Αυτή η εβδομάδα ξεκίνησε με άνοδο για το πετρέλαιο, μετά από μια ιρανική πυραυλική επίθεση που προκάλεσε ζημιές στο διυλιστήριο της Χάιφα στο Ισραήλ το Σαββατοκύριακο, προκαλώντας μερικό κλείσιμο, όπως ανέφεραν ισραηλινά μέσα ενημέρωσης, λέγοντας ότι η εγκατάσταση παρέμεινε λειτουργική.
Το χτύπημα στο διυλιστήριο
Το αργό πετρέλαιο Brent για ώρες διαπραγματεύονταν στα 74,83 δολάρια ανά βαρέλι, με το West Texas Intermediate στα 73,77 δολάρια ανά βαρέλι.
Η ζημιά, σύμφωνα με τον φορέα εκμετάλλευσης του διυλιστηρίου της Χάιφα, Bazan, εντοπίστηκε σε αγωγούς και γραμμές μεταφοράς, με βάση όσα ανέφεραν οι Times of Israel. Το δημοσίευμα πρόσθεσε ότι το Ιράν εκτόξευσε περίπου 40 πυραύλους στην περιοχή της Χάιφα το βράδυ του Σαββάτου.
«Οι εγκαταστάσεις διύλισης συνεχίζουν να λειτουργούν, ενώ ορισμένες εγκαταστάσεις κατάντη στο συγκρότημα έχουν κλείσει», ανέφερε ο Bazan σε ανακοίνωσή του, όπως ανέφερε το Argus.
Φόβοι για περεταίρω δυσκολίες στις εξαγωγές
Το Ισραήλ, εν τω μεταξύ, έπληξε δύο μονάδες επεξεργασίας αερίου στο νότιο Ιράν και μια τοποθεσία αποθήκευσης πετρελαίου στην Τεχεράνη, γεγονός που προκάλεσε πυρκαγιές σε δύο ή τρεις δεξαμενές αποθήκευσης.
Οι πύραυλοι συνεχίζουν τις πτήσεις τους, με το Ιράν να στοχεύει το Τελ Αβίβ και τη Χάιφα, με την ανησυχία να αυξάνεται ότι η σύγκρουση θα συνεχίσει να κλιμακώνεται, πιθανώς με αποκορύφωμα τη διακοπή των ροών πετρελαίου μέσω του Στενού του Ορμούζ, το οποίο διαχειρίζεται πάνω από 20 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως σε εξαγωγές πετρελαίου. Περαιτέρω ισραηλινές επιθέσεις σε ιρανικές πετρελαϊκές υποδομές είναι επίσης μια σαφής πιθανότητα.
«Εάν διαταραχθούν οι εξαγωγές αργού πετρελαίου του Ιράν, τα κινέζικα διυλιστήρια, οι μοναδικοί αγοραστές ιρανικών βαρελιών, θα πρέπει να αναζητήσουν εναλλακτικές ποιότητες από άλλες χώρες της Μέσης Ανατολής και ρωσικό αργό», δήλωσε ο επικεφαλής βραχυπρόθεσμης ανάλυσης πετρελαίου της S&P Global Commodity Insight, Richard Joswick, όπως αναφέρθηκε από το Reuters.
«Αυτό θα μπορούσε επίσης να αυξήσει τους ναύλους μεταφοράς και τα ασφάλιστρα δεξαμενόπλοιων, να περιορίσει το spread Brent-Dubai και να βλάψει τα περιθώρια κέρδους των διυλιστηρίων, ιδιαίτερα στην Ασία», πρόσθεσε ο Joswick.
www.worldenergynews.gr






