Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης εξετάζουν μια 10ετή καθυστέρηση στην εισαγωγή φόρων σε ολόκληρη την ΕΕ στα καύσιμα αεροπορίας και ναυτιλίας, καθώς επιδιώκουν να προωθήσουν τις καθυστερημένες μεταρρυθμίσεις στον ενεργειακό φόρο, σύμφωνα με προσχέδιο εγγράφου που επικαλείται το Reuters.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε μια αναθεώρηση των κανόνων για τον ενεργειακό φόρο το 2021, ώστε να ευθυγραμμιστεί με τις προσπάθειες περιορισμού της κλιματικής αλλαγής. Αυτό περιελάμβανε τη σταδιακή εισαγωγή φόρων στα καύσιμα που εκπέμπουν CO2 για πτήσεις και ναυτιλία εντός του μπλοκ των 27 κρατών, τα οποία επί του παρόντος δεν υπόκεινται σε ελάχιστες εισφορές σε ολόκληρη την ΕΕ.
Οι κυβερνήσεις αντιστάθηκαν στις αλλαγές και τώρα εξετάζουν μια καθυστέρηση 10 ετών κατά την οποία τα καύσιμα αεροσκαφών και ναυτιλίας θα διατηρήσουν την υπάρχουσα φορολογική απαλλαγή τους από την ΕΕ, σύμφωνα με προσχέδιο διαπραγματευτικής πρότασης της ΕΕ. «Το 2035, η Επιτροπή θα πρέπει να εξετάσει την πιθανότητα φορολόγησης της αεροπλοΐας και της πλωτής πλοήγησης και να προτείνει τροποποιήσεις στην παρούσα Οδηγία, όπου κρίνεται σκόπιμο», ανέφερε.
Οι διαπραγματευτές των χωρών της ΕΕ θα συζητήσουν τον συμβιβασμό σε συνάντηση στις Βρυξέλλες την Παρασκευή.
Μόνο τα μικρά αεροσκάφη με μέγιστο 19 θέσεις και τα σκάφη που ορίζονται ως «ιδιωτικά σκάφη αναψυχής» ενδέχεται να αντιμετωπίσουν φόρους πριν από τη λήξη της 10ετίας, ανέφερε το προσχέδιο.
Η εξαίρεση έχει σχεδιαστεί «για να διατηρήσει την ανταγωνιστική θέση των εταιρειών της Ένωσης», ανέφερε.
Φορολογικοί συντελεστές
Η ΕΕ εφαρμόζει ήδη ελάχιστους φορολογικούς συντελεστές σε άλλα καύσιμα, όπως η ηλεκτρική ενέργεια και η βενζίνη που χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητα. Οι ακτιβιστές για το κλίμα ζητούν εδώ και καιρό φορολογικές αλλαγές για την προώθηση καθαρότερων καυσίμων έναντι των πιο βρώμικων και λιγότερο ενεργειακά αποδοτικών.
Ωστόσο, η αλλαγή της φορολογικής πολιτικής της ΕΕ είναι εξαιρετικά δύσκολη, επειδή απαιτεί ομόφωνη έγκριση από όλες τις χώρες της ΕΕ.
Χώρες με μεγάλους ναυτιλιακούς τομείς και εκείνες με μεγάλους τουριστικούς τομείς έχουν αντισταθεί στις αλλαγές, δήλωσαν διπλωμάτες της ΕΕ.
Μια προηγούμενη πρόταση για προσωρινή εξαίρεση νησιωτικών κρατών όπως η Ιρλανδία και η Μάλτα, και χωρών με νησιωτικά εδάφη όπως η Ισπανία, επίσης δεν κατάφερε να κερδίσει αρκετή υποστήριξη μεταξύ των κυβερνήσεων.
Το τελευταίο έγγραφο συντάχθηκε από τη Δανία, η οποία ασκεί την εκ περιτροπής προεδρία της ΕΕ. Ένας εκπρόσωπος της δανικής προεδρίας της ΕΕ δήλωσε ότι στόχος του είναι οι χώρες να καταλήξουν σε συμφωνία σχετικά με τις φορολογικές αλλαγές τον Νοέμβριο.
www.worldenergynews.gr






