Ναυτιλία

Τζιτζικώστας: «Τα λιμάνια της Ευρώπης να ηγηθούν της ενεργειακής μετάβασης»

Τζιτζικώστας: «Τα λιμάνια της Ευρώπης να ηγηθούν της ενεργειακής μετάβασης»

Συναντήσεις στις Βρυξέλλες του Επίτροπου Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού με εκπροσώπους της ναυτιλίας για την ανάπτυξη της νέας βιομηχανικής ναυτιλιακής και λιμενικής στρατηγικής της ΕΕ - Επενδυτικές ανάγκες 80 δισ. ευρώ έως το 2034, σύμφωνα με μελέτη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Θαλάσσιων Λιμένων

Σχετικά Άρθρα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) ξεκίνησε τις προετοιμασίες για μια Στρατηγική Λιμένων της ΕΕ και μια Βιομηχανική Ναυτιλιακή Στρατηγική της ΕΕ και καλεί τα ενδιαφερόμενα μέρη να συμμετάσχουν στη διαδικασία.

Κομβικό ρόλο σε αυτό το ζήτημα παίζει ο Απόστολος Τζιτζικώστας.

Ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού φιλοξένησε την 1η Ιουλίου 2025, δύο στρατηγικούς διαλόγους υψηλού επιπέδου στις Βρυξέλλες.

Οι συναντήσεις έφεραν σε επαφή εκπροσώπους από λιμενικές, ναυπηγικές, ναυτιλιακές, εσωτερικές πλωτές και συναφείς βιομηχανίες για να βοηθήσουν στον από κοινού καθορισμό προτεραιοτήτων, ευκαιριών και δράσεων που θα τροφοδοτήσουν την ανάπτυξη των λιμένων της ΕΕ και των βιομηχανικών ναυτιλιακών στρατηγικών. 

Σημειώνεται ότι για τα επόμενα 10 χρόνια οι επενδυτικές ανάγκες των ευρωπαϊκών φορέων διαχείρισης λιμένων ανέρχονται σε 80 δισεκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με μελέτη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO).   

Ως πύλες για το εμπόριο, την εφοδιαστική, την ενέργεια και τη στρατιωτική κινητικότητα, τα λιμάνια πρέπει να είναι κατάλληλες για να υποστηρίξουν τις μελλοντικές οικονομικές και στρατηγικές ανάγκες της Ευρώπης, σύμφωνα με την επιτροπή.

Η επιτροπή έχει επίσης ξεκινήσει προσκλήσεις υποβολής στοιχείων για τους Λιμένες της ΕΕ και για τις Βιομηχανικές Ναυτιλιακές Στρατηγικές της ΕΕ, καλώντας τα ενδιαφερόμενα μέρη να μοιραστούν τις απόψεις τους έως τις 28 Ιουλίου 2025.

  
ΛΙΜΑΝΙ_La_Coruna__RWE_1.jpg
 

Στόχοι των στρατηγικών της ΕΕ 

Μια ολοκληρωμένη Στρατηγική Λιμένων της ΕΕ θα στοχεύει στην υποστήριξη της μακροπρόθεσμης ανταγωνιστικότητας των λιμένων με έμφαση στην ασφάλεια, την ενεργειακή μετάβαση και τη βιωσιμότητα.
Ταυτόχρονα, οι τομείς της ναυπηγικής, της ναυτιλιακής βιομηχανίας και της ναυτιλίας της Ευρώπης δέχονται αυξανόμενη πίεση από τον παγκόσμιο ανταγωνισμό και τους αυξανόμενους κινδύνους ασφαλείας.

Η Βιομηχανική Ναυτιλιακή Στρατηγική της ΕΕ θα στοχεύει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της ανθεκτικότητας του τομέα, προωθώντας παράλληλα την πράσινη και ψηφιακή μετάβασή του.


Τζιτζικώστας: «Να βοηθήσουμε στη διαμόρφωση μιας Ευρώπης έτοιμης για το μέλλον»

«Με τις επερχόμενες Λιμενικές και Βιομηχανικές Ναυτιλιακές Στρατηγικές της ΕΕ, στοχεύουμε να διασφαλίσουμε ότι τα λιμάνια και οι πλωτές βιομηχανίες της Ευρώπης είναι εξοπλισμένα για να ηγηθούν της μετάβασης σε καθαρές και ψηφιακές μορφές ενέργειας, να υποστηρίξουν την άμυνα και το εμπόριο και να παραμείνουν ανταγωνιστικά σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η ευρεία συμβολή των ενδιαφερόμενων μερών είναι απαραίτητη. Έχουμε δεσμευτεί να ακούσουμε τις ανάγκες και τις φιλοδοξίες του τομέα για να βοηθήσουμε στη διαμόρφωση μιας Ευρώπης έτοιμης για το μέλλον», σχολίασε ο Τζιτζικώστας.

 

Séjourné: «Να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητα μέσω απανθρακοποίησης»

«Στο πλαίσιο του σχεδίου βιομηχανικής ανάκαμψης, η Επιτροπή έχει δεσμευτεί να υποστηρίξει τομείς στους οποίους η Ευρώπη ηγείται παγκοσμίως.

Η ναυτιλιακή βιομηχανία και τα λιμάνια μας είναι ζωτικής σημασίας για την κυριαρχία της Ευρώπης.

Προτεραιότητά μας είναι να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητά τους, προωθώντας παράλληλα την απεξάρτησή τους από τον άνθρακα.

Ο σημερινός διάλογος είναι το πρώτο βήμα προς μια ανανεωμένη φιλοδοξία για την ευρωπαϊκή ναυτιλιακή μας ηγεσία», δήλωσε ο Stéphane Séjourné (Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος για την Ευημερία και τη Βιομηχανική Στρατηγική).

 
Βιομηχανική ναυτιλιακή στρατηγική της ΕΕ

Τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους, η Επιτροπή αποκάλυψε την απόφαση για τη δημιουργία μιας βιομηχανικής ναυτιλιακής στρατηγικής με στόχο την ενίσχυση «της ανταγωνιστικότητας, της βιωσιμότητας και της ανθεκτικότητας του ναυτιλιακού τομέα της Ευρώπης».

Η ανάπτυξη της νέας βιομηχανικής ναυτιλιακής στρατηγικής και της λιμενικής στρατηγικής είναι σύμφωνη με την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία η οποία υποστηρίζει την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση του τομέα των πλωτών μεταφορών.


ESPO: Επενδυτικές ανάγκες 80 δισ. ευρώ έως το 2034

Ευρωπαϊκός_Οργανισμός_Θαλάσσιων_Λιμένων_ESPO.jpg

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε πέρυσι από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO) διαπίστωσε ότι οι επενδυτικές ανάγκες των ευρωπαϊκών φορέων διαχείρισης λιμένων ανέρχονται σε 80 δισεκατομμύρια ευρώ για τα επόμενα 10 χρόνια, έως το 2034.

Ένα δεύτερο βασικό εύρημα είναι ότι οι επενδύσεις στη βιωσιμότητα και την ενεργειακή μετάβαση γίνονται η δεύτερη πιο σημαντική κατηγορία επενδύσεων για τις λιμενικές Αρχές.

Με τη νέα στρατηγική, οι Αρχές της ΕΕ θα υποστηρίξουν τους φορείς διαχείρισης λιμένων στην υλοποίηση των απαραίτητων έργων.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης