Προχωρημένες συζητήσεις με μεγάλα κινεζικά ναυπηγεία - Αφορούν διαφορετικούς τύπους πλοίων ξηρού φορτίου στο πλαίσιο ευρύτερης στρατηγικής ανανέωσης και ενίσχυσης του στόλου - 74 εκατ. δολ. ανά πλοίο
Πήτερ Λιβανός και ArcelorMittal ετοιμάζουν νέο μεγάλο ναυπηγικό πρόγραμμα στην Κίνα.
Ήδη η Global Chartering (κοινό σχήμα της ArcelorMittal και του ομίλου DryLog του Πήτερ Λιβανού), βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με μεγάλα κινεζικά ναυπηγεία με στόχο ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ναυπήγησης που εκτιμάται ότι μπορεί να φτάσει έως και τις 16 νέες παραγγελίες.
Οι συζητήσεις αφορούν διαφορετικούς τύπους πλοίων ξηρού φορτίου (από baby-capes έως newcastlemax και kamsarmax) στο πλαίσιο μιας ευρύτερης στρατηγικής ανανέωσης και ενίσχυσης του στόλου.
Φημολογείται ότι η Global Chartering έχει ήδη συμφωνήσει με τη μονάδα CMI Qingdao της China Merchants Industry για την κατασκευή έως 4 newcastlemax πλοίων περίπου 211.000 dwt.
Σημειώνεται ότι η Global Chartering ελέγχει σήμερα 42 πλοία εκ των οποίων τα περισσότερα βρίσκονται σε καθεστώς time charter ή bareboat.
Μοναδικό ιδιόκτητο πλοίο παραμένει το GCL Thames, capesize 182.334 dwt ναυπηγημένο το 2023 και αποκτημένο από την Transmed Shipping για 67,5 εκατ. δολάρια.
74 εκατ. δολ. ανά πλοίο
Το σχήμα φαίνεται να προσανατολίζεται σε 2 νέες παραγγελίες και δικαίωμα προαίρεσης για ακόμη 2 μονάδες, με την τιμή να διαμορφώνεται κοντά στα 74 εκατ. δολάρια ανά πλοίο.
Το εν λόγω ναυπηγείο, που προέκυψε από τη συγχώνευση της πρώην Qingdao Yangfan με την China Merchants Industry, έχει τα τελευταία χρόνια ενισχύσει τις δυνατότητές του στην κατηγορία μεγάλων bulkers.
Πιθανές παραγγελίες 4 έως 6 πλοίων ανά κατηγορία
Η Global Chartering έχει ζητήσει προσφορές από κινεζικά ναυπηγεία και για kamsarmax, καθώς και για baby-capes περίπου 120.000 dwt.
Το σχέδιο περιλαμβάνει πιθανές παραγγελίες 4 έως 6 πλοίων ανά κατηγορία.
Η αγορά τοποθετεί την τρέχουσα τιμή των kamsarmax κοντά στα 36,25 εκατ. δολάρια.
Αντίθετα για τα baby-capes δεν υπάρχουν πρόσφατα αντίστοιχα δεδομένα, διότι οι τελευταίες παραγγελίες στην κατηγορία έγιναν το 2021 από την ArcelorMittal στο New Times Shipbuilding.
Κρίσιμο βήμα για μακροπρόθεσμη στρατηγική
Το joint venture (επιχειρηματική συμφωνία στην οποία 2 ή περισσότερα μέρη συγκεντρώνουν τους πόρους τους για ένα συγκεκριμένο έργο, μοιράζοντας την ιδιοκτησία, τους κινδύνους και τις ανταμοιβές) κινείται μεθοδικά σε μια αγορά όπου τα ναυπηγεία της Κίνας κυριαρχούν, προσφέροντας ανταγωνιστικό κόστος και υψηλές προδιαγραφές.
Για την ArcelorMittal (εταιρεία με τεράστιες ανάγκες μεταφοράς πρώτων υλών) και για τον Πήτερ Λιβανό (τα τελευταία χρόνια έχει ενισχύσει σημαντικά τη δραστηριότητά του στα πλοία ξηρού φορτίου), το νέο πρόγραμμα φαίνεται να αποτελεί κρίσιμο βήμα μακροπρόθεσμης στρατηγικής.
Αν οι συζητήσεις κλειδώσουν στους επόμενους μήνες, η Global Chartering θα προχωρήσει σε ένα από τα μεγαλύτερα πακέτα παραγγελιών στη διεθνή αγορά bulkers για το 2025, ενισχύοντας τη θέση της σε μια περίοδο όπου η ζήτηση για σύγχρονα, αποδοτικά και περιβαλλοντικά συμβατά πλοία παραμένει υψηλή.
www.worldenergynews.gr






