Τελευταία Νέα
Ανανεώσιμες & Βιώσιμη Ανάπτυξη

Πανάκριβο το υδρογόνο ως καύσιμο – «Απασφάλισε» ο CEO της Stellantis

Πανάκριβο το υδρογόνο ως καύσιμο – «Απασφάλισε» ο CEO της Stellantis
Η δήλωση αυτή έρχεται μόλις δυο μήνες αφότου η εταιρεία παρουσίασε στην αγορά οκτώ νέα φορτηγά με κυψέλες καυσίμου - Hydrogen Insight
Το κόστος του υδρογόνου ως καύσιμο αυτοκίνητων παραμένει ακόμα εξαιρετικά υψηλό απέχοντας παρασάγγας από το να μπορεί να χαρακτηριστεί προσιτό για τον μέσο καταναλωτή, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της τρίτης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο, Stellantis, σε διαδικτυακή εκδήλωση.

Σύμφωνα με το Hydrogen Insight, το πιο ενδιαφέρον στοιχείο όμως είναι ότι η δήλωση αυτή έρχεται μόλις δυο μήνες αφότου η εταιρεία παρουσίασε στην αγορά οκτώ νέα φορτηγά με κυψέλες καυσίμου.

«Φυσικά, το υδρογόνο προσφέρει πολύ μεγαλύτερη ευκολία επειδή είναι πολύ πιο γρήγορο στη φόρτιση σε σχέση με τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία... αλλά παρά την ευκολία αυτή και το γεγονός ότι χρησιμοποιείς μια καθαρή μορφή ενέργειας, αντιμετωπίζεις την τεράστια πρόκληση του πανάκριβου κόστους», δήλωσε ο Carlos Tavares στο Freedom of Mobility Forum, στη συμβουλευτική επιτροπή του οποίου είναι μέλος.

«Αυτή τη στιγμή, βλέπουμε ότι η τεχνολογία για την αυτοκίνηση με βάση το υδρογόνο είναι διπλάσια σε κόστος από τα ηλεκτρικά οχήματα, πράγμα που σημαίνει ότι απέχουμε πολύ από τη συμβατική τεχνολογία ορυκτών καυσίμων, οπότε φοβάμαι ότι προς το παρόν το τελικό κόστος θα είναι ένα σημαντικό εμπόδιο για τη μαζική στροφή των πολιτών στο υδρογόνο».

Κατάλληλο για μεγάλες εταιρείες

Όπως χαρακτηριστικά είχε γράψει το Hydrogen Insight τον περασμένο Σεπτέμβριο, η οδήγηση ενός αυτοκινήτου Toyota με κυψέλες καυσίμου ήταν σχεδόν 14 φορές πιο ακριβή από ένα αντίστοιχο Tesla EV.

Ο Tavares πρόσθεσε ότι τα οχήματα που κινούνται με υδρογόνο θα μπορούσαν να είναι μια πολύ καλή επιλογή μόνο για μεγάλες εταιρείες, αλλά όχι για «απλούς πολίτες».

«Νομίζω ότι στο εγγύς μέλλον, το υδρογόνο θα είναι μια λύση για τους στόλους των μεγάλων εταιρειών, αλλά σίγουρα όχι για τους απλούς πολίτες» τόνισε χαρακτηριστικά.

Η Stellantis -στην οποία ανήκουν κορυφαία brands όπως οι Chrysler, Citroën, Fiat, Peugeot και Vauxhall, ανακοίνωσε στα τέλη Ιανουαρίου ότι εγκαινιάζει για οκτώ από τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της, τις αντίστοιχες εκδόσεις τους με υδρογόνο, σε μια προσπάθεια να εδραιώσει τη θέση της ως αδιαμφισβήτητου ηγέτη στην αυτοκίνηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων σε επαγγελματικά οχήματα στην Ευρώπη.

Μάλιστα, το κύριο πλεονέκτημα στο οποίο είχε αναφερθεί τότε η Stellantis ήταν ο γρήγορος χρόνος ανεφοδιασμού, σε σχέση με τα ηλεκτρικά.

Οι νέες εκδόσεις

Η αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Άμστερνταμ δήλωσε επίσης τον Ιανουάριο ότι θα παρουσιάσει τις εκδόσεις κυψελών καυσίμου των Citroën ë-Jumpy και ë-Jumper, Fiat Professional E-Scudo και E-Ducato, Opel/Vauxhall Vivaro και Movano, και Peugeot E-Expert και E-Boxer - με την παραγωγή να ξεκινάει τώρα στα εργοστάσιά της στο Hordain της Γαλλίας και στο Gliwice της Πολωνίας.

Ωστόσο, δεν έχει διευκρινίσει ποια μοντέλα θα κατασκευάσει άμεσα ή πότε θα είναι εμπορικά διαθέσιμα.

Tέλος, να σημειωθεί πως η Stellantis πραγματοποίησε μια ακόμα σημαντική επένδυση στα οχήματα υδρογόνου τον περασμένο Μάιο, όταν απέκτησε το 33% του Γάλλου προμηθευτή κυψελών καυσίμου Symbio με στόχο όπως είχε αναφέρει «να ενισχύσει την ηγετική θέση στα οχήματα με υδρογόνο», σχεδιάζοντας τότε να παράγει έως και 10.000 φορτηγά H2 μέχρι το τέλος του 2024 - κάτι που τώρα φαίνεται εξαιρετικά απίθανο.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης