Ο νέος αγωγός Power of Siberia 2 προβλέπεται να έχει ακόμη μεγαλύτερη δυναμικότητα σε σχέση με τον 1, αγγίζοντας τα 50 δισ. κυβικά μέτρα, προσφέροντας στην Κίνα μια σταθερή ροή φυσικού αερίου χωρίς γεωπολιτικό ρίσκο και άρα χωρίς τον κίνδυνο εκτίναξης των τιμών
Η κλιμάκωση της έντασης στη Μέση Ανατολή και ο πόλεμος μεταξύ Ιράν και Ισραήλ έχουν προκαλέσει ανησυχία στο Πεκίνο σχετικά με την ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού, οδηγώντας την Κίνα σε αναθεώρηση της στάσης της απέναντι στον αγωγό φυσικού αερίου Power of Siberia 2 — ένα ρωσικό έργο που μέχρι πρότινος αντιμετωπιζόταν με επιφυλακτικότητα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal, το οποίο επικαλείται ανώνυμες πηγές κοντά στην κινεζική κυβέρνηση, το ΚΚΚ είχε μέχρι τώρα καθυστερήσει να λάβει απόφαση για τον αγωγό, εξαιτίας διαφωνιών με τη ρωσική πλευρά σε ζητήματα όπως η τιμολόγηση του καυσίμου, αλλά και λόγω ανησυχιών για υπερβολική εξάρτηση από έναν μόνο προμηθευτή ενέργειας.
Ωστόσο, η πρόσφατη αστάθεια στη Μέση Ανατολή φαίνεται να αλλάζει τις προτεραιότητες του Πεκίνου.
Οι νέες γεωπολιτικές αναταράξεις και η αβεβαιότητα στον εφοδιασμό —ιδίως σε φυσικό αέριο— φαίνεται να επαναφέρουν το έργο στο προσκήνιο.
Σύμφωνα με στοιχεία της Rystad Energy που επικαλείται η WSJ, σχεδόν το 1/3 των εισαγωγών φυσικού αερίου της Κίνας γίνεται με τη μορφή LNG από το Κατάρ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Η Ρωσία είναι ο τρίτος μεγαλύτερος προμηθευτής LNG της Κίνας, μετά την Αυστραλία και το Κατάρ, αλλά παραμένει ο μεγαλύτερος προμηθευτής μέσω αγωγών, χάρη στον Power of Siberia 1, ο οποίος φέτος αναμένεται να μεταφέρει 38 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου — το μέγιστο της χωρητικότητάς του, σύμφωνα με την S&P Global.
Για τον Power of Siberia 2
Ο νέος αγωγός Power of Siberia 2 προβλέπεται να έχει ακόμη μεγαλύτερη δυναμικότητα, αγγίζοντας τα 50 δισ. κυβικά μέτρα, προσφέροντας στην Κίνα μια σταθερή ροή φυσικού αερίου χωρίς γεωπολιτικό ρίσκο και άρα χωρίς τον κίνδυνο εκτίναξης των τιμών.
Παράλληλα, η Κίνα προσπαθεί να διατηρήσει ένα διαφοροποιημένο ενεργειακό μείγμα, εισάγοντας σημαντικές ποσότητες αερίου και μέσω αγωγών από το Τουρκμενιστάν.
Το δημοσίευμα της WSJ σημειώνει ότι και στον τομέα του πετρελαίου, η Ρωσία φαίνεται να ωφελείται από τους κινδύνους που απορρέουν από την ένταση στη Μέση Ανατολή — ειδικά σε σχέση με το Ιράν.
Η Κίνα είναι σχεδόν ο μοναδικός αγοραστής του ιρανικού πετρελαίου, αλλά πλέον εξετάζει το ενδεχόμενο περιορισμού αυτής της εξάρτησης.
Σύμφωνα με αναλυτές, μια από τις εναλλακτικές θα μπορούσε να είναι η αύξηση των εισαγωγών από τη Ρωσία, η οποία ήδη καλύπτει περίπου το 20% της κινεζικής κατανάλωσης πετρελαίου.
www.worldenergynews.gr
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal, το οποίο επικαλείται ανώνυμες πηγές κοντά στην κινεζική κυβέρνηση, το ΚΚΚ είχε μέχρι τώρα καθυστερήσει να λάβει απόφαση για τον αγωγό, εξαιτίας διαφωνιών με τη ρωσική πλευρά σε ζητήματα όπως η τιμολόγηση του καυσίμου, αλλά και λόγω ανησυχιών για υπερβολική εξάρτηση από έναν μόνο προμηθευτή ενέργειας.
Ωστόσο, η πρόσφατη αστάθεια στη Μέση Ανατολή φαίνεται να αλλάζει τις προτεραιότητες του Πεκίνου.
Οι νέες γεωπολιτικές αναταράξεις και η αβεβαιότητα στον εφοδιασμό —ιδίως σε φυσικό αέριο— φαίνεται να επαναφέρουν το έργο στο προσκήνιο.
Σύμφωνα με στοιχεία της Rystad Energy που επικαλείται η WSJ, σχεδόν το 1/3 των εισαγωγών φυσικού αερίου της Κίνας γίνεται με τη μορφή LNG από το Κατάρ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Η Ρωσία είναι ο τρίτος μεγαλύτερος προμηθευτής LNG της Κίνας, μετά την Αυστραλία και το Κατάρ, αλλά παραμένει ο μεγαλύτερος προμηθευτής μέσω αγωγών, χάρη στον Power of Siberia 1, ο οποίος φέτος αναμένεται να μεταφέρει 38 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου — το μέγιστο της χωρητικότητάς του, σύμφωνα με την S&P Global.
Για τον Power of Siberia 2
Ο νέος αγωγός Power of Siberia 2 προβλέπεται να έχει ακόμη μεγαλύτερη δυναμικότητα, αγγίζοντας τα 50 δισ. κυβικά μέτρα, προσφέροντας στην Κίνα μια σταθερή ροή φυσικού αερίου χωρίς γεωπολιτικό ρίσκο και άρα χωρίς τον κίνδυνο εκτίναξης των τιμών.
Παράλληλα, η Κίνα προσπαθεί να διατηρήσει ένα διαφοροποιημένο ενεργειακό μείγμα, εισάγοντας σημαντικές ποσότητες αερίου και μέσω αγωγών από το Τουρκμενιστάν.
Το δημοσίευμα της WSJ σημειώνει ότι και στον τομέα του πετρελαίου, η Ρωσία φαίνεται να ωφελείται από τους κινδύνους που απορρέουν από την ένταση στη Μέση Ανατολή — ειδικά σε σχέση με το Ιράν.
Η Κίνα είναι σχεδόν ο μοναδικός αγοραστής του ιρανικού πετρελαίου, αλλά πλέον εξετάζει το ενδεχόμενο περιορισμού αυτής της εξάρτησης.
Σύμφωνα με αναλυτές, μια από τις εναλλακτικές θα μπορούσε να είναι η αύξηση των εισαγωγών από τη Ρωσία, η οποία ήδη καλύπτει περίπου το 20% της κινεζικής κατανάλωσης πετρελαίου.
www.worldenergynews.gr






