ΑVAX: Ποιά είναι τα μεγάλα έργα υποδομών για το 2026 - Ανεκτέλεστο 3 δισ

ΑVAX:  Ποιά είναι τα μεγάλα έργα υποδομών για το 2026 - Ανεκτέλεστο 3 δισ
Σήμερα τα έργα που έχει αναλάβει έχουν χτίσει ένα ανεκτέλεστο περίπου 3 δισ. ευρώ το οποίο αναμένεται να ανέβει προοδευτικά το 2026 σε πάνω από 3,5 δισ. ευρώ λαμβάνοντας νέα έργα

Μια από τις μεγάλες δυνάμεις του κατασκευαστικού κλάδου της χώρας είναι ο Όμιλος AVAX. Με ένα από τα πλουσιότερα portflolio στα μεγάλα έργα της χώρας είναι σήμερα ένας από τους σημαντικότερους αναδόχους παρέχοντας απασχόληση σε χιλιάδες εργαζόμενους του κλάδου.

Η συμμετοχή του ομίλου στα μεγάλα έργα

Ο Όμιλος AVAX είναι παρόντας στα μεγάλα οδικά, σιδηροδρομικά και ενεργειακά και κτιριακά έργα μετρό και συμμετέχει στους μεγάλους διαγωνισμούς της χώρας. Σήμερα τα έργα που έχει αναλάβει έχουν χτίσει ένα ανεκτέλεστο περίπου 3 δισ. ευρώ το οποίο αναμένεται να ανέβει προοδευτικά το 2026 σε πάνω από 3,5 δισ. ευρώ λαμβάνοντας νέα έργα.

Τα top-10 υπό κατασκευή έργα του Ομίλου AVAX

1.Νέα Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας

Το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της χώρας αφορά στην κατασκευή της νεάς γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Η AVAX έχει αναλάβει το έργο από κοινού με τις GHELLA και ΑLSTOM σε ένα διαγωνισμό που κράτησε σχεδόν 4 χρόνια. Το έργο της νέας “πορτοκαλί” γραμμής, περιλαμβάνει 12,8 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής και 15 σταθμούς. Ξεκινά από το Άλσος Βεϊκου και διαμέσω Γαλατσίου, Κυψέλης, Γκύζη, κέντρου, Καισαριανής, Ζωγράφου θα τερματίζει στο Γουδή.

Το κόστος της νέας γραμμής αγγίζει τα 1,8 δισ. ευρώ και αναθέτουσα αρχή είναι η Ελληνικό Μετρό. Η σύμβαση υπεγράφη τον Ιούνιο του 2021 με αρχικό χρονοδιάγραμμα τα οκτώ χρόνια, δηλαδή μέχρι το 2029. Θεωρείται η σημαντικότερη συγκοινωνιακή και περιβαλλοντική παρέμβαση για την Αθήνα με μεγάλη συνεισφορά στη μείωση της έκλυσης αέριων ρύπων. Το έργο είναι σε πλήρη εξέλιξη.

2.Σταθμός Παραγωγής Ενέργειας DEVA Ρουμανία

Αφορά στη μελέτη, κατασκευή και θέση σε λειτουργία σταθμού παραγωγής ενέργειας συνδυασμένου κύκλου ισχύος 1.750 ΜW, συνολικού προϋπολογισμού 673,5 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, η μονάδα Mintia Combined Cycle Power Plant θα κατασκευαστεί στην περιοχή Deva της Ρουμανίας.

Η κατασκευή θα διαρκέσει 38 μήνες και αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα, δημιουργώντας περίπου 700 θέσεις εργασίας. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής που έχει ανατεθεί μέχρι σήμερα σε ελληνική εταιρεία και θα παραδοθεί «με το κλειδί» στο χέρι το καλοκαίρι του 2026.

3.Τρία νοσοκομεία σε Κομοτηνή, Θεσσαλονίκη, Σπάρτη

Πρόκειται για την εκτέλεση ενός cluster έργων για την κατασκευή νέων νοσοκομειακών υποδομών. Αφορά στην κατασκευή του πρώτου παιδιατρικού νοσοκομείου στην Θεσσαλονίκη και την κατασκευή δύο γενικών νοσοκομείων σε Κομοτηνή και Σπάρτη. Το κόστος των έργων αγγίζει τα 442 εκατ. ευρώ και σήμερα αποτελεί την μεγαλύτερη συνδυασμένη εργολαβία κτιριακών έργων στη χώρα. Είναι μια δωρεά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος το οποίο συμβλήθηκε με την AVAX στις αρχές Αυγούστου του 2023 με σκοπό σε περίπου να ολοκληρωθούν σταδιακά μέχρι τις αρχές του 2027 τα σημαντικά αυτά κτίρια για την περίθαλψη στη χώρα.

4.Flyover Περιφερειακής Θεσσαλονίκης

Το έργο αυτό αφορά την δημιουργία ενός υπερυψωμένου άξονα στην ανατολική πλευρά της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης με κόστος 450 εκατ. ευρώ. Συμβασιοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2027 και υλοποιείται με τη μέθοδο της ΣΔΙΤ και εκτελείται από κοινού με την METLEN (Μ Παραχωρήσεις). Με το έργο αυτό θα μεγαλώσει η χωρητικότητα ανά ώρα της Περιφερειακής της πόλης και θα προσφέρει απευθείας σύνδεση με τη νότια περιοχή του νομού και την Χαλκιδική βοηθώντας στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας ειδικά τις ώρες αιχμής. Θα ολοκληρωθεί στα μέσα του 2027 (σύνολο κατασκευής 48 μήνες).

6.Μπράλος-Αμφισσα

Το οδικό αυτό έργο είναι τμήμα του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο και συνδέει ουσιαστικά το ανατολικό με το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της χώρας. Το κόστος του είναι 285 εκατ. ευρώ και η σύμβαση υπεγράφη την Άνοιξη του 2023 με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Με το έργο θα βελτιωθεί σημαντικά η οδική ασφάλεια στον συγκεκριμένο άξονα και θα μειωθεί ο απαιτούμενος χρόνος από Λαμία μέχρι Αντίρριο. Θα ολοκληρωθεί το 2029 καθώς έχει χρόνο κατασκευής τους 54 μήνες και έχει πάρει ήδη παράταση.

7.Αστικά Έργα Υποδομών Ελληνικού

Τα έργα περιλαμβάνουν δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης, ηλεκτρισμού, οδικά δίκτυα και πεζοδρόμια, αντιπλημμυρικά καθώς και λιμενικά έργα για το τμήμα που θα κατασκευαστεί στην πρώτη φάση. Το έργο σημαία για το project είναι η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος, έργο που εκτιμάται περίπου στα 50 εκατ. ευρώ.

Για αυτό το σκοπό έχουν εκπονηθεί πάνω από 100 ειδικές μελέτες. Θα υπάρχουν διαδρομές από πεζόδρομους και ποδηλατόδρομους πάνω από 50 χιλιόμετρα όπου θα ηγείται ένας πεζόδρομος 2,5 χιλιομέτρων και μήκους 56 μέτρων που θα ενώνει τη Λ.Βουλιαγμένης με το παράκτιο μέτωπο. Το σύνολο του πακέτου των έργων υποδομής κινείται περίπου 250-300 εκατ. ευρώ. Φορέας Υλοποίησης είναι η Lamda Development που έχει αναλάβει το μεγάλο project της επένδυσης του Ελληνικού. Τα έργα ξεκίνησαν την Άνοιξη του 2022 και αναμένεται να ολοκληρωθούν σταδιακά μέχρι το 2027

8.Επέκταση Ιόνιας Οδού – τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά

Το έργο έχει δύο υποτμήματα: το Ιωάννινα-Καλπάκι μήκους 46,4χλμ με 6 ανισόπεδους κόμβους και το Καλπάκι-Κακαβιά με μήκος 23,11χλμ. Συνολικά θα γίνει αναβάθμιση σε μήκος 67,5 χιλιόμετρα και όπως αναφέρθηκε και παραπάνω όλη η Ιόνια θα έχει μήκος περίπου 264 χιλιόμετρα. Η υπογραφή της σύμβασης πραγματοποιήθηκε στις 18.12.2024 και η ολοκλήρωση της τοποθετείται σε 54 μήνες, το 2029.

Η ολοκλήρωση του άξονα της Ιόνιας θα την συνδέσει με έναν φιλόδοξο ευρωπαϊκό άξονα, την Αδριατική Οδό. Με την ολοκλήρωση του ο οδηγός θα μπορεί να κινείται σε ασφαλή και άνετο δρόμο από το Αντίρριο μέχρι το συνοριακό πέρασμα της Κακαβιάς.

9.Έργα αποκατάστασης Θεσσαλίας

Δύο συνολικά εργολαβίες για τα έργα αποκατάστασης από τις θεομηνίες Daniel και Elias προϋπολογισμού 227 εκατ. ευρω. Η μεγαλύτερη από αυτές αφορά στα οδικά έργα αποκατάστασης στους Δήμους Ιστιαίας, Μαντουδίου, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων με προϋπολογισμό 170 εκατ. ευρώ. Τα έργα θα ολοκληρωθούν σταδιακά μέχρι το 2029.

Το δεύτερο έργο που έχει αναλάβει είναι η αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής, μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias” με Προϋπολογισμό 57.660.000€ (με ΦΠΑ). Η AVAX θα ολοκληρώσει το έργο μέσα στο 2026.

10.Αρδευτικά Δίκτυα από τον Ταυρωπό ποταμό

Πρόκειται για τη μελέτη, κατασκευή και λειτουργία του έργου για τα αρδευτικά δίκτυα από τον Ταυρωπό ποταμό. Το έργο συμβασιοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2025 και το ανέλαβε η ΑΒΑΞ από κοινού με την AKTOR GROUP.

To έργο είναι προϋπολογισμού 159,65 εκατ. ευρώ με τον ΦΠΑ. Τα έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2029 και ακολούθως να ξεκινήσει η περίοδος λειτουργίας και συντήρησης. Η σύμβαση έχει συνολική διάρκεια 25 έτη.

Φορέας Υλοποίησης είναι το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Στο έργο περιλαμβάνεται η αποκατάσταση και ο εκσυγχρονισμός του δικτύου άρδευσης Ταυρωπού.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης