Παρόλο που το λίθιο αποτελεί βασικό παράγοντα στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV), θα μπορούσαμε να αποχαιρετήσουμε το λίθιο υπέρ ενός συγκεκριμένου τύπου υλικού που θα ενισχύσει την επόμενη γενιά κινητικότητας.
Ένας ανταγωνιστής που αμφισβητεί την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων
Ο ανταγωνιστικός πόρος του λιθίου απειλεί σιωπηλά την ισχυρή θέση του λιθίου στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, λόγω του γεγονότος ότι 400.00.000 τόνοι αυτού του υλικού έχουν επιβεβαιωθεί σε ένα ορυκτό απόθεμα.
Παρόλο που το λίθιο έχει επίσης θεωρηθεί συνώνυμο με την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, το μαγγάνιο φαίνεται να κερδίζει αυξανόμενη προσοχή λόγω των ενισχυτικών του ιδιοτήτων. Ενώ το μαγγάνιο συχνά συνδέεται με την κατασκευή χάλυβα, οι χημικές ενώσεις λιθίου-οξειδίου μαγγανίου και νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου έχουν γίνει αρκετά συναρπαστικές για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Εκτός από τη σύνθεση του μαγγανίου, το ενδιαφέρον για αυτό το ορυκτό οφείλεται στο ότι είναι διαθέσιμο και πιο σταθερό γεωπολιτικά σε σύγκριση με το λίθιο. Υπάρχει ένα συγκεκριμένο ορυχείο σε μια συγκεκριμένη χώρα που έχει δυναμικό περίπου 433 εκατομμυρίων τόνων μαγγανίου, και ο ορυκτός πλούτος αυτής της χώρας θα μπορούσε σίγουρα να αναδιαμορφώσει πλήρως την αγορά μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων.
Τι θα μπορούσαν να σημαίνουν οι 400.000.000 τόνοι πόρων;
Περισσότεροι από 4 εκατομμύρια τόνοι ακατέργαστου μαγγανίου έχουν βρεθεί στην πιο καθαρή του μορφή. Η διαθεσιμότητα του μεταλλεύματος σημαίνει ότι το μαγγάνιο που βρέθηκε δεν έχει ακόμη υποστεί επεξεργασία σε τελικό προϊόν. Το ίδιο το μετάλλευμα είναι τόσο ενδιαφέρον, καθώς το μαγγάνιο έχει τη θέση του στη χαλυβουργία και στις καθόδους των μπαταριών. Έχει δημιουργηθεί μια βάση για την επόμενη γενιά ηλεκτρικών οχημάτων.
Το μαγγάνιο είναι εξαιρετικά ωφέλιμο και έχει ορισμένα πλεονεκτήματα σε σχέση με το αντίστοιχο λίθιο. Είναι πολύ λιγότερο τοξικό και ανακυκλώνεται εύκολα. Επίσης, βρίσκεται σε αφθονία και επομένως είναι πιο οικονομικός, καθώς δεν απαιτεί διαδικασίες εξόρυξης που απαιτούν νερό.
Μετράμε αντίστροφα τις μέρες για να αποχαιρετήσουμε το λίθιο
Οι ίδιοι οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων εξετάζουν εναλλακτικά υλικά που μπορούν να εξασφαλίσουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, ενώ παράλληλα είναι διαθέσιμα σε χαμηλότερο κόστος. Στην πραγματικότητα, το ενδιαφέρον για μπαταρίες με βάση το μαγγάνιο έχει ήδη κεντριστεί. Το ενδιαφέρον για αυτό το εναλλακτικό ορυκτό οφείλεται στην συνειδητοποίηση ότι μπορούν να παραχθούν ηλεκτρικά οχήματα που κοστίζουν πολύ λιγότερο εάν γίνει η μετάβαση από τις μπαταρίες λιθίου.
Το περαιτέρω ενδιαφέρον της Κίνας για την τέλεια μπαταρία από ζωντανά όντα σηματοδότησε πολύ καλά το τέλος του λιθίου για τις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά θεωρούνται και μπαταρίες που τροφοδοτούνται από βακτήρια. Με το μαγγάνιο να είναι πλέον άφθονο, η Tesla και η BYD θα στραφούν και προς τις μπαταρίες μαγγανίου.
Εξετάζοντας το ορυχείο Mamatwan για μετάλλευμα μαγγανίου
Πού βρίσκεται αυτό το ορυχείο Mamatwan;
Το ορυχείο Mamatwan βρίσκεται στη Νότια Αφρική. Στη λεκάνη Καλαχάρι του Βόρειου Ακρωτηρίου βρίσκεται περίπου το 80% του παγκόσμιου μεταλλεύματος μαγγανίου. Το ορυχείο Mamatwan αποτελεί μέρος της κοινοπραξίας Hotazel Manganese Mines (HMM), η οποία λειτουργεί από την South32 Ltd. σε συνεργασία με την Anglo American Plc και τις τοπικές οντότητες Broad-Based Black Economic Empowerment (B-BBEE).
Υπολογίζεται ότι 433 εκατομμύρια τόνοι μεταλλεύματος μαγγανίου, που πιστεύεται ότι βρίσκονται στο ορυχείο Mamatwan, το καθιστούν ένα από τα μεγαλύτερα κοιτάσματα μαγγανίου στον κόσμο. Αυτή η ανακάλυψη, ωστόσο, συνδέεται με την ανάγκη εύρεσης εναλλακτικών επιλογών μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων εκτός από το λίθιο. Η Νότια Αφρική ήταν πάντα γνωστή ως χώρα εξόρυξης, αλλά ίσως η χώρα γίνει πιο γνωστή για τον ρόλο της στην τεχνολογία μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων στο εγγύς μέλλον. Η Νότια Αφρική, μαζί με τη λίμνη Searles, η οποία περιέχει το πιο στρατηγικό ορυκτό κοίτασμα από κάτω της, θα μπορούσε σύντομα να σημάνει το τέλος της κυριαρχίας του λιθίου.
www.worldenergynews.gr






