Volvo, Iberdrola και EDP προειδοποιούν (μεταξύ άλλων) για την άρση του στόχου της ΕΕ για καθαρά αυτοκίνητα το 2035 - Καλούν την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να μην καθυστερήσει στην επερχόμενη αξιολόγησή της - Οι 4 επείγουσες προτεραιότητες για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής
Κορυφαία στελέχη από περισσότερες από 150 ευρωπαϊκές επιχειρήσεις ηλεκτρικών οχημάτων εξέδωσαν ανοιχτή επιστολή καλώντας την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν (πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής) να διατηρήσει τον στόχο μηδενικών εκπομπών της ΕΕ για το 2035 για αυτοκίνητα και φορτηγά και να ενισχύσει τη θέση της Ευρώπης στην ηλεκτρική κινητικότητα.
Η επιστολή που καλεί την ΕΕ να παραμείνει στην πορεία υπογράφεται, (μεταξύ άλλων) από κορυφαία στελέχη κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων (Volvo, Polestar), Ευρωπαίων κατασκευαστών μπαταριών (Verkor, Samsung, LG Energy), παρόχων φόρτισης (Fastned, Ionity, Alpitronic), προμηθευτών υλικών (Talga, Orano, Rock Tech Lithium) και διαχειριστών δικτύων (Iberdrola, EDP).
Καλεί την Επιτροπή να μην καθυστερήσει ή αποδυναμώσει τον στόχο μηδενικών εκπομπών για το 2035 στην επερχόμενη αξιολόγησή της και αντ’ αυτού να επικεντρωθεί σε ισχυρότερες βιομηχανικές και ζητηματικές πολιτικές για να διασφαλίσει την ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης στον παγκόσμιο αγώνα της ηλεκτρικής κινητικότητας.
Ένα ενιαίο κάλεσμα από την αλυσίδα αξίας της Ευρώπης
Οι υπογράφοντες τονίζουν ότι ο στόχος του 2035 έχει ήδη ενεργοποιήσει εκατοντάδες δισεκατομμύρια ευρώ σε νέες επενδύσεις σε όλη την Ευρώπη, από γιγαεργοστάσια μπαταριών στη Γαλλία και τη Γερμανία έως ανακαινισμένα ή καινούργια εργοστάσια αυτοκινήτων στη Σλοβακία και το Βέλγιο, εκτεταμένες υποδομές φόρτισης και σημαντικές αναβαθμίσεις δικτύου.
Η άμεση άρση των περιορισμών, προειδοποιούν, θα διαβρώσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών, θα καθυστερήσει τη δυναμική και θα δώσει μακροπρόθεσμο πλεονέκτημα στους παγκόσμιους ανταγωνιστές.
Περιοχές όπως η Κίνα έχουν κινηθεί ταχύτερα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μεγαλύτερη στρατηγική εστίαση και θα συνεχίσουν να προοδεύουν. Εάν η Ευρώπη διστάσει μετά το 2035 διευρύνοντας την εστίασή της σε λιγότερο αποτελεσματικές μεταβατικές τεχνολογίες, διακινδυνεύει να εστιάσει σε βαθύτερη εξάρτηση και να χάσει την παγκόσμια επιρροή.
Οι 4 επείγουσες προτεραιότητες
Η επιστολή περιγράφει 4 επείγουσες προτεραιότητες για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ για την άμεση αντιμετώπιση των σημερινών προκλήσεων:
- Μια ισχυρότερη βιομηχανική στρατηγική για την κλιμάκωση της παραγωγής μπαταριών, την ασφάλεια των πρώτων υλών και την υποστήριξη του μετασχηματισμού των προμηθευτών
- Έξυπνα, συνεπή κίνητρα σε όλα τα κράτη - μέλη για την υποστήριξη των πολιτών που μεταβαίνουν σε ηλεκτρικά οχήματα
- Επιτάχυνση των επενδύσεων στο δίκτυο και επιτρέποντας τη μεταρρύθμιση για την παροχή υποδομών ηλεκτροκίνησης
- Αποτελεσματική εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας της ΕΕ για την προώθηση της μετάβασης σε ολόκληρη την ενιαία αγορά
Δηλώσεις επιτελικών στελεχών
«Η νοοτροπία που χρειαζόμαστε σήμερα δεν είναι αμυντική προσαρμογή, αλλά προληπτική ηγεσία (μια νοοτροπία ανάπτυξης τόσο στη βιομηχανία όσο και στην πολιτική).
Αυτό σημαίνει λήψη αποφασιστικών μέτρων για τη διατήρηση και την τόνωση της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων και την επιτάχυνση της μετάβασης στην ηλεκτρική κινητικότητα στην Ευρώπη», δήλωσε ο Michiel Langezaal, Διευθύνων Σύμβουλος της Fastned.
«Ο στόχος της ΕΕ για το 2035 να τερματίσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων καύσης ήταν ένα σημείο καμπής.
Έδωσε σαφήνεια στη βιομηχανία, κατεύθυνση στους επενδυτές και βεβαιότητα στους καταναλωτές.
Η αποδυνάμωσή του τώρα θα έστελνε το αντίθετο μήνυμα. Αυτό θα ήταν ότι η Ευρώπη μπορεί να απομακρυνθεί από τις δικές της δεσμεύσεις.
Αυτό δεν θα έβλαπτε μόνο το κλίμα. Θα έβλαπτε την ικανότητα της Ευρώπης να ανταγωνίζεται», είπε ο Michael Lohscheller, Διευθύνων Σύμβουλος της Polestar.
www.worldenergynews.gr






