Ενέργεια & Αγορές

Ευρώπη: Ρεκόρ εισαγωγών αεροπορικών καυσίμων από την Ασία το καλοκαίρι (FT)

Ευρώπη: Ρεκόρ εισαγωγών αεροπορικών καυσίμων από την Ασία το καλοκαίρι (FT)
Βάσει των στοιχείων της Vortexa, η Ευρώπη έχει εισάγει περίπου 11,5 εκατομμύρια βαρέλια jet fuels από την Ασία μόνο από τις αρχές Αυγούστου, ποσότητα που αν και μειωμένη σε σχέση με τους μήνες Ιούνιο και Ιούλιο, παραμένει σε επίπεδα ρεκόρ
Οι ευρωπαϊκές εισαγωγές αεροπορικών καυσίμων από την Ασία σημείωσαν ιστορικό υψηλό το φετινό καλοκαίρι, καθώς οι τιμές υποχώρησαν αισθητά σε σχέση με τα επίπεδα του 2022, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times

Η πλειονότητα των φορτίων προήλθε από την Κίνα και τη Νότια Κορέα, ενισχύοντας τη δεσπόζουσα θέση τους στις παγκόσμιες αγορές καυσίμων.

Βάσει των στοιχείων της Vortexa, εταιρείας ανάλυσης δεδομένων ενέργειας, η Ευρώπη έχει εισάγει περίπου 11,5 εκατομμύρια βαρέλια αεροπορικού καυσίμου από την Ασία μόνο από τις αρχές Αυγούστου, ποσότητα που αν και μειωμένη σε σχέση με τους μήνες Ιούνιο και Ιούλιο, παραμένει σε επίπεδα ρεκόρ. 

Κίνα και Κορέα οι top εταίροι

«Καταγράφεται ιστορικό υψηλό σε αφίξεις φορτίων από την Άπω Ανατολή, αν εξετάσει κανείς τον όγκο εξαγωγών από Κίνα και Κορέα – και πρόκειται για μια δυναμική που έχει ταυτόχρονα χαρακτήρα “προσφοράς και ζήτησης”», ανέφερε χαρακτηριστικά trader αεροπορικού καυσίμου που μίλησε στην εφημερίδα.

Η Κίνα έχει καταγράψει αξιοσημείωτη αύξηση στην παραγωγή jet fuel, ενισχυμένη από ισχυρή ζήτηση η οποία, σε αντίθεση με εκείνη της βενζίνης και του ντίζελ, δεν έχει υπονομευθεί από τις εναλλακτικές τεχνολογίες όπως τα ηλεκτρικά οχήματα ή το υγροποιημένο φυσικό αέριο.

Ωστόσο, το ρεκόρ εισαγωγών δεν αποκαλύπτει μόνο επάρκεια στην προσφορά, αλλά και ισχυρή ζήτηση εντός Ευρώπης — γεγονός που έρχεται σε αντίθεση με τις φιλοδοξίες της ηπείρου να περιορίσει σημαντικά τις αερομεταφορές λόγω των εκπομπών ρύπων από τα αεροσκάφη. 

Η πτώση των τιμών σε σχέση με τις κορυφές του 2022 έχει καταστήσει ξανά πιο προσιτά τα αεροπορικά ταξίδια, υπονομεύοντας τους περιβαλλοντικούς στόχους.

Την ίδια ώρα, η αυξανόμενη εξάρτηση της Ευρώπης από εισαγόμενα καύσιμα προκαλεί ανησυχία, καθώς οι εγχώριες διυλιστηριακές μονάδες συνεχίζουν να κλείνουν ή να υπολειτουργούν, μη μπορώντας να ανταγωνιστούν τις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της Ασίας. 

Παρά τις προσπάθειες για ενεργειακή αυτάρκεια, η Ευρώπη δεν έχει σημειώσει ουσιαστική πρόοδο.

«Όσο περισσότερα ευρωπαϊκά διυλιστήρια βγαίνουν εκτός λειτουργίας ή κλείνουν λόγω του ανταγωνισμού από τα νεότερα και τεχνολογικά προηγμένα διυλιστήρια της Άπω Ανατολής, η φυσική εξέλιξη είναι να ενισχύονται οι ροές πετρελαϊκών προϊόντων από την Ασία προς την Ευρώπη», σχολίασε ο trader.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης