Ενέργεια & Αγορές

Motor Oil: Ζητά δευτερογενή αγορά LNG, ευελίξια και απλοποίηση διαδικασιών στη Ρεβυθούσα

Motor Oil:  Ζητά δευτερογενή αγορά LNG, ευελίξια και απλοποίηση διαδικασιών στη Ρεβυθούσα

Πλέον οι εισαγωγές LNG στην Ελλάδα μέσω της Ρεβυθούσας, προέρχονται κυρίως από τις ΗΠΑ και ως εκ τούτου θα πρέπει να αλλάξουν οι προδιαγραφές με βάση τις οποίες λειτουργεί ο τερματικός σταθμός επισημαίνει η Motor Oil στο πλαίσιο της διαβούλευσης για τον ετήσιο προγραμματισμό LNG

 

Μέτρα που όπως υποστηρίζει θα συμβάλουν στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τερματικού σταθμού υγροποίησης LNG της Ρεβυθούσας, διασφαλίζοντας την ισότιμη θέση της έναντι γειτονικών τερματικών σταθμών LNG και αναδεικνύοντας την Ελλάδα σε περιφερειακό κόμβο φυσικού αερίου στην περιοχή των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης προτείνει η Motor Oil.

Συγκεκριμένα στο πλαίσιο δημόσιας διαβούλευσης που διενήργησε η ΡΑΕΕΥ επί της πρότασης του ΔΕΣΦΑ για τον ετήσιο προγραμματισμό LNG 2026-2030, η Motor Oil ζητεί την απλοποίηση των διαδικασιών αναφορικά με τη χρήση της Ρεβυθούσας, την ενεργοποίηση δευτερογενούς αγοράς LNG, την παροχή πρόσθετης ευελιξίας στους χρήστες, καθώς και ορθολογικά επίπεδα κόστους.

Μάλιστα κάνει ιδιαίτερη αναφορά στο γεγονός ότι πλέον οι εισαγωγές LNG στην Ελλάδα μέσω της Ρεβυθούσας, προέρχονται κυρίως από τις ΗΠΑ και ως εκ τούτου θα πρέπει να αλλάξουν οι προδιαγραφές με βάση τις οποίες λειτουργεί ο τερματικός σταθμός. Υπενθυμίζεται ότι ο σταθμός της Ρεβυθούσας κατασκευάστηκε και λειτούργησε για μακρό χρονικό διάστημα προκειμένου να αποτελέσει εναλλακτική πηγή τροφοδοσίας της χώρας με υγροποιημένο φυσικό αέριο από την Αλγερία.

Αναθεώρηση προδιαγραφών

Αναλυτικότερα η Motor Oil συμμετέχοντας στη δημόσια διαβούλευση υπογραμμίζει την ανάγκη θέσπισης μιας δευτερογενούς αγοράς για τις συναλλαγές LNG, προτείνοντας ταυτόχρονα την επιμήκυνση της περιόδου εκφορτώσεων και την αναθεώρηση των προδιαγραφών για τα φορτία LNG.

Όπως αναφέρει στην επιστολή της, η περιορισμένη διαθεσιμότητα slots έως και το 2030, λόγω υπερδέσμευσης από ελάχιστους «παίκτες» της εγχώριας αγοράς, αναδεικνύεται σε κομβικό ζήτημα αφού ορθώνονται εμπόδια στην ελεύθερη πρόσβαση για άλλες εταιρίες. Έτσι η Motor Oil προτείνει τη δημιουργία μιας διαφανούς δευτερογενούς αγοράς LNG, με την εφαρμογή συγκεκριμένων κανόνων από τον ΔΕΣΦΑ και η οποία θα άρει τους υφιστάμενους περιορισμούς σχετικά με την ευελιξία εισαγωγής φορτίων και τη διαχείριση αποθεμάτων.

Εκχώρηση δυναμικότητας

Επίσης προτείνει την απλούστευση διαδικασιών εκχώρησης δυναμικότητας ακόμα και σε ενδοημερήσια βάση, καθώς και τη δυνατότητα να πραγματοποιούν συναλλαγές μεταξύ τους οι χρήστες.
Σύμφωνα με τη Motor Oil οι συμμετέχοντες θα πρέπει να μπορούν να εκχωρούν την αναξιοποίητη δυναμικότητα αεριοποίησης προς τον ΔΕΣΦΑ, ο οποίος με τη σειρά του να την διαθέτει εκ νέου στη δευτερογενή αγορά.

Όπως τονίζεται στην επιστολή, απαιτείται να επανεξεταστούν τα προκαθορισμένα διαστήματα αεριοποίησης (13 ή 18 ημερών), τα οποία οδηγούν σε υπερδέσμευση δυναμικότητας και κατά συνέπεια σε υπερβολικές χρεώσεις προς τους χρήστες, δεδομένου ότι η αξιοποίησή τους υπολείπεται του 50% των πραγματικών αναγκών.

Η εταιρία θέτει παράλληλά ένα ακόμη θέμα το οποίο αφορά στην ανάγκη προσαρμογής από τον διαχειριστή των προδιαγραφών LNG, δεδομένου ότι η πλειοψηφία των όγκων αφορά σε αμερικανικά φορτία. Όπως αναφέρει ο υφιστάμενος συντελεστής (ανώτερης θερμογόνου δύναμης) που ορίζεται στα 6,77 MWh/m3 έχει υπολογιστεί βάσει της σύστασης φορτίων Αλγερινής προέλευσης. Ως εκ τούτου, η Motor Oil προτείνει την αναπροσαρμογή του, προκειμένου να αντανακλά την πραγματική σύσταση των φορτίων που εκφορτώνονται στο σύστημα -που προέρχονται κυρίως από τις ΗΠΑ- και ο οποίος προσεγγίζει τις 6,65 MWh/m3.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης