Ενέργεια

Συμφωνία ανάμεσα σε QatarEnergy και Nakilat για 25 πλοία μεταφοράς LNG

Συμφωνία ανάμεσα σε QatarEnergy και Nakilat για 25 πλοία μεταφοράς LNG
Καθένα από τα 25 πλοία θα έχει χωρητικότητα 174.000 κυβικών μέτρων και θα ναυλωθεί από τη Nakilat σε θυγατρικές της QatarEnergy 
Ο αραβικός γίγαντας του LNG, QatarEnergy, δήλωσε ότι υπέγραψε συμφωνίες χρονοναύλωσης με την ναυτιλιακή εταιρεία Nakilat για 25 πλοία μεταφοράς LNG συμβατικού μεγέθους, στο πλαίσιο της δεύτερης φάσης του μαζικού προγράμματος ναυπήγησης πλοίων.

Σύμφωνα με το LNG Prime, καθένα από τα 25 πλοία θα έχει χωρητικότητα 174.000 κυβικών μέτρων και θα ναυλωθεί από τη Nakilat σε θυγατρικές της QatarEnergy όπως προβλέπουν οι 15ετείς συμφωνίες.

Σύμφωνα με την εταιρεία, τα 17 από τα 25 πλοία LNG κατασκευάζονται στα ναυπηγεία της Hyundai Heavy Industries (HHI) στη Νότια Κορέα, ενώ τα υπόλοιπα οκτώ κατασκευάζονται στη Hanwha Ocean, επίσης στη Νότια Κορέα.

Πέρυσι, η QatarEnergy υπέγραψε συμφωνία για 17 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου αξίας περίπου 3,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων με την HD Hyundai Heavy, ξεκινώντας τη δεύτερη φάση του προγράμματος ναυπήγησης πλοίων.

Η Hanwha Ocean υπέγραψε πρόσφατα μνημόνιο για 12 πλοία LNG που συνδέονται με το ναυπηγικό πρόγραμμα της QatarEnergy.

Εκτός από αυτές τις παραγγελίες, η Samsung Heavy εξασφάλισε επίσης μια μεγάλη παραγγελία για τη ναυπήγηση 15 πλοίων LNG αξίας περίπου 3,45 δισ. δολαρίων και αυτή η παραγγελία συνδέεται επίσης με το πρόγραμμα.

Νέες παραγγελίες στην Κίνα

Η αξία του κάθε πλοίου ανέρχεται σε περίπου 230 εκατομμύρια δολάρια.

Εκτός από αυτά τα πλοία χωρητικότητας 174.000 κ.μ., το LNG Prime ανέφερε προηγουμένως ότι η QatarEnergy υπέγραψε συμφωνία με την κινεζική Hudong-Zhonghua για 8 πλοία χωρητικότητας 271.000 κ.μ.

Η QatarEnergy λέγεται επίσης ότι επιδιώκει να παραγγείλει άλλα 10 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου Q-Max στην Κίνα.

Το 2022, η QatarEnergy υπέγραψε μια σειρά από συμφωνίες TCPs για τη μακροπρόθεσμη ναύλωση και εκμετάλλευση 60 πλοίων LNG, ολοκληρώνοντας την πρώτη φάση του προγράμματός της.

Τα πλοία αυτά θα κατασκευαστούν στα τρία ναυπηγεία (HHI, SHI και Hanwha Ocean) της Νότιας Κορέας και στην κινεζική Hudong-Zhonghua.

Το πρόγραμμα ναυπήγησης πλοίων αποσκοπεί στην υποστήριξη και την κάλυψη των μελλοντικών απαιτήσεων των έργων επέκτασης του North Field East και North Field South της QatarEnergy, καθώς και του έργου Golden Pass LNG στις ΗΠΑ.

Επιπλέον, μέρος του προγράμματος προορίζεται να καλύψει τις ανάγκες αντικατάστασης του υφιστάμενου στόλου LNG του Κατάρ.

Τα έργα στο Κατάρ

Η πρώτη φάση του έργου επέκτασης του North Field θα αυξήσει τη δυναμικότητα παραγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου του Κατάρ από 77 σε 110 Mtpa, ενώ η δεύτερη φάση θα αυξήσει περαιτέρω τη δυναμικότητα σε 126 Mtpa.

Εκτός από αυτά τα έργα, η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης πρόσφατα την τρίτη φάση επέκτασης του Βόρειου Πεδίου για την αύξηση της δυναμικότητας του Κατάρ σε 142 εκατ. τόνους ετησίως.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης