Ο Trump εξετάζει νέες περικοπές σε έργα ΑΠΕ των ΗΠΑ αξίας δισ. δολ. (Reuters)

Ο Trump εξετάζει νέες περικοπές σε έργα ΑΠΕ των ΗΠΑ αξίας δισ. δολ. (Reuters)

Μεταξύ των προτεινόμενων ακυρώσεων είναι 2 σημαντικές επιχορηγήσεις κόμβων άμεσης δέσμευσης αέρα (DAC) που δόθηκαν κατά τη διάρκεια της κυβέρνησης Μπάιντεν - Η θέση του Υπουργείου Ενέργειας της Αμερικής

Η κυβέρνηση των ΗΠΑ εξετάζει το ενδεχόμενο ακύρωσης ή ανάκλησης δισεκατομμυρίων δολαρίων σε χορηγηθείσα χρηματοδότηση για έργα καθαρής ενέργειας και διαχείρισης άνθρακα.

Εάν συμβεί θα πρόκειται για συνεχή προσπάθεια αλλαγής της πορείας των επενδύσεων στο κλίμα.

Σύμφωνα με μια λίστα που έλαβε το Reuters, το Υπουργείο Ενέργειας (DOE) επανεξετάζει τις επιχορηγήσεις σε ένα ευρύ φάσμα τομέων, από την αυτοκινητοβιομηχανία έως τους κόμβους άμεσης δέσμευσης αέρα. 

Θυμίζουμε ότι την περασμένη εβδομάδα, το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ προχώρησε στην ακύρωση άλλων 7,56 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε 321 οικονομικές χορηγίες σε 223 έργα καθαρής ενέργειας, επικαλούμενο ανησυχίες ότι πολλά δεν προσφέρουν επαρκείς αποδόσεις στους φορολογούμενους ή δεν ευθυγραμμίζονται με τις εθνικές ενεργειακές προτεραιότητες (Διαβάστε εδώ). 

 

Χρηματοδοτήσεις έργων που κινδυνεύουν να ακυρωθούν 

Μεταξύ των προτεινόμενων ακυρώσεων είναι 2 σημαντικές επιχορηγήσεις κόμβων άμεσης δέσμευσης αέρα (DAC) που δόθηκαν κατά τη διάρκεια της κυβέρνησης Μπάιντεν, συμπεριλαμβανομένης μιας που αφορά την πετρελαϊκή εταιρεία Occidental.

Άλλα έργα υψηλού προφίλ που απειλούνται περιλαμβάνουν:

1) Μια επιχορήγηση 500 εκατομμυρίων δολαρίων στην General Motors για τη μετατροπή του εργοστασίου της στο Lansing Grand River στο Μίσιγκαν για παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.

2) 335 εκατομμύρια δολάρια στην Stellantis για τη μετατροπή του κλειστού εργοστασίου στο Belvidere του Ιλινόις για την κατασκευή μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικών φορτηγών.

3) 250 εκατομμύρια δολάρια για στην Stellantis για την επαναχρησιμοποίηση του εργοστασίου μετάδοσης της Ιντιάνα για την παραγωγή εξαρτημάτων ηλεκτρικών οχημάτων.

4) Μικρότερες χορηγίες, όπως 32 εκατομμύρια δολάρια στην Hyundai Mobis (για εξαρτήματα plug-in υβριδικών οχημάτων), 89 εκατομμύρια δολάρια στην Harley-Davidson (μοτοσικλέτες EV), 80 εκατομμύρια δολάρια στην Blue Bird (ηλεκτρικά σχολικά λεωφορεία) και 75 εκατομμύρια δολάρια στην Cummins (κινητήρες μηδενικών εκπομπών).

5) 208 εκατομμύρια δολάρια στον Όμιλο Volvo για την αναβάθμιση της παραγωγικής ικανότητας EV σε εργοστάσια σε όλη τη Μέριλαντ, τη Βιρτζίνια και την Πενσυλβάνια.

Ο Russ Vought (Διευθυντής προϋπολογισμού του Λευκού Οίκου), σημείωσε ότι «η χρηματοδότηση που σχετίζεται με το κλίμα θα τερματιστεί σε 16 πολιτείες με επικεφαλής τους Δημοκρατικούς, συμπεριλαμβανομένης της Καλιφόρνια και της Νέας Υόρκης».

Οι επικριτές υποστηρίζουν ότι αυτές οι κινήσεις αντικατοπτρίζουν πολιτικά κίνητρα και όχι καθαρά οικονομικές κρίσεις.

«Αυτό είναι ένα ακόμη πλήγμα από την κυβέρνηση Τραμπ κατά της καινοτόμου τεχνολογίας, των θέσεων εργασίας και της καθαρής ενέργειας που απαιτείται για την κάλυψη της εκτοξευόμενης ζήτησης», δήλωσε η Jackie Wong του Συμβουλίου Άμυνας Φυσικών Πόρων.

 

Προηγούμενες ακυρώσεις έργων 

Αυτό το κύμα ανακλήσεων βασίζεται σε ακόμη προηγούμενες προσπάθειες της κυβέρνησης.

Το Μάιο του 2025, το Υπουργείο Ενέργειας ακύρωσε 24 έργα καθαρής ενέργειας συνολικού ύψους άνω των 3,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων τα οποία επικεντρώνονταν σε μεγάλο βαθμό στη δέσμευση άνθρακα, την βιομηχανική απανθρακοποίηση και τις υποδομές υδρογόνου.

Μεταξύ αυτών των προηγούμενων περικοπών ήταν 331 εκατομμύρια δολάρια για ένα έργο ολεφινών (οργανική ένωση που ανήκει στους υδρογονάνθρακες και συγκεκριμένα στα αλκένια) μείωσης άνθρακα στο Baytown της Exxon, 500 εκατομμύρια δολάρια για την Heidelberg Materials στη Λουιζιάνα και 375 εκατομμύρια δολάρια για την Eastman Chemical στο Τέξας.

 

Η θέση του Υπουργείου Ενέργειας 

Υπουργείο_Ενέργειας_των_ΗΠΑ_DOE_6.jpg

Το Υπουργείο Ενέργειας υποστηρίζει ότι αυτές οι αποφάσεις καθοδηγούνται από μια νέα εσωτερική πολιτική που ξεκίνησε τον Μάιο του 2025.

Η πολιτική «Διασφάλιση Ευθύνης για Οικονομική Βοήθεια», απαιτεί αξιολογήσεις κατά περίπτωση, πρόσθετη τεκμηρίωση από τους δικαιούχους και αυστηρότερα πρότυπα οικονομικής βιωσιμότητας.

Η προοπτική της μείωσης των έργων άμεσης δέσμευσης αέρα και άνθρακα ενδέχεται να δημιουργήσει ένταση με το ενδιαφέρον του τομέα των ορυκτών καυσίμων για την επανέγχυση άνθρακα και την ενισχυμένη ανάκτηση πετρελαίου. 

Τα έργα DAC έχουν βρει υποστήριξη από εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, επειδή το δεσμευμένο CO2 μπορεί να διοχετευθεί σε υπάρχοντα πεδία.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης