
Παρά τους ελέγχους εξαγωγών και τους περιορισμούς σε ορισμένα στοιχεία σπάνιων γαιών, οι συνολικές εξαγωγές σπάνιων γαιών της Κίνας αυξήθηκαν κατά 23% τον Μάιο σε σύγκριση με τον Απρίλιο, σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων τη Δευτέρα.
Οι εξαγωγές του Μάϊου
Οι εξαγωγές για τον Μάιο, τον δεύτερο μήνα μετά τους κινεζικούς περιορισμούς που επιβλήθηκαν στις αρχές Απριλίου, ήταν στο υψηλότερο μηνιαίο επίπεδό τους σε ένα χρόνο. Τα δεδομένα δεν διακρίνουν μεταξύ των διαφόρων ορυκτών σπάνιων γαιών, επομένως είναι πολύ νωρίς για να πούμε πόσο οι περιορισμοί στις εξαγωγές έπληξαν τα στοιχεία που αποτελούν μέρος των περιορισμών. Λεπτομέρειες θα είναι διαθέσιμες μέσα στον Ιούνιο.
Ωστόσο, οι εξαγωγές μαγνητών παρουσίασαν ήδη σημαντική μείωση, διαπερνώντας τις αλυσίδες εφοδιασμού παγκοσμίως. Οι κινεζικές εξαγωγές μαγνητών μειώθηκαν στο μισό τον Απρίλιο σε σχέση με έναν μήνα νωρίτερα.
Οι περιορισμοί στις εξαγωγές
Στις αρχές Απριλίου, η Κίνα, η οποία κυριαρχεί στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού σπάνιων γαιών και κρίσιμων ορυκτών, ανακοίνωσε ότι θα περιορίσει τις εξαγωγές της σε δυσπρόσιο, γαδολίνιο, σκάνδιο, τερβίο, σαμάριο, ύττριο και λουτήτιο. Αυτά τα λεγόμενα «βαριά» και «μεσαία» στοιχεία σπάνιων γαιών χρησιμοποιούνται κυρίως σε εφαρμογές αυτοκινητοβιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένων των ρότορων και των κινητήρων και των κιβωτίων ταχυτήτων σε ηλεκτρικά οχήματα και υβριδικά, καθώς και στην αμυντική βιομηχανία σε μέρη αεριωθούμενων, πυραύλων και drones.
Την περασμένη εβδομάδα, ο γερμανικός όμιλος αυτοκινητοβιομηχανίας VDA ενώθηκε με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες για να κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου ότι οι πρόσφατα εισαχθέντες περιορισμοί και έλεγχοι στις εξαγωγές στοιχείων σπάνιων γαιών και μαγνητών της Κίνας θα μπορούσαν να διαταράξουν και ακόμη και να θέσουν σε αδράνεια τις γραμμές παραγωγής.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες… αντεπιτίθενται
«Εάν η κατάσταση δεν αλλάξει γρήγορα, οι καθυστερήσεις στην παραγωγή, ακόμη και οι διακοπές παραγωγής, δεν μπορούν πλέον να αποκλειστούν», δήλωσε αυτή την εβδομάδα στο Reuters η Hildegard Mueller, επικεφαλής της VDA, σε μια ακόμη προειδοποίηση από την αυτοκινητοβιομηχανία σχετικά με τον αντίκτυπο της πολιτικής της Κίνας στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού αυτοκινήτων.
Τον περασμένο μήνα, η Συμμαχία για την Καινοτομία στην Αυτοκινητοβιομηχανία - η οποία εκπροσωπεί την GM, την Toyota, τη Volkswagen και άλλους μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων - προειδοποίησε για μειώσεις στην παραγωγή, ακόμη και για διακοπές λειτουργίας των γραμμών συναρμολόγησης χωρίς πρόσβαση σε μαγνήτες και ορυκτά σπάνιων γαιών.
www.worldenergynews.gr