
Δύο περιβαλλοντικές ομάδες του Όρεγκον ζητούν από το δικαστήριο να επιστρέψει στις ρυθμιστικές αρχές της πολιτείας μια άδεια ποιότητας νερού για ένα προτεινόμενο διυλιστήριο ανανεώσιμων πηγών ντίζελ αξίας 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
H παραβίαση στα πρότυπα νερού
Ο οργανισμός Columbia Riverkeeper με έδρα το Χουντ Ρίβερ, δύο ντόπιοι και το Northwest Environmental Defense Center - ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός με έδρα το Πόρτλαντ - κατέθεσαν αγωγή στο Περιφερειακό Δικαστήριο της Κομητείας Μαλτνόμα, ισχυριζόμενοι ότι μια πιστοποίηση ποιότητας νερού που εξέδωσε το Τμήμα Περιβαλλοντικής Ποιότητας του Όρεγκον στην NXTClean Fuels νωρίτερα φέτος είναι «νομικά ελλιπής». Ζητούν από το δικαστήριο να στείλει αυτήν την πιστοποίηση πίσω στο DEQ για αναθεώρηση.
«Με τον τύπο της άδειας που ισχύει, σύμφωνα με τον Νόμο περί Καθαρού Νερού, το κράτος υποτίθεται ότι διασφαλίζει ότι η εγκατάσταση δεν θα παραβιάζει τα πρότυπα ποιότητας νερού μας», δήλωσε η Όντρεϊ Λέοναρντ, δικηγόρος του Columbia Riverkeeper. «Και οι όροι αυτής της άδειας δεν είναι αρκετά προστατευτικοί. Είναι αρκετά τυποποιημένοι όροι».
Τον Ιανουάριο, η DEQ εξέδωσε στην NEXT μια λεγόμενη πιστοποίηση ποιότητας νερού 401, η οποία πιστοποιεί ότι η κατασκευή και η λειτουργία του διυλιστηρίου θα συμμορφώνονται με τα κρατικά πρότυπα ποιότητας νερού. Η εταιρεία χρειάζεται αυτήν την κρατική πιστοποίηση πριν μπορέσει να λάβει άλλες ομοσπονδιακές άδειες για να προχωρήσει.
Οι περιβαλλοντικές ομάδες υποστηρίζουν ότι η DEQ δεν συμπεριέλαβε επαρκείς όρους στην άδεια για την προστασία της ποιότητας του νερού, λέγοντας, για παράδειγμα, ότι η κρατική υπηρεσία αγνόησε την σεισμική ευπάθεια του χώρου του διυλιστηρίου, η οποία έχει εδάφη που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν σαν υγρό κατά τη διάρκεια ενός ισχυρού σεισμού, είπε ο Leonard.
Η Columbia Riverkeeper αρχικά άσκησε έφεση για την έγκριση της άδειας από την DEQ και ζήτησε από την υπηρεσία να επανεξετάσει την απόφασή της. Αλλά τον Μάιο, η DEQ απέρριψε την αίτηση επανεξέτασης. Στο σκεπτικό της, η υπηρεσία ανέφερε ότι τα σεισμικά πρότυπα καλύπτονται από τους τοπικούς οικοδομικούς κανονισμούς και δεν σχετίζονται με την ποιότητα του νερού.
Η ανησυχία των περιβαλλοντικών οργανώσεων
Για χρόνια, οι ντόπιοι και οι περιβαλλοντικές ομάδες έχουν εκφράσει ανησυχίες ότι η εγκατάσταση θα μπορούσε να μολύνει τον ποταμό Κολούμπια, να προκαλέσει ζημιά σε ένα σύστημα αναχωμάτων και φραγμάτων που ελέγχουν την αποστράγγιση του νερού στην περιοχή και να διαταράξει τις κοντινές αγροτικές εκμεταλλεύσεις.
Η NXTClean Fuels, επίσης γνωστή ως NEXT Renewable Fuels, είναι μια εταιρεία με έδρα το Χιούστον που προτείνει την κατασκευή ενός μεγάλου διυλιστηρίου έξω από το Clatskanie στο Port Westward, ένα μικρό βιομηχανικό πάρκο με πρόσβαση σε βαθιά νερά στον ποταμό Κολούμπια.
Εάν κατασκευαστεί, η εγκατάσταση θα μπορεί να παράγει έως και 50.000 βαρέλια την ημέρα, ή περίπου 750 εκατομμύρια γαλόνια ετησίως, βιώσιμου καυσίμου αεροσκαφών και ανανεώσιμου ντίζελ που παρασκευάζεται με λίπος ψαριών, χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι και άλλα έλαια από γεωργικές καλλιέργειες όπως η σόγια.
Η παραγωγή του βιώσιμου ντίζελ
Το ανανεώσιμο ντίζελ είναι χημικά παρόμοιο με τα καύσιμα με βάση το πετρέλαιο, γεγονός που το καθιστά συμβατό με τους παραδοσιακούς κινητήρες ορυκτών καυσίμων.
Οι ερευνητές εκτιμούν ότι τα διυλιστήρια παρήγαγαν περίπου 340 εκατομμύρια γαλόνια βιώσιμων καυσίμων αεροπορίας πέρυσι, αλλά αναμένουν ότι ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί ραγδαία καθώς εταιρείες όπως η NEXT συνεχίζουν να αναπτύσσουν νέα έργα.
Η NEXT ισχυρίζεται ότι η εγκατάσταση στο Όρεγκον θα παράγει 45 εκατομμύρια δολάρια ετησίως σε τοπικά και κρατικά φορολογικά έσοδα μόλις τεθεί σε λειτουργία και θα δημιουργήσει 240 θέσεις εργασίας. Οι τοπικοί αιρετοί αξιωματούχοι και συνδικαλιστικές ομάδες έχουν εκφράσει την υποστήριξή τους για το έργο.
Ωστόσο, ορισμένοι κάτοικοι και αγρότες λένε ότι οι κίνδυνοι για το περιβάλλον υπερτερούν των οικονομικών οφελών. Λένε ότι η προτεινόμενη τοποθεσία βρίσκεται σε χαλαρά, ασταθή εδάφη με ρηχό υπόγειο νερό και θα είναι επιρρεπής σε υγροποίηση σε περίπτωση ισχυρού σεισμού.
Η επιβάρυνση των αγροτών
Η Schmidt καλλιεργεί κυρίως σανό και βρώμη και εκτρέφει ζώα στο αγρόκτημά της. Η ιδιοκτησία της βρίσκεται δίπλα στην προτεινόμενη τοποθεσία. Είπε ότι αν κατασκευαστεί, το διυλιστήριο θα μπορούσε να προκαλέσει ανεπανόρθωτη ζημιά σε κοντινά αγροκτήματα και σε κρίσιμο βιότοπο για τη μετανάστευση σολομού στον ποταμό Κολούμπια.
«Εάν αυτή η εγκατάσταση όντως λειτουργήσει, δεν θα υπάρχει πια γεωργία εδώ έξω. Γιατί κανείς δεν θα μπορεί να επιβιώσει», είπε ο Schmidt.
Μερικοί από τους ενοικιαστές στο Βιομηχανικό Πάρκο Port Westward περιλαμβάνουν το εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας Beaver της Portland General Electric και το βιοδιυλιστήριο Columbia Pacific - το οποίο αυτοαποκαλείται η μεγαλύτερη εγκατάσταση παραγωγής αιθανόλης στη Δυτική Ακτή.
Michael Hinrichs, εκπρόσωπος για το NEXT, δήλωσε στο OPB ότι η απόφαση της περιβαλλοντικής ομάδας να αμφισβητήσει την άδεια δεν αποτελεί έκπληξη και ότι η εταιρεία έχει κάνει αυστηρή έρευνα και έχει εργαστεί για να συμμορφωθεί με τους ομοσπονδιακούς και πολιτειακούς κανονισμούς.
«Η πολιτεία τήρησε τους κανονισμούς της. Πήρε τη σωστή απόφαση. Της ζητήθηκε επανεξέταση και την απέρριψαν επειδή έλαβαν την απόφασή τους με βάση τους πολιτειακούς κανονισμούς», είπε ο Hinrichs. «Και αναμένουμε ότι η άδεια θα επικυρωθεί».
Ο Hinrichs είπε ότι το NEXT πρόκειται να ξεκινήσει την κατασκευή του φέτος, αν και χρειάζεται ακόμη αρκετές άλλες άδειες, συμπεριλαμβανομένης μιας εκτίμησης περιβαλλοντικών επιπτώσεων από το Σώμα Μηχανικών του Στρατού των ΗΠΑ. Η εν λόγω ομοσπονδιακή υπηρεσία πρόκειται να δημοσιεύσει ένα προσχέδιο εκτίμησης αργότερα αυτό το καλοκαίρι, το οποίο θα ακολουθηθεί από δημόσια ακρόαση.
www.worldenergynews.gr