Τελευταία Νέα

Zeng (CATL) στο Bloomberg: Οι κανόνες κυριαρχίας στην παγκόσμια αγορά αποθήκευσης

Zeng (CATL) στο Bloomberg: Οι κανόνες κυριαρχίας στην παγκόσμια αγορά αποθήκευσης

Οι προσπάθειες επέκτασης και η επίδραση από τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων

Τις άγριες… διαθέσεις του στον τομέα των μπαταριών έδειξε ο ιδρυτής του κορυφαίου κατασκευαστή της Κίνας (CATL) στην πρώτη του συνέντευξη σε ένα διεθνές ειδησεογραφικό μέσο (BLOOMBERG) από το 2020.

 
Ο Robin Zeng (Πρόεδρος της εταιρείας), αποκάλυψε ότι προωθεί την επέκταση των δραστηριοτήτων της εταιρείας ενόψει της παγκόσμιας επιβράδυνσης της αύξησης των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.

Ακόμη αδιαφορεί για το αποτέλεσμα των επερχόμενων αμερικάνικων εκλογών απαντώντας μάλιστα με χιουμοριστικό ύφος σε σχετική ερώτηση που του υποβλήθηκε.

Η CATL δεν ανησυχεί για την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και θα αυξήσει την παραγωγή των πιο προηγμένων τεχνολογικά προϊόντων της.

Η εταιρεία του Zeng έχει βρει τις λύσεις για να μειώσει τους χρόνους φόρτισης της μπαταρίας στα 10 λεπτά και εργάζεται για να τους μειώσει ακόμη περισσότερο.

«Είναι μια απαραίτητη διαδικασία.

Η κινεζική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, καθοδηγείται πλέον από την αγορά. Αντίθετα οι αγορές του εξωτερικού οι οποίες καθορίζονται από την πολιτική, εξακολουθούν να είναι κολλημένες σε χαμηλά ποσοστά διείσδυσης», είπε ο Zeng για τη δυναμική που διαδραματίζεται στη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας.

Η άποψη του Zeng ότι οι δυνάμεις της αγοράς κυριαρχούν στην Κίνα ενισχύεται από την κεντρική κυβέρνηση η οποία κατήργησε τις εθνικές επιδοτήσεις στα τέλη του 2022.

Εκείνη την εποχή, η Tesla εκτόξευσε την αρχή σε έναν πόλεμο τιμών που συμπίεσε τα περιθώρια κέρδους για πολλούς κατασκευαστές και έβαλε άλλους πιο πέρα στο κόκκινο.

Η επέκταση της CATL

Η CATL προμηθεύει μπαταρίες σε σχεδόν κάθε μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία, συμπεριλαμβανομένων των Tesla, Volkswagen και Toyota.

Πέρυσι η εταιρεία είχε έσοδα 400,9 δισεκατομμυρίων γιουάν (56 δισεκατομμύρια δολάρια), περίπου 8 φορές το σύνολο του 2020.

«Δεν υπάρχει αρκετή παραγωγική ικανότητα για καλά προϊόντα.

Χρειαζόμαστε περισσότερη επέκταση για πιο προηγμένες τεχνολογίες και για να καλύψουμε τις ανάγκες των καταναλωτών, όπως ταχύτερη φόρτιση και καλύτερη απόδοση της μπαταρίας σε χαμηλές θερμοκρασίες», είπε ο Zeng.

Για το σκοπό αυτό, η CATL εργάζεται σε λύσεις που περιλαμβάνουν πιο προηγμένες μπαταρίες ιόντων νατρίου, οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να κοστίζουν λιγότερο από τις κυψέλες ιόντων λιθίου.

Η CATL έχει κυριαρχήσει στην παγκόσμια αγορά μπαταριών με τις φθηνές και ανθεκτικές κυψέλες της που χρησιμοποιούν ως υλικό καθόδου φωσφορικό σίδηρο λιθίου ή LFP.

Η CATL έχει επίσης αναπτύξει μια μπαταρία εμβέλειας 1.000 χιλιομέτρων και εργάζεται σε κυψέλες συμπυκνωμένης κατάστασης που λέγεται ότι θα μπορούσαν να είναι αρκετά ισχυρές για αεροπλάνα.

Παρόλα αυτά η CATL δεν έχει μείνει απρόσβλητη από την επιβράδυνση των EV. Η κεφαλαιοποίησή της μειώθηκε κατά το ήμισυ από το ανώτατο όριο των 1,6 τρισεκατομμυρίων γιουάν τον Δεκέμβριο του 2021.

Οι πωλήσεις οχημάτων νέας ενέργειας στην Κίνα σχεδόν διπλασιάστηκαν εκείνο το έτος.

Ο ρυθμός επέκτασης αναμένεται να επιβραδυνθεί από 36% πέρυσι σε 25% φέτος, σύμφωνα με την Ένωση Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας.

 

Η CATL είναι κυρίαρχη στις μπαταρίες

Η σημερινή κυριαρχία της CATL φαίνεται αδιαμφισβήτητη. Διοικεί τη μισή αγορά στην Κίνα και αμφισβητεί την LG Energy Solution της Νότιας Κορέας για την κορυφαία θέση στον υπόλοιπο κόσμο.

Η ανάπτυξη σε αγορές του εξωτερικού προσφέρει ένα είδος αντιστάθμισης για την CATL, καθώς υπάρχει δυνατότητα για την εταιρεία να δημιουργήσει καλύτερες αποδόσεις μακριά από το σπίτι.

Οι πωλήσεις και τα κέρδη του γίγαντα των μπαταριών συνέχισαν να αυξάνονται, αν και με βραδύτερους ρυθμούς.

Τα καθαρά έσοδα αυξήθηκαν 44% πέρυσι στα 44,12 δισεκατομμύρια γιουάν, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις.

Η CATL επωφελείται πρόσφατα από τις χαμηλότερες τιμές των βασικών εισροών.

 

Οι αμερικάνικες εκλογές και η CATL

Ο Zeng είπε ότι η CATL έχει σχέσεις με έμπιστους συνεργάτες που θα ξεπεράσουν τις πολιτικές αναταραχές.

Υποβάθμισε την απειλή που θέτει ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού (IRA) του προέδρου Τζο Μπάιντεν, λέγοντας ότι προσφέρει μόνο προσωρινή προστασία στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία και παρομοίασε τις εκλογές στις ΗΠΑ φέτος με μια διασκεδαστική ταινία.

«Δυστυχώς, δεν έχω πολύ χρόνο για ψυχαγωγικές παραστάσεις. Πρέπει να επικεντρωθώ στην τεχνολογία», είπε χαρακτηριστικά.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης