Ενέργεια & Αγορές

Φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων σε σούπερ μάρκετ μπορούν να βελτιώσουν την απόδοση έως και 255%

Φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων σε σούπερ μάρκετ μπορούν να βελτιώσουν την απόδοση έως και 255%

Πιλοτικό έργο έχει ήδη ξεκινήσει στο Βερολίνο - Περίπου 1,4 εκατ. EVs στους δρόμους της γερμανικής πρωτεύουσας έως το 2045

Οι χώροι στάθμευσης σούπερ μάρκετ γίνονται βάση για υποδομές φόρτισης σε αστικές περιοχές.

Μια πρόσφατη μελέτη του Ινστιτούτου Reiner Lemoine διαπίστωσε ότι οι σταθμοί φόρτισης τέτοιων μεγαλοκαταστημάτων θα μπορούσαν να μειώσουν τη ζήτηση για δημόσια σημεία φόρτισης στο Βερολίνο έως και 17%.

Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να χρησιμοποιούνται πιο αποτελεσματικά.

Γερμανοί ερευνητές αναφέρουν ότι τα μοντέλα κοινής χρήσης και ψηφιακής μεσιτείας θα μπορούσαν να αυξήσουν τη χρήση και την κερδοφορία των σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε σούπερ μάρκετ έως και 255%.


1,4 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο Βερολίνο την επόμενη 20ετία

Έως το 2045, περίπου 1,4 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα αναμένεται να βρίσκονται στους δρόμους της γερμανικής πρωτεύουσας.

Η κάλυψη αυτής της ζήτησης θα απαιτήσει περίπου 330.000 σημεία φόρτισης (περίπου 10 φορές περισσότερα από αυτά που είναι διαθέσιμα σήμερα).

Οι υπολογισμοί του έργου δείχνουν ότι το μεγαλύτερο μέρος αυτής της ζήτησης θα προκύψει σε μη δημόσιους χώρους, συμπεριλαμβανομένων των χώρων στάθμευσης σούπερ μάρκετ.

Η καλύτερη χρήση των υφιστάμενων φορτιστών σε τέτοιες τοποθεσίες θα μπορούσε να μειώσει την πίεση στις δημόσιες υποδομές, οι οποίες συχνά αντιμετωπίζουν μεγάλες καθυστερήσεις στην έγκριση και τον σχεδιασμό.

Το έργο «Retail4Multi-Use» (με επικεφαλής ερευνητές από το Ινστιτούτο Reiner Lemoine και το Γερμανικό Αεροδιαστημικό Κέντρο), διερεύνησε πώς θα μπορούσε να βελτιστοποιηθεί η υπάρχουσα υποδομή.

Το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Ψηφιακών Υποθέσεων και Μεταφορών της Γερμανίας υποστήριξε το προαναφερόμενο έργο στο πλαίσιο των Οδηγιών Χρηματοδότησης της Ηλεκτροκίνησης.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι η κοινή χρήση με προβλέψιμες ομάδες χρηστών (όπως στόλους ταξί, εταιρείες logistics και φορείς εκμετάλλευσης car-sharing) θα μπορούσε να κάνει σημαντική διαφορά.

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι έννοιες πολλαπλών χρήσεων μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την οικονομική αποδοτικότητα των υφιστάμενων δικτύων φόρτισης, με τους υπολογισμούς μοντέλων να δείχνουν κέρδη έως και 255%.

Αναπτύσσεται μια ειδική πλατφόρμα αντιστοίχισης για τη σύνδεση των ιδιοκτητών σημείων φόρτισης με πιθανούς χρήστες.


Το πείραμα… στο Βερολίνο

Ένα πιλοτικό έργο έχει ήδη ξεκινήσει στο Βερολίνο, όπου η Berliner Wasserbetriebe και ο προμηθευτής ενέργειας Vattenfall μοιράζονται υποδομές φόρτισης σε ένα πάρκινγκ σούπερ μάρκετ Netto.

«Ορισμένοι συνάδελφοι (για παράδειγμα από το εργαστήριο ή από τη μέτρηση), συχνά κάνουν μεγάλα ταξίδια στην πόλη.

Η ιδέα πολλαπλών χρήσεων μας επιτρέπει να επαναφορτίζουμε γρήγορα κοντά σε χώρους εργασίας, εξοικονομώντας έτσι χρόνο μετακίνησης προς την αποθήκη, μια προσέγγιση που μπορεί επίσης να μεταφερθεί σε άλλες εταιρείες», δήλωσε ο Nils Brätsch από το τμήμα τεχνικών υπηρεσιών και διαχείρισης στόλου της Berliner Wasserbetriebe.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης