WoodMac: Τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια μπορούν να «εκτοξεύσουν» το πράσινο υδρογόνο

WoodMac: Τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια μπορούν να «εκτοξεύσουν» το πράσινο υδρογόνο

Πολλές πιθανότητες για μακροπρόθεσμες λύσεις ανάπτυξης από ναυτιλία και αεροπορία, σύμφωνα με την παγκόσμια ερευνητική και συμβουλευτική ομάδα - Η επιτυχία εξαρτάται από τη μείωση του κόστους και την πολιτική στήριξη

Τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια αναμένεται να γίνουν σημαντικοί παραγωγοί και αγοραστές πράσινου υδρογόνου.

Επιπλέον η ναυτιλία και η αεροπορία μπορούν να γίνουν τομείς μακροπρόθεσμων λύσεων ανάπτυξης του Η2.

Το υψηλό κόστος έχει εμποδίσει την έναρξη έργων πράσινου υδρογόνου, αλλά οι νέοι κανονισμοί διύλισης της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) προσφέρουν λύση για την έναρξη αυτής της φιλικής προς τον άνθρακα τεχνολογίας σε μεγάλη κλίμακα, σύμφωνα με μια νέα έκθεση Horizons από την Wood Mackenzie (παγκόσμια ερευνητική και συμβουλευτική ομάδα).

Wood_Mackenzie.png


Συνοπτικά η έκθεση 

Η έκθεση με τίτλο: «Δεν είναι ειρωνικό; Πώς τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια πετρελαίου θα μπορούσαν να προσφέρουν μια διαδρομή για την κλιμάκωση του πράσινου υδρογόνου», διαπιστώνει ότι τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια πρόκειται να απαιτούν περίπου 0,5 εκατομμύριο τόνους πράσινου υδρογόνου ετησίως έως το 2030 για να συμμορφωθούν με τους κανονισμούς της ΕΕ, αντικαθιστώντας περίπου το 30% της τρέχουσας παραγωγής υδρογόνου που εκπέμπει CO2.

Η διύλιση αντιπροσωπεύει μία από τις μεγαλύτερες ευκαιρίες υδρογόνου παγκοσμίως, η οποία, μαζί με την παραγωγή αμμωνίας και μεθανόλης, αντιπροσωπεύει το 98% της τρέχουσας ζήτησης.

Η τελευταία αναθεώρηση της Οδηγίας της ΕΕ για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (γνωστή ως RED III), ευνοεί το πράσινο υδρογόνο έναντι του μπλε, συμβάλλοντας στην ελαχιστοποίηση των καθυστερήσεων και των ακυρώσεων που είναι πλέον πολύ συνηθισμένες όσον αφορά το πράσινο υδρογόνο παγκοσμίως.

«Τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια πρόκειται να γίνουν σημαντικοί παραγωγοί ή αγοραστές πράσινου υδρογόνου, αρχικά για να απανθρακώσουν τον τομέα διύλισης και τα παράγωγά του ως καύσιμα για τη ναυτιλία και την αεροπορία», σχολίασε ο Alan Gelder (Αντιπρόεδρος Διύλισης, Χημικών και Αγορών Πετρελαίου).

 

Τα διυλιστήρια δείχνουν την τάση της αγοράς

Τα πρόσφατα αποτελέσματα της δημοπρασίας της Τράπεζας Υδρογόνου της ΕΕ αποκαλύπτουν τη δέσμευση των διυλιστηρίων για την υιοθέτηση του πράσινου υδρογόνου.

Ο σχετικός τομέας δείχνει την υψηλότερη προθυμία να πληρώσει τιμές υψηλής ποιότητας με μέσο σταθμισμένο κόστος υδρογόνου 9,23 δολάρια ΗΠΑ/kg - αποδεικνύοντας την απαίτησή τους να πληρούν τις κανονιστικές εντολές.

Το μέσο κόστος του πράσινου υδρογόνου μειώθηκε κατά 18% στις τελευταίες δημοπρασίες της ΕΕ, με τις γερμανικές προσφορές να μειώνονται κατά περισσότερο από 55%.

Ωστόσο, η πρόοδος παραμένει άνιση σε ολόκληρο το μπλοκ, με την αργή εθνική υιοθέτηση της νομοθεσίας RED III να παρεμποδίζει την ανάπτυξη έργων σε πολλά κράτη - μέλη.
 
ΠΡΑΣΙΝΟ_ΥΔΡΟΓΟΝΟ_ΕΡΓΟ_1_8.jpg

Μακροπρόθεσμη ανάπτυξη σε ναυτιλία και αεροπορία

Ενώ η απαλλαγή από τον άνθρακα των διυλιστηρίων προσφέρει την ισχυρότερη βραχυπρόθεσμη επενδυτική περίπτωση, οι τομείς της ναυτιλίας και της αεροπορίας παρουσιάζουν τεράστιες ευκαιρίες μακροπρόθεσμης ανάπτυξης για παράγωγα πράσινου υδρογόνου.

Ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός Ναυτιλίας FuelEU και το Πλαίσιο Μηδενικών Εκπομπών του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ICO) αυξάνουν το ενδιαφέρον για τα καύσιμα πλοίων που προέρχονται από υδρογόνο.

«Οι παραδοσιακοί τομείς της διύλισης, της αμμωνίας και της μεθανόλης παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη πρόοδο, μπροστά από τους πολλούς άλλους νέους τομείς ζήτησης που διαφημίζονται για υδρογόνο.

Η ναυτιλία και η αεροπορία κατέχουν μεγάλο μέρος του μακροπρόθεσμου δυναμικού για παράγωγα υδρογόνου, καθώς αυτοί οι τομείς είναι οι πιο δύσκολοι στην ηλεκτροδότηση», δήλωσε ο Murray Douglas, (Αντιπρόεδρος Έρευνας Υδρογόνου στην Wood Mackenzie).


Βασικό εμπόδιο είναι τα κενά πολιτικής  

Παρά την πρόοδο, παραμένουν σημαντικά εμπόδια.

Η τρέχουσα πολιτική της ΕΕ απαιτεί από τα RFNBO να αντιπροσωπεύουν μόνο το 1% της χρήσης ενέργειας στον τομέα των μεταφορών έως το 2030.

Τα κράτη - μέλη έχουν καθυστερήσει να μεταφέρουν την οδηγία RED III στην εθνική νομοθεσία, δημιουργώντας αβεβαιότητα που έχει επιβραδύνει την ανάπτυξη έργων στο μεγαλύτερο μέρος της ΕΕ.

                          

Συμπέρασμα: Η επιτυχία εξαρτάται από τη μείωση του κόστους και την πολιτική στήριξη

Η έκθεση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι, ενώ οι ευρωπαϊκές μονάδες διύλισης θα μπορούσαν να διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στην κλιμάκωση της βιομηχανίας πράσινου υδρογόνου, η επιτυχία εξαρτάται από τη συνεχή μείωση του κόστους και την ισχυρότερη πολιτική υποστήριξη για την πλήρη τόνωση της ζήτησης σε ολόκληρη την ήπειρο.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης