Το πρόγραμμα της Protergia προσφέρει σταθερή τιμή για ένα χρόνο στην οποία εμπεριέχονται και όλες οι επιπλέον χρεώσεις που υπάρχουν σε έναν λογαριασμό ρεύματος εκτός από τα τέλη των δήμων που αλλάζουν από περιοχή σε περιοχή και το τέλος υπέρ της ΕΡΤ
Καθώς ο ανταγωνισμός στη λιανική αγορά ενέργειας καθίσταται όλο και πιο έντονος, οι προμηθευτές προσπαθούν να κατοχυρώσουν θέσεις και να αυξήσουν το μερίδιο τους. Αυτό γίνεται με διάφορους τρόπους και κυρίως με τη δημιουργία νέων προϊόντων που εν τέλει είναι πολύ δύσκολο να συγκριθούν μεταξύ τους σε ότι αφορά την τελική τιμή ανά KWh. Άλλωστε, η αγορά της ενέργειας αλλάζει καθημερινά και η σύγκριση τιμών, ή ο προσδιορισμός ποσοστού αύξησης ή μείωσης από μήνα σε μήνα, είναι πλέον σχεδόν αδύνατο να αποτελέσουν βάση επιλογής παρόχου από τους καταναλωτές.
Η προσπάθεια που έγινε από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με τη υιοθέτηση του «πράσινου» τιμολογίου όχι μόνο για τη μετάβαση στη νέα πλήρως απελευθερωμένη αγορά, αλλά και ως εργαλείου σύγκρισης τιμών ανά KWh βαίνει προς την ολοκλήρωση της. Στο τέλος του χρόνου θα πάψουν να υφίστανται «πράσινα» τιμολόγια και όλοι οι καταναλωτές θα κληθούν να επιλέξουν ένα από τα προϊόντα που θα τους προσφέρουν οι πάροχοι.
Με άλλα λόγια και στην αγορά ρεύματος αναμένεται να συμβεί αυτό που συνέβη στην αγορά τηλεπικοινωνιών. Οι καταναλωτές δεν θα επιλέγουν προϊόν ανάλογα με την τιμή μονάδας, αλλά με βάση την κάλυψη των αναγκών τους, την εμπιστοσύνη και τις προσφερόμενες υπηρεσίες.
Σταθερά τιμολόγια
Άλλωστε όλο το τελευταίο διάστημα η δημόσια συζήτηση περιστρέφεται γύρω από τα σταθερά μπλε τιμολόγια τα οποία αναδεικνύονται ως τα πλέον συμφέροντα καθώς ο καταναλωτής για διάστημα τουλάχιστον ενός έτους δεν χρειάζεται να παρακολουθεί την εξέλιξη του Χρηματιστηρίου Ενέργειας για να επιλέγει πάροχο, αλλά γνωρίζει ότι θα πληρώνει συγκριμένο ποσό ανά KWh συν τις επιπλέον χρεώσεις, δηλαδή τα τέλη χρήσης δικτύου, το ΕΤΜΕΑΡ, τις ΥΚΩ και βεβαίως τα τέλη υπέρ των Δήμων και της ΕΡΤ.
Σε αυτή την κατεύθυνση κινούνται ήδη πολλά από τα προϊόντα ενέργειας που προσφέρουν οι προμηθευτές, οι οποίοι στην προσπάθειά τους να κερδίσουν πελάτες συνδυάζουν την προμήθεια ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου ή ακόμη με την παροχή υπηρεσιών και τον συνδυασμό ηλεκτρικού ρεύματος και κινητής τηλεφωνίας.
Σε ανάλογη κατεύθυνση κινείται και ένα πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα προϊόν που παρουσίασε πριν από λίγο διάστημα η Protergia της Metlen. Ο λόγος για το Picasso το οποίο όχι μόνο προσφέρει σταθερή τιμή για ένα χρόνο, αλλά στη σταθερή τιμή εμπεριέχονται και όλες οι επιπλέον χρεώσεις που υπάρχουν σε έναν λογαριασμό ρεύματος εκτός από τα τέλη των δήμων που αλλάζουν από περιοχή σε περιοχή και το τέλος υπέρ της ΕΡΤ.
Πρόκειται για μια εντελώς νέα φιλοσοφία ενεργειακού προϊόντος το οποίο δεν μπορεί να συγκριθεί με τα υπόλοιπα που κυκλοφορούν στην αγορά σε ότι αφορά την τιμή ανά KWh. Βεβαίως ακόμη και αν γίνει αυτή η σύγκριση το Picasso σε ετήσια βάση είναι φθηνότερο από άλλα προϊόντα της αγοράς όμως αυτό που έχει σημασία είναι ότι ο καταναλωτής μέσω αυτού επιλέγει ένα ενεργειακό πακέτο το οποίο κρίνει ότι μπορεί να το πληρώσει κάθε μήνα καλύπτοντας τις ανάγκες του ή εάν χρειαστεί ελέγχοντας τις ανάγκες αυτές.
Με το Picasso δηλαδή ο καταναλωτής ενέργειας κάνει ότι και ο καταναλωτής τηλεπικοινωνιών, σταθερής, κινητής τηλεφωνίας και internet. Δεν ρωτάει και δεν τον ενδιαφέρει πόσο κοστίζει η KWh. Αυτό που έχει σημασία και το οποίο επιλέγει ο καταναλωτής είναι πόσες KWh μπορεί να αγοράσει με το ποσό που επιθυμεί να διαθέσει κάθε μήνα για την κάλυψη των αναγκών του.
Πρόκειται για ένα προϊόν που ανοίγει νέους δρόμους στη λιανική αγορά ενέργειας. Ενσωματώνει την φιλοσοφία που θα επικρατήσει τα επόμενα χρόνια και παρά το γεγονός ότι επικρίθηκε έντονα από τον ανταγωνισμό, όπως λένε οι άνθρωποι της Protergia πουλάει και κάθε μήνας που περνάει γίνεται όλο και πιο δημοφιλές.
www.worldenergynews.gr






