Ναυτιλία

Οι κυρώσεις εκτόξευσαν κατά 467% τις τιμές των τάνκερ για μεταφορά αργού και LNG

Οι κυρώσεις εκτόξευσαν κατά 467% τις τιμές των τάνκερ για μεταφορά αργού και LNG

Οι spot τιμές ναύλωσης για την ενοικίαση ενός τάνκερ LNG στη διαδρομή ΗΠΑ-Ευρώπη έχουν φθάσει σε υψηλό διετίας, καθώς οι αυξανόμενες αμερικανικές εξαγωγές περιορίζουν την αγορά πλοίων LNG του Ατλαντικού

Σε νέα υψηλά έφθασαν οι τιμές των ναύλων για τα τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου και LNC καθώς οι κυρώσεις, η αύξηση των εξαγωγών από τις ΗΠΑ δημιουργήσαν νέα δεδομένα στην αγορά.

Οι ημερήσιες τιμές για τη ναύλωση πλοίου για τη μεταφορά εμπορευμάτων έχουν αυξηθεί φέτος, με τις τιμές των τάνκερ να έχουν εκτοξευθεί κατά 467%, καθώς αντιμετωπίζουν μια σειρά από διαταραχές στις διαδρομές και κυρώσεις.

Παρά την συνήθως ασθενέστερη περίοδο ζήτησης εμπορευμάτων προς το τέλος κάθε έτους, οι τελευταίες εβδομάδες του 2025 δεν δείχνουν καμία αδυναμία στις τιμές των πλοίων για τη μεταφορά αργού πετρελαίου, LNG, σιδηρομεταλλεύματος και σιταριού.

Η ασυνήθιστη δυναμική στο τέλος του έτους έχει οδηγήσει τις τιμές των πετρελαιοφόρων στις βασικές ναυτιλιακές διαδρομές να αυξηθούν κατά 467% από σήμερα, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Bloomberg που βασίζονται σε δεδομένα από το Baltic Exchange και τον πάροχο δεδομένων αγορών εμπορευμάτων Spark Commodities σύμφωνα με το Oil Price.

Οι τιμές των τάνκερ LNG έχουν τετραπλασιαστεί, ενώ οι ημερήσιες τιμές για πλοία που μεταφέρουν σιδηρομετάλλευμα έχουν υπερδιπλασιαστεί από σήμερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Πέμπτης.

Υψηλό πενταετίας σε Μ. Ανατολή και Κίνα

Στα τέλη Νοεμβρίου, οι τιμές των υπερδεξαμενόπλοιων στη διαδρομή μεταξύ Μέσης Ανατολής και Κίνας έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων πέντε ετών, καθώς οι traders αναζήτησαν εναλλακτικές λύσεις για το ρωσικό αργό πετρέλαιο, αφότου οι ΗΠΑ επέβαλαν κυρώσεις στους μεγαλύτερους παραγωγούς και εξαγωγείς πετρελαίου της Ρωσίας, Rosneft και Lukoil. Οι τιμές για τα μικρότερα δεξαμενόπλοια έχουν επίσης εκτοξευθεί, καθώς οι traders στρέφονται σε όλα τα διαθέσιμα πλοία για τη μεταφορά αργού.

Οι τιμές των δεξαμενόπλοιων αυξάνονται για πάνω από ένα μήνα εν μέσω διαταραχών που σχετίζονται με τις κυρώσεις και οδήγησαν σε αύξηση του πετρελαίου κατά τη μεταφορά.

Στην αγορά εμπορευματικών μεταφορών LNG, οι τιμές spot ναύλωσης για την ενοικίαση ενός δεξαμενόπλοιου LNG στη διαδρομή ΗΠΑ-Ευρώπη έχουν εκτοξευθεί στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών, καθώς οι αυξανόμενες αμερικανικές εξαγωγές περιορίζουν την αγορά πλοίων LNG του Ατλαντικού.

Επιπλέον, οι φορτωτές συνεχίζουν να είναι προσεκτικοί και πολλοί εξακολουθούν να αποφεύγουν τη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας λόγω της δραστηριότητας των Χούθι, η οποία προσθέτει εβδομάδες στα ταξίδια των πλοίων.

Ενώ οι ιδιοκτήτες και οι φορείς εκμετάλλευσης δεξαμενόπλοιων αποκομίζουν σημαντικά κέρδη, γνωρίζουν ότι η αγορά είναι αναποτελεσματική αυτή τη στιγμή.

Όταν κλήθηκε να προβλέψει την αγορά εμπορευματικών μεταφορών κατά το πρώτο τρίμηνο του 2026, O Lars Barstad, Διευθύνων Σύμβουλος της Frontline Management, εταιρείας διαχείρισης στόλου υπερδεξαμενόπλοιων, αναφερόμενος στις εκτιμήσεις για την αγορά το πρώτο τρίμηνο του 2026 δήλωσεσε τηλεδιάσκεψη της εταιρείας πριν από δύο εβδομάδες: «Μου ζητάτε να εκφράσω την άποψή μου για μία από τις πιο ασταθείς αγορές στον κόσμο. Στην πραγματικότητα, το γεγονός ότι αυτή η αστάθεια σας λέει ότι δεν πρόκειται για μια αποτελεσματική αγορά».

«Δεν βλέπουμε κανενός είδους αδυναμία σε αυτήν την αγορά. Βλέπουμε μια παραδοσιακή, εξαιρετικά σφιχτή αγορά φυσικής ναυτιλίας», είπε ο Barstad.

«Αλλά φυσικά, ποιος ξέρει τι μπορεί να συμβεί την επόμενη εβδομάδα;»

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης