Ενέργεια & Αγορές

Οι νέες κυρώσεις της ΕΕ κατά της Ρωσίας φέρνουν αλλαγές για τα ινδικά διυλιστήρια

Οι νέες κυρώσεις της ΕΕ κατά της Ρωσίας φέρνουν αλλαγές για τα ινδικά διυλιστήρια
Η Ινδία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους αγοραστές ρωσικού πετρελαίου και μεγάλο μέρος των καυσίμων που παράγονται από αυτό κατέληγε στην ευρωπαϊκή αγορά — τουλάχιστον μέχρι την περασμένη Παρασκευή (18/7)
Τα ινδικά διυλιστήρια αναμένεται να καταφύγουν σε traders καυσίμων για τη διάθεση των προϊόντων τους σε νέες αγορές, μετά την έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά της Ρωσίας.

Το νέο πακέτο στοχεύει συγκεκριμένα τα πετρελαϊκά παράγωγα που παρασκευάζονται από ρωσικό αργό σε τρίτες χώρες. 

Η Ινδία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους αγοραστές ρωσικού πετρελαίου και μεγάλο μέρος των καυσίμων που παράγονται από αυτό κατέληγε στην ευρωπαϊκή αγορά — τουλάχιστον μέχρι την περασμένη Παρασκευή.

Σύμφωνα με το Reuters, η Reliance Industries, ο μεγαλύτερος αγοραστής ρωσικού αργού στην Ινδία, εξήγαγε κατά μέσο όρο 2,83 εκατομμύρια βαρέλια ντίζελ και 1,5 εκατομμύριο βαρέλια καυσίμων αεροπορίας μηνιαίως προς την Ευρώπη στο διάστημα Ιανουαρίου–Ιουλίου. 

Αυτό το καθεστώς θα αλλάξει σε έξι μήνες, όταν τεθούν σε ισχύ οι νέες κυρώσεις.

Αλλαγές επίκεινται και για τη Nayara Energy, μεγάλη ινδική διυλιστική στην οποία η ρωσική Rosneft διατηρεί σημαντική συμμετοχή. 

Η εταιρεία συμπεριλήφθηκε ρητά στον κατάλογο των οντοτήτων που θα υπόκεινται σε κυρώσεις από την ΕΕ. 

Η Nayara χαρακτήρισε τις κυρώσεις «άδικες και μονομερείς», σε ευθυγράμμιση με τη θέση της ινδικής κυβέρνησης, η οποία επίσης δήλωσε ότι δεν υποστηρίζει το εν λόγω πακέτο.

Αντίδραση υπήρξε και από την Rosneft, η οποία ανέφερε πως «το διυλιστήριο της Nayara Energy αποτελεί στρατηγικής σημασίας περιουσιακό στοιχείο για τη βιομηχανία ενέργειας της Ινδίας, διασφαλίζοντας σταθερό εφοδιασμό της εγχώριας αγοράς. 

Η επιβολή κυρώσεων πλήττει άμεσα την ενεργειακή ασφάλεια της Ινδίας και θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στην οικονομία της».

Σύμφωνα με εμπορικές πηγές που επικαλείται το Reuters, εναλλακτικές αγορές για τα ινδικά καύσιμα θα μπορούσαν να βρεθούν στην Ασία, ή μέσω προσωρινής αποθήκευσης σε δεξαμενόπλοια στη Μέση Ανατολή και τη Δυτική Αφρική, πριν την επανεξαγωγή τους. 

Αυτή η εξέλιξη δημιουργεί ευκαιρίες για τους traders, αλλά όχι για τους παραγωγούς ή τους καταναλωτές, που αναμένεται να δουν τα κόστη τους να αυξάνονται.

www.worldenergynews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης