
Τα υδρογόνο και τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν αναδειχθεί ως συμπληρωματικές και ανταγωνιστικές εναλλακτικές λύσεις οχημάτων. Σε μια εποχή όπου η βιομηχανία μεταφορών αντιμετωπίζει αυξανόμενη πίεση για να χαράξει πιο βιώσιμες οδούς, μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BMW αναζητούν τρόπους για να μειώσουν την εξάρτησή τους από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Αυξανόμενος ανταγωνισμός μεταξύ εναλλακτικών λύσεων κινητήρων
Ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα βρίσκονται στην πρώτη γραμμή αυτής της αλλαγής, ορισμένες έχουν επίσης αναγνωρίσει το υδρογόνο ως μια πιθανή εναλλακτική λύση για ένα πιο φιλικό προς το περιβάλλον μέλλον.
Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν πλέον κάποια μορφή εναλλακτικού μοντέλου κινητήρα στη γκάμα τους. Ενώ πολλές έχουν στραφεί στον ηλεκτρικό κινητήρα ως φάρο έμπνευσης όσον αφορά τη βιωσιμότητα, άλλες έχουν επενδύσει στις δυνατότητες της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για ασιατικές μάρκες αυτοκινήτων όπως η Toyota και η Hyundai, οι οποίες έχουν επενδύσει σημαντικά σε αυτήν την τεχνολογία.
H χρήση των κυψελών υδρογόνων
Η Toyota, η οποία πρωτοστατεί σημαντικά στην επανάσταση των κυψελών καυσίμου υδρογόνου στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, έχει επικριθεί από πολλούς επιστήμονες και ερευνητές για τις συνεχείς επενδύσεις της στην τεχνολογία. Πολλοί πιστεύουν ότι οι λύσεις ηλεκτρικών κινητήρων είναι ο πιο βιώσιμος τρόπος για να προχωρήσουμε και η τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου εμποδίζει μόνο περαιτέρω τον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας να επιτύχει τους στόχους βιωσιμότητας.
Ο όμιλος BMW, πειραματίζεται τόσο με λύσεις υδρογόνου όσο και με ηλεκτρικές εναλλακτικές λύσεις κινητήρων. Η BMW έχει ανακοινώσει προηγουμένως ότι μπορεί να κυκλοφορήσει μια BMW με υδρογόνο στους δρόμους έως το 2028. Αυτό έρχεται μετά από χρόνια έρευνας στην τεχνολογία από την εταιρεία, η οποία εξετάζει τις δυνατότητες του υδρογόνου για πάνω από 45 χρόνια.
Η εταιρεία έχει αναπτύξει σημαντικά τις ηλεκτρικές της λύσεις, παρουσιάζοντας μια πιθανή ιεράρχηση των ηλεκτρικών οχημάτων έναντι του υδρογόνου, ευθυγραμμιζόμενη με τις γενικές τάσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Τα πρώτα μοντέλα με ηλεκτρικό κινητήρα
Πρόσφατα, η εταιρεία παρέδωσε τον πρώτο της ηλεκτρικό κινητήρα στο νέο εργοστάσιο της Steyr στην Άνω Αυστρία, μόλις 10 μήνες μετά την έναρξη της εγκατάστασης. Οι ηλεκτρικοί κινητήρες έκτης γενιάς πρόκειται να χρησιμοποιηθούν σε δοκιμαστικά οχήματα για την επερχόμενη πλατφόρμα Neue Klasse.
«Παραδόσαμε αυτούς τους κινητήρες στο τμήμα ανάπτυξης στο Μόναχο από τον Σεπτέμβριο και τώρα τους στέλνουμε απευθείας στο εργοστάσιο του BMW Group στο Ντέμπρετσεν για εγκατάσταση δοκιμαστικών οχημάτων», δήλωσε ο Klaus von Moltke, Ανώτερος Αντιπρόεδρος Παραγωγής Κινητήρων στην BMW AG και Διευθύνων Σύμβουλος του Εργοστασίου του BMW Group στο Στάιρ.
Το νέο εργοστάσιο της BMW
Το νέο εργοστάσιο Steyr είναι σήμερα το μεγαλύτερο εργοστάσιο κινητήρων της BMW. Απασχολεί πάνω από 4.700 άτομα και παράγει πάνω από ένα εκατομμύριο συμβατικούς κινητήρες ετησίως. Τον Ιούνιο του 2022, η BMW ανακοίνωσε ότι το εργοστάσιο πρόκειται να αποτελέσει την κινητήρια δύναμη πίσω από την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων από το 2025. Το εργοστάσιο είναι επίσης η καρδιά της έρευνας και ανάπτυξης συστημάτων μετάδοσης κίνησης της BMW. Η BMW σχεδιάζει να επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα έως το 2050 και, όπως εξελίσσονται τα πράγματα στο εργοστάσιο Steyr, η ηλεκτροκίνηση φαίνεται να έχει προτεραιότητα σε σύγκριση με το υδρογόνο.
«Τους επόμενους μήνες, θα συνεχίσουμε να επικυρώνουμε και να βελτιστοποιούμε την πολύπλοκη διαδικασία παραγωγής για τους νέους ηλεκτροκινητήρες», λέει ο Helmut Hochsteiner, Αντιπρόεδρος Παραγωγής Ηλεκτρικών Κινητήρων στο Εργοστάσιο του BMW Group Steyr.
Η παγκόσμια τάση, βρίσκεται στα ηλεκτρικά
Το συνεχές ενδιαφέρον της BMW για τα ηλεκτρικά οχήματα υποδηλώνει μια παγκόσμια τάση τα ηλεκτρικά οχήματα να προτιμώνται σημαντικά έναντι του υδρογόνου. Ένας λόγος για αυτό είναι ότι οι ηλεκτρικές υποδομές είναι ήδη πολύ πιο διαδεδομένες από αυτές του υδρογόνου, πράγμα που σημαίνει ότι οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να αγοράσουν ηλεκτρική τεχνολογία εάν υπάρχει εγγύηση ότι μπορεί να υποστηριχθεί τόσο για ταξίδια μεγάλων όσο και για μικρά ταξίδια.
Ωστόσο, είναι απίθανο η τεχνολογία υδρογόνου να έχει σημαντική πρόοδο, καθώς έχει σημαντικό δυναμικό σε άλλους τομείς μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων αποστάσεων με φορτηγά και των αεροπορικών ταξιδιών, παρά τις αδυναμίες της στον κόσμο των επιβατικών οχημάτων.
www.worldenergynews.gr