Ποιά είναι η JetZero που με χρήση υδρογόνου στοχεύει να σπάσει το παραδοσιακό δυοπώλιο της Airbus και της Boeing

Ποιά είναι η JetZero που με χρήση υδρογόνου  στοχεύει να σπάσει το παραδοσιακό δυοπώλιο της Airbus και της Boeing
Η κίνηση της SHZ Advanced Technologies είναι πιθανό να αναζωπυρώσει μια συζήτηση σχετικά με τις δυνατότητες πτήσης μηδενικών εκπομπών, έξι μήνες αφότου η ευρωπαϊκή Airbus έβαλε φρένο στα σχέδια για την ανάπτυξη του πρώτου αεροσκάφους στον κόσμο με υδρογόνο ( Reuters)

Μια γαλλική startup εταιρία τεχνολογίας αποκάλυψε την Τετάρτη σχέδια συνεργασίας με την επιχείρηση καθαρών αεροσκαφών JetZero για να διερευνήσει μια πιθανή παραλλαγή του φουτουριστικού σχεδιασμού της με όλες τις πτέρυγες.

Πτήσεις με υδρογόνο

Η κίνηση της SHZ Advanced Technologies είναι πιθανό να αναζωπυρώσει μια συζήτηση σχετικά με τις δυνατότητες πτήσης μηδενικών εκπομπών, έξι μήνες αφότου η ευρωπαϊκή Airbus έβαλε φρένο στα σχέδια για την ανάπτυξη του πρώτου αεροσκάφους στον κόσμο με υδρογόνο.

Η JetZero με έδρα την Καλιφόρνια στοχεύει να αμφισβητήσει το παραδοσιακό δυοπώλιο της Airbus και της Boeing, αναπτύσσοντας ένα λεγόμενο αεροσκάφος μεικτού σώματος πτέρυγας, το οποίο ισχυρίζεται ότι θα είναι σε θέση να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου - και επομένως τις εκπομπές άνθρακα - στο μισό.

Η JetZero και η SHZ σχεδιάζουν τώρα να συνεργαστούν στο πλαίσιο ενός ερευνητικού προγράμματος της NASA για να σχεδιάσουν συστήματα ικανά να αποθηκεύουν και να διανέμουν υγρό καύσιμο υδρογόνου, τα οποία θα μπορούσαν να εξαλείψουν εντελώς τις εκπομπές άνθρακα και να εξελιχθούν σε μια παραλλαγή του Z4 της JetZero.

Ο κατάλληλος σχεδιασμός των αεροσκαφών

Το υδρογόνο εκτιμάται για τις εκπομπές άνθρακα χωρίς εκπομπές άνθρακα και την υψηλή ενέργεια που σχετίζεται με τη μάζα, γεγονός που το καθιστά ελαφρύτερο από το κανονικό καύσιμο. Ωστόσο, καταλαμβάνει επίσης πολύ μεγαλύτερο όγκο και πρέπει να ψυχθεί στους -253 βαθμούς Κελσίου, καθιστώντας την αποθήκευση σημαντική πρόκληση.

Ο σχεδιασμός μεικτού φτερού-σώματος του JetZero διαθέτει άτρακτο σε σχήμα V που λειτουργεί ως φτερό και μειώνει την τριβή στον αέρα, σε αντίθεση με τα γνωστά φτερά και την κυλινδρική άτρακτο.

«Λόγω της ευρύτερης ατράκτου, το πλαίσιο είναι πολύ πιο συμβατό με τις δεξαμενές καυσίμου (υγρού υδρογόνου) χωρίς να θυσιάζονται οι θέσεις των επιβατών, όπως θα έκανε ένα αεροπλάνο με «σωλήνα και φτερό», δήλωσε η SHZ Advanced Technologies την Τετάρτη.

Η επιβράδυνση της παραγωγής από τις αεροπορικές

Η Airbus δήλωσε τον Φεβρουάριο ότι επιβραδύνει τις προσπάθειες παραγωγής ενός περιφερειακού αεροπλάνου που κινείται με υδρογόνο και απέσυρε την ημερομηνία-στόχο του 2035, κατηγορώντας την έλλειψη υποστηρικτικής υποδομής. Έχει υποστηρίξει ότι ο συνδυασμός τέτοιων ριζικών αλλαγών στο σχήμα ενός αεροπλάνου με ένα εντελώς νέο σύστημα πρόωσης θα ήταν υπερβολικά φιλόδοξος και επικεντρώνεται αντ' αυτού σε κυψέλες καυσίμου με βάση το υδρογόνο μέσα σε μια κανονική διαμόρφωση σωληνωτού αεροσκάφους.

Αντίθετα, η Boeing ήταν ψύχραιμη ως προς την εμπορική βιωσιμότητα των πτήσεων με υδρογόνο. Η ιδέα ενός μικτού σχεδιασμού πτέρυγας-σώματος υπάρχει από τη δεκαετία του 1940 και οδήγησε στο αμερικανικό βομβαρδιστικό B-2, καθώς και στο ερευνητικό πρόγραμμα X-48 μεταξύ της Boeing και της NASA πριν από περίπου 18 χρόνια.

Η παραγωγή από την JetZero

Η JetZero επανεξετάζει τέτοια σχέδια καθώς η αεροπορική βιομηχανία αγωνίζεται να επιτύχει τον στόχο μηδενικών εκπομπών έως το 2050.

Ωστόσο, ο συνιδρυτής της SHZ Advanced Technologies, Eric Schulz - πρώην ανώτερο στέλεχος της Rolls-Royce και της Airbus - δήλωσε ότι η JetZero θα προσεγγίσει το έργο σε δύο φάσεις με αρχική εστίαση σε ένα συμβατικά κινούμενο αεροπλάνο. Οποιαδήποτε παραλλαγή με βάση το υδρογόνο θα έρθει σε ένα δεύτερο βήμα, δήλωσε στο Reuters. Η γαλλική εταιρεία αναφέρει ότι έχει αναπτύξει δεξαμενές υδρογόνου που εξοικονομούν χώρο αποφεύγοντας το συνηθισμένο κυλινδρικό σχήμα που απαιτείται για τα πλοία υπό πίεση και μπορούν να ενσωματωθούν πιο εύκολα στα ρευστά περιγράμματα της ατράκτου του Z4.

Η JetZero, της οποίας οι υποστηρικτές περιλαμβάνουν την United Airlines, δήλωσε τον Ιούνιο ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο για να πετάξει ένα πρωτότυπο πλήρους κλίμακας του επαναστατικού αεροπλάνου 250 επιβατών το 2027.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης