριζε πάντα αυτό το μέτρο, υποστηρίζοντας ότι ήταν απαραίτητο ώστε να επιτευχθεί η κλιματική ουδετερότητα σε όλη την ΕΕ έως το 2050 και να δοθεί η δυνατότητα στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να επικεντρωθούν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Από την άλλη, στο κεντροδεξιό ΕΛΚ, ο Jens Gieseke, επικεφαλής διαπραγματευτής του κόμματος για τους κανόνες CO2 για αυτοκίνητα, είπε στο Euractiv ότι «το τέλος του κινητήρα εσωτερικής καύσης θα επανεξεταστεί σε κάθε περίπτωση».

Τα πιο δημοφιλή μέτρα

Αντίθετα, στα ευρωπαϊκά μέτρα που θεωρούνται τα πιο δημοφιλή, συγκαταλέγονται οι υψηλότερες κρατικές επενδύσεις στις δημόσιες συγκοινωνίες (Γερμανία), η μετάβαση σε μια φιλική προς το περιβάλλον θέρμανση σε δημόσια κτίρια (Γαλλία, Πολωνία), καθώς και μέτρα που αναθέτουν το οικονομικό βάρος σε δημόσιες εξουσιοδοτήσεις και μεγάλες εταιρείες, αντί για τους καταναλωτές.

Η έρευνα καταλήγει τέλος, πως οι ιθύνοντες για τη χάραξη της ευρωπαϊκής ενεργειακής πολιτικής, θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τους την κοινωνική δυσαρέσκεια προτού προχωρήσουν στο οποιοδήποτε νέο μέτρο για το κλίμα.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης