Ο Όμιλος Mercedes-Benz ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι τα κέρδη του δεύτερου τριμήνου μειώθηκαν κατά 69% στα 957 εκατομμύρια ευρώ, καθώς οι πωλήσεις μειώθηκαν και τα κέρδη στην Κίνα αποδυναμώθηκαν, υπογραμμίζοντας την αυξανόμενη πίεση στις παγκόσμιες δραστηριότητες της αυτοκινητοβιομηχανίας.
H μείωση των εσόδων
Τα έσοδα μειώθηκαν κατά 10% στα 33,2 δισεκατομμύρια ευρώ από 36,7 δισεκατομμύρια ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα, και τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBIT) μειώθηκαν κατά 68% στα 1,27 δισεκατομμύρια ευρώ από 4,04 δισεκατομμύρια ευρώ.
Τα κέρδη ανά μετοχή μειώθηκαν στα 0,95 ευρώ από 2,95 ευρώ. Η εταιρεία απέδωσε την ύφεση στις χαμηλότερες παραδόσεις οχημάτων, στις χαμηλότερες τιμές, στις αρνητικές συναλλαγματικές επιπτώσεις και στις μειωμένες συνεισφορές από τις κινεζικές κοινοπραξίες της.
Η Mercedes-Benz Cars κατέγραψε μείωση εσόδων κατά 11% στα 24,2 δισεκατομμύρια ευρώ και μείωση 56% στα προσαρμοσμένα EBIT στα 1,23 δισεκατομμύρια ευρώ.
Σημειώθηκε και μείωση στις πωλήσεις
Οι πωλήσεις μονάδων μειώθηκαν κατά 9% στα 453.674 οχήματα, συμπεριλαμβανομένης μιας μείωσης 19% στην Κίνα στις 140.397 μονάδες. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 24%, ενώ οι παραδόσεις plug-in υβριδικών αυξήθηκαν κατά 34%.
Τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν το 20,7% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων, από 18,1% το προηγούμενο τρίμηνο. Η προσαρμοσμένη απόδοση των πωλήσεων μειώθηκε στο 5,1% από 10,2%.
Τα κέρδη της εταιρίας
Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) μειώθηκαν κατά 47% στα 441 εκατομμύρια ευρώ, με την απόδοση των πωλήσεων να μειώνεται στο 10,4% από 17,5%. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών van αυξήθηκαν, αυξάνοντας το μερίδιό τους στις συνολικές παραδόσεις στο 7,4%, από 5,0% πριν από ένα χρόνο.
Ο τομέας της κινητικότητας σημείωσε μείωση εσόδων κατά 2% στα 6,25 δισεκατομμύρια ευρώ. Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBIT) αυξήθηκαν κατά 7% στα 290 εκατομμύρια ευρώ λόγω χαμηλότερου λειτουργικού κόστους.
Μείωση των δραστηριοτήτων
Οι νέες δραστηριότητες μειώθηκαν κατά 2% στα 13,8 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ ο όγκος των συμβάσεων μειώθηκε στα 128,8 δισεκατομμύρια ευρώ από 138,1 δισεκατομμύρια ευρώ, κυρίως λόγω των συναλλαγματικών ισοτιμιών.
Οι πωλήσεις οχημάτων του ομίλου μειώθηκαν κατά 6% το πρώτο εξάμηνο του 2025 σε 900.000 μονάδες. Η Κίνα ηγήθηκε των περιφερειακών μειώσεων με πτώση 14%. Οι παραδόσεις στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 6% στις 142.006 μονάδες, ενώ οι πωλήσεις στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 3%.
Τα λειτουργικά έξοδα της αυτοκινητοβιομηχανίας
Η ελεύθερη ταμειακή ροή του βιομηχανικού κλάδου αυξήθηκε κατά 14% στα 1,87 δισεκατομμύρια ευρώ. Η προσαρμοσμένη ελεύθερη ταμειακή ροή αυξήθηκε κατά 16% στα 1,98 δισεκατομμύρια ευρώ, λόγω βελτιωμένων μέτρων για το κεφάλαιο κίνησης και το κόστος προσωπικού. Η καθαρή ρευστότητα διαμορφώθηκε στα 30,8 δισεκατομμύρια ευρώ, μειωμένη από 31,4 δισεκατομμύρια ευρώ στο τέλος του 2024.
Οι δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης αυξήθηκαν κατά 1% στα 2,36 δισεκατομμύρια ευρώ, με κεφαλαιοποιημένα 904 εκατομμύρια ευρώ. Οι επενδύσεις σε ακίνητα, εγκαταστάσεις και εξοπλισμό παρέμειναν σταθερές στα 918 εκατομμύρια ευρώ.
Η Mercedes-Benz σχεδιάζει επίσης να ενοποιήσει τις λειτουργίες της στην Ατλάντα και να επεκτείνει τις δραστηριότητες Έρευνας και Ανάπτυξης στις ΗΠΑ.
«Εκτός από τις απροσδόκητες μακροοικονομικές και γεωπολιτικές εξελίξεις, το περιβάλλον εμπορικής πολιτικής ειδικότερα, και ιδιαίτερα οι τρέχουσες και πιθανές μελλοντικές επιπτώσεις της δασμολογικής πολιτικής των ΗΠΑ και οι επιπτώσεις πιθανών αντιμέτρων από σημαντικούς εμπορικούς εταίρους, οδηγούν σε αβεβαιότητες για την παγκόσμια οικονομία και την επιχειρηματική ανάπτυξη του Ομίλου Mercedes-Benz», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η εταιρεία με έδρα τη Στουτγάρδη.
www.worldenergynews.gr






