Η Γερμανία πρέπει να αναθεωρήσει τη στρατηγική της για το υδρογόνο - Σημαντική καθυστέρηση στην επίτευξη στόχων

Η Γερμανία πρέπει να αναθεωρήσει τη στρατηγική της για το υδρογόνο - Σημαντική καθυστέρηση στην επίτευξη στόχων
Παρά τις γενναίες επιδοτήσεις, η κυβέρνηση δεν έχει επιτύχει τους στόχους της Εθνικής Στρατηγικής Υδρογόνου και δύσκολα θα το κάνει σύντομα, ειδικά ως προς την παραγωγή πράσινου υδρογόνου έως το 2030
Η Γερμανία δεν επιτυγχάνει τους στόχους της για την ανάπτυξη της οικονομίας του υδρογόνου, καθώς η προσφορά και η ζήτηση υστερούν σημαντικά, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Ελεγκτική Υπηρεσία (Bundesrechnungshof). 

Το γραφείο προειδοποιεί ότι η πορεία ανάπτυξης του τομέα έχει εκτροχιαστεί και καλεί την κυβέρνηση να επανεξετάσει τη στρατηγική της για το υδρογόνο. 

Παρά τις γενναίες επιδοτήσεις, η κυβέρνηση δεν έχει επιτύχει τους στόχους της Εθνικής Στρατηγικής Υδρογόνου και δύσκολα θα το κάνει σύντομα, ειδικά ως προς την παραγωγή πράσινου υδρογόνου έως το 2030.

Οι ελεγκτές προειδοποιούν ότι οι μόνιμες κρατικές επιδοτήσεις ενδέχεται να επιβαρύνουν υπερβολικά τα δημόσια οικονομικά, εάν το υδρογόνο δεν καταστεί ανταγωνιστικό σε τιμή. 

Ζητούν, επομένως, επανεξέταση της Εθνικής Στρατηγικής Υδρογόνου, αντίστοιχη με την αξιολόγηση που πραγματοποιεί το Υπουργείο Οικονομίας για το κόστος της ενεργειακής μετάβασης, ώστε να διαπιστωθεί κατά πόσο η ανάπτυξη του πράσινου υδρογόνου μπορεί να σταθεί χωρίς συνεχή κρατική στήριξη.

Που χωλαίνει η διαδικασία

Η προσφορά και η ζήτηση για συνθετικά αέρια παραμένουν πολύ χαμηλότερες από τις προσδοκίες, ενώ τα έργα για πράσινο χάλυβα δεν έχουν προχωρήσει όπως προβλεπόταν. 

Παράλληλα, η απόφαση να επιτραπεί η λειτουργία νέων μονάδων φυσικού αερίου χωρίς υποχρέωση μελλοντικής μετατροπής τους σε υδρογονοκίνητες ενδέχεται να μειώσει περαιτέρω τη ζήτηση

Οι ελεγκτές επισημαίνουν, επίσης, ότι το δίκτυο υδρογόνου εγκυμονεί κινδύνους για τον κρατικό προϋπολογισμό.

Το πράσινο υδρογόνο θεωρείται απαραίτητο για τη μείωση των εκπομπών σε δύσκολους τομείς, όπως η βαριά βιομηχανία και οι αερομεταφορές, ωστόσο το ενδιαφέρον έχει μειωθεί καθώς πολλά έργα αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις ή ακυρώσεις. 

Το υψηλό κόστος παραγωγής, τα πολύπλοκα logistics και η ανισορροπία αγοράς μεταξύ προσφοράς και ζήτησης φρενάρουν την πρόοδο.

Η Ομοσπονδιακή Ελεγκτική Υπηρεσία τονίζει ότι η κυβέρνηση πρέπει να αντιμετωπίσει τα προβλήματα αυτά αν θέλει να πετύχει τον στόχο της κλιματικής ουδετερότητας έως το 2045 και να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητα της γερμανικής βιομηχανίας, χωρίς να επιβαρύνει υπερβολικά τον κρατικό προϋπολογισμό.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης