Ναυτιλία

Η χώρα που δαπανά 31,6 εκατ. ευρώ για να μειώσει 20.836 τόνους CO₂ ετησίως

Η χώρα που δαπανά 31,6 εκατ. ευρώ για να μειώσει 20.836 τόνους CO₂ ετησίως

Η χρηματοδότηση αφορά ηλεκτρικά πλοία και σταθμούς φόρτισης

Η Enova (νορβηγική κρατική επιχείρηση), αποφάσισε να υποστηρίξει 7 ηλεκτρικά πλοία και 4 εγκαταστάσεις φόρτισης με 362 εκατομμύρια NOK (περίπου 31,6 εκατομμύρια ευρώ).

Μεταξύ των έργων που θα επωφεληθούν από τη χρηματοδότηση είναι αυτό που θα μπορούσε να είναι το μεγαλύτερο ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με μπαταρία στον κόσμο, μια σημαντική ανακάλυψη για τη ναυτιλία χωρίς εκπομπές.

Η Eitzen Avanti είναι μία από τις εταιρείες που λαμβάνουν χρηματοδότηση 200 εκατομμυρίων NOK για ένα πρωτοποριακό έργο κατασκευής δύο πλοίων που τροφοδοτούνται με μπαταρία για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Νορβηγίας, Σουηδίας και Γερμανίας.

Τα πλοία θα έχουν μπαταρίες άνω των 100 MWh και θα μπορούν να μεταφέρουν 850 εμπορευματοκιβώτια.
Το λιμάνι του Όσλο λαμβάνει επίσης 20,6 εκατομμύρια NOK σε υποστήριξη για μια εγκατάσταση φόρτισης πλοίων στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στο Sjursøya.

Η Polar Energy Shipco έχει επίσης εξασφαλίσει την υποστήριξη της Enova για ένα πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου που θα μεταφέρει ορυκτά κατά μήκος των νορβηγικών ακτών. Με ιστία ρότορα και μπαταρίες άνω των 20 MWh, το πλοίο θα μπορεί να λειτουργεί πλήρως ηλεκτρικά.

Επιπλέον, η GC Rieber Minerals θα λάβει υποστήριξη για μια εγκατάσταση φόρτισης στο Laksevågneset.

Το Brim Explorer λαμβάνει υποστήριξη για 2 ηλεκτρικά σκάφη με μπαταρία που θα λειτουργούν μεταξύ Ålesund και Geiranger, μεταξύ άλλων. Τα πλοία διαθέτουν μια σειρά από καινοτόμα μέτρα ενεργειακής απόδοσης και θα διαθέτουν μπαταρίες περίπου 3 MWh.

Το Lovundlaks λαμβάνει υποστήριξη για 2 ηλεκτρικά σκάφη εργασίας, καθώς και δύο ειδικές εγκαταστάσεις φόρτισης στις χερσαίες βάσεις του.

Τα μέτρα εκτιμάται ότι θα μειώσουν 20.836 τόνους ισοδυνάμων CO₂ ετησίως, σύμφωνα με την Enova.

 

Δηλώσεις

«Κάθε ένα από αυτά τα έργα καταδεικνύει με τον δικό του τρόπο τι είναι δυνατό με την ηλεκτροκίνηση με μπαταρίες στη ναυτιλία.

Η τεχνολογία είναι πλέον ώριμη και τα έργα είναι διαθέσιμα.

Εάν η ηλεκτροκίνηση των οχηματαγωγών πλοίων ήταν το πρώτο κύμα, ελπίζουμε ότι αυτή θα είναι η αρχή του δεύτερου κύματος ηλεκτροκίνησης στις θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων», σχολίασε ο Andreas Forsnes Jahn (Ανώτερος Σύμβουλος Θαλάσσιων Μεταφορών στην Enova).

«Το όραμα του λιμένα του Όσλο είναι να γίνει το πιο αποτελεσματικό και φιλικό προς το περιβάλλον αστικό λιμάνι στον κόσμο.

Η υποστήριξη της Enova αποτελεί μια πολύ σημαντική συμβολή στην επίτευξη των φιλόδοξων κλιματικών στόχων του Όσλο και του λιμανιού», τόνισε ο Ingvar M. Mathisen (Διευθυντής στο Λιμένα του Όσλο).

 

«Ο Όμιλος Eitzen βλέπει μεγάλες δυνατότητες στην ηλεκτροδότηση της περιφερειακής ναυτιλίας.

Οι τιμές των μπαταριών έχουν μειωθεί κατά πάνω από 80% την τελευταία δεκαετία και θα συνεχίσουν να μειώνονται καθώς η ζήτηση αυξάνεται παγκοσμίως.

Σαν ένα τρένο που δεν μπορεί να σταματήσει, η χρήση ηλεκτρικών πλοίων θα αναδειχθεί ως ο πιο οικονομικός τρόπος μεταφοράς εμπορευμάτων στη θάλασσα με την πάροδο του χρόνου.

Είμαστε ευχαριστημένοι και πολύ ευγνώμονες που η ENOVA και το λιμάνι του Όσλο μοιράζονται αυτό το όραμα με μακρόπνοο τρόπο.

Η υποστήριξη και η συνεργασία τους είναι κρίσιμες για την υλοποίηση του έργου και ένα σημαντικό πρώτο βήμα προς την κλιμάκωση της ηλεκτρικής ενέργειας στη θάλασσα», δήλωσε ο Fridtjof C. Eitzen (Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Eitzen).

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης