Σημαντικό άλμα στην απόδοση από την κινεζική κατασκευαστική εταιρεία μπαταριών EV μέσω της μαζικής παραγωγής κυψελών φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) 5ης γενιάς
Σημαντικά είναι τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν οι νέες μπαταρίες LFP της CATL (κινεζική κατασκευαστική εταιρεία μπαταριών EV).
Η επόμενη φάση του οδικού χάρτη μπαταριών της CATL βρίσκεται τώρα σε εξέλιξη, καθώς η εταιρεία προχωρά στη μαζική παραγωγή των κυψελών φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) 5ης γενιάς.
Η νέα πλατφόρμα αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό άλμα στην απόδοση, προσφέροντας υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής σε σύγκριση με τις προηγούμενες γενιές.
Με βάση την 4η γενιά
Βασιζόμενες στα οφέλη που εισήχθησαν στις μπαταρίες LFP 4ης γενιάς της CATL (ήδη ξεπέρασαν τα κύρια μοντέλα 2ης και 3ης γενιάς σε ενεργειακή πυκνότητα, μακροζωία και ισχύ εξόδου), οι αναβαθμισμένες κυψέλες ενισχύουν την ηγετική θέση της εταιρείας στην οικονομικά αποδοτική και ανθεκτική τεχνολογία μπαταριών.
Παράλληλα με την καινοτομία LFP, η CATL προωθεί επίσης τα τριαδικά προγράμματα μπαταριών της τα οποία τροφοδοτούν τις μάρκες Qilin και Freevoy της εταιρείας, επεκτείνοντας το χαρτοφυλάκιο τεχνολογίας της σε πολλαπλές χημικές ουσίες.
Η νέα μπαταρία ιόντων νατρίου Naxtra αντιμετωπίζει την εξάρτηση από το λίθιο.
Σημαντικός παράγοντας στην αγορά μπαταριών
Επιπλέον, πρόσφατα δεδομένα εγκατάστασης δείχνουν ότι η CATL συνεχίζει να κατέχει σημαντική θέση στην αγορά μπαταριών ισχύος.
Από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο, η εταιρεία αντιπροσώπευε το 36,6% των παγκόσμιων εγκαταστάσεων μπαταριών.
Στην Κίνα, η CATL κατέγραψε 36,14 γιγαβατώρες εγκατεστημένης χωρητικότητας μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων (EV) τον Οκτώβριο, αντιπροσωπεύοντας το 43% της εγχώριας αγοράς. Η ανάλυση ανά χημική δομή δείχνει ότι οι τριαδικές μπαταρίες λιθίου αποτελούσαν το 72,79% των εγκαταστάσεών της κατά τη διάρκεια του μήνα, ενώ οι μπαταρίες LFP αντιπροσώπευαν το 35,7%.
Οι μπαταρίες CATL τροφοδοτούν πλέον 20 εκατ. NEV παγκοσμίως
Ο Robin Zeng (ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της CATL), πρόσφατα ανέφερε ότι η CATL προμήθευσε περίπου 120 γιγαβατώρες μπαταριών λιθίου από τις σχεδόν 200 GWh εξαγωγών της Κίνας κατά τα πρώτα 3 τρίμηνα του έτους.
Την τελευταία δεκαετία, η εταιρεία έχει επενδύσει πάνω από 11 δισεκατομμύρια δολάρια σε Έρευνα και Ανάπτυξη (R&D), με περίπου 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια να επενδύονται μόνο στα πρώτα 3 τρίμηνα του τρέχοντος έτους.
Σήμερα, περισσότερα από 20 εκατομμύρια οχήματα νέας ενέργειας (NEV) παγκοσμίως χρησιμοποιούν μπαταρίες CATL, συμβάλλοντας στη μείωση των εκπομπών CO₂ κατά περίπου 15,4 εκατομμύρια βραχυπρόθεσμους τόνους ΗΠΑ ετησίως.
Η CATL επεκτείνει την εμβέλειά της πέρα από τα επιβατικά ηλεκτρικά οχήματα, σε εμπορικά οχήματα, ηλεκτρικά σκάφη και ηλεκτρικά αεροσκάφη.
Σύμφωνα με τΟν Zeng, η σειρά Tectrans έχει γίνει η προτιμώμενη επιλογή για αμιγώς ηλεκτρικά βαρέα φορτηγά και σχεδόν 900 ηλεκτρικά σκάφη τροφοδοτούνται ήδη από μπαταρίες CATL.
Η εταιρεία διευρύνει επίσης τα όρια των ηλεκτρικών πτήσεων σε χαμηλό υψόμετρο.
Συγκεκριμένα το δίτονο eVTOL της έχει ολοκληρώσει πολλαπλές δοκιμαστικές πτήσεις σε δύσκολες συνθήκες, αποκτώντας Πιστοποιητικά Τύπου, Παραγωγής και Αξιοπλοΐας, και τώρα επιδιώκει την έκδοση Πιστοποιητικού Λειτουργίας για να αναδείξει τις δυνατότητες της ηλεκτρικής πρόωσης.
www.worldenergynews.gr






