Ενέργεια & Αγορές

Γ. Γιαννακόπουλος (Metlen): Πως θα επωφεληθούν περισσότεροι από τις χαμηλές τιμές ενέργειας- Το Picasso θα είναι κόκκινο και σταθερό

Γ. Γιαννακόπουλος (Metlen): Πως θα επωφεληθούν περισσότεροι από τις χαμηλές τιμές ενέργειας- Το Picasso θα είναι κόκκινο και σταθερό
«Έχουμε φτιάξει το πρωτάθλημα   μας λείπουν οι φίλαθλοι» δήλωσε ο  Γ. Γιαννακόπουλος και σημείωσε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι οι καταναλωτές μένουν στην πλειοψηφία του στα πράσινα τιμολόγια που δεν είναι ανταγωνιστικά και δεν επιλέγουν κάποιο από τα άλλα πολύ πιο ελκυστικά σταθερά τιμολόγια

 «Ο ανταγωνισμός λειτουργεί στην αγορά ενέργειας, και υπάρχουν πολλές επιλογές για τους καταναλωτές που θέλουν σταθερή και χαμηλή τιμή ενέργειας», είπε χθες μιλώντας στο συνέδριο του ΙΕΝΕ ο Γιάννης Γιαννακόπουλος Chief Executive Director Integrated Utility, Metlen Energy & Metals. Πρέπει όμως σημείωσε, περισσότεροι καταναλωτές να επωφεληθούν, από τις ανταγωνιστικές τιμές και να αποκτήσουν πρόσβαση στην ενημέρωση γι αυτές.

Ωστόσο ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών παραμένει στο πράσινο τιμολόγιο που κανονικά δεν θα έπρεπε να υπάρχει ακόμη και δεν ενημερώνονται και δεν επωφελούνται από τα πιο ανταγωνιστικά τιμολόγια της αγοράς. «Έχουμε φτιάξει το πρωτάθλημα   μας λείπουν οι φίλαθλοι», είπε χαρακτηριστικά.

Σημείωσε ότι ο χρωματικός κώδικας των τιμολογίων είναι ξεκάθαρος και ότι με τη νέα απόφαση της ΡΑΑΕΥ τόσο τα κόκκινα όσο και τα μπλε θα είναι σταθερά τιμολόγια, και ότι το Picasso θα είναι σταθερό κόκκινο τιμολόγιο.

Τόνισε ότι  το σύστημα των χρωματιστών τιμολογίων  δίνει την επιλογή των σταθερών τιμολογίων που θα είναι τα κόκκινα και τα μπλε και των κυμαινόμενων που θα είναι τα κίτρινα και τα πράσινα και μια τρίτη κατηγορία θα είναι τα δυναμικά τιμολόγια.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα σημείωσε είναι ότι οι καταναλωτές μένουν στην πλειοψηφία του στα πράσινα τιμολόγια που δεν είναι ανταγωνιστικά και δεν επιλέγουν κάποιο από τα άλλα πολύ πιο ελκυστικά σταθερά τιμολόγια.

Έχουμε το πρωτάθλημα , δεν έχουμε καταφέρει να προσελκύσουμε τους θεατές

«Έχουμε  δημιουργήσει τον ανταγωνισμό, υπάρχουν εταιρείες, υπάρχουν εταιρείες με όπλα, με διαχείρισης ενέργειας, έχουν αγοράσει συμβόλαια, μπορούν να προσφέρουν λύσεις, αλλά έχουμε φτιάξει το πρωτάθλημα   μας λείπουν οι φίλαθλοι. Και όταν λέμε φίλαθλοι, έχουμε φτιάξει το καλύτερο πρωτάθλημα, υπάρχει φουλ ανταγωνισμός μεταξύ των εταιριών, μεταξύ μπλε τιμολογίων, πράσινων, όποια κατηγορία και να πάτε, υπάρχει πλήρης ανταγωνισμός και όλοι προσπαθούμε να σκεφτούμε κάτι που να μας διαφοροποιήσει.

Εμείς σκεφτήκαμε το Πικάσο και να έχουμε μια άλλη πρόταση για την αγορά. Αλλά τι μας λείπει. Μας λείπει σε αυτό το πρωτάθλημα οι θεατές», σημείωσε χαρακτηριστικά.

«Δεν έχουμε καταφέρει να προσελκύσουμε τους θεατές οι οποίοι θα εκτιμήσουν και θα πάρουν τα οφέλη από αυτό το ωραίο πρωτάθλημα που έχει χτίσει η ΡΑΕ και η Πολιτεία.   Θέλουμε πιο ενημερωμένους πολίτες και θέλουμε να   μην είναι  στο 60% και το 70% τα πράσινα τιμολόγια».

Αναφερόμενος στην ανάγκη να υπάρχει πρόσβαση στην ενημέρωση σε περισσότερους καταναλωτές αναφέρθηκε στο πρόβλημα με το άρθρο 11  του ν. 3471/2006, που θέτει περιορισμούς με αποτέλεσμα καταναλωτές που θα επιθυμούσαν να ενημερώνονται απευθείας, μέσω τηλεφωνικής κλήσης, για προϊόντα προμήθειας ενέργειας, προκειμένου ενδεχομένως να επωφεληθούν από βελτιωμένους όρους και χαρακτηριστικά, να έχουν σήμερα απωλέσει αυτή τη δυνατότητα, χωρίς μάλιστα να γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν για να την αποκτήσουν.

Όπως είπε «είναι μεγάλο θέμα   το άρθρο 11, δηλαδή  να αποκτήσουμε   πρόσβαση και να ενημερώσουμε τους πολίτες …ώστε  να φέρουμε τους νέους φιλάθλους να δουν το πρωτάθλημα πώς διεξάγεται. Όπως επίσης δεν είναι κατανοητό καθόλου γιατί ενώ ήταν το πράσινο τιμολόγιο για ένα χρόνο διαρκείας ένα μεταβατικό τιμολόγιο αυτό θα συνεχίσει και να υπάρχει και τα επόμενα χρόνια», τόνισε.    

Δεν πρέπει να απασχολεί η μεταβλητότητα των τιμών τους καταναλωτές

Επίσης ο κ. Γιαννακόπουλος τόνισε ότι η μεταβλητότητα των τιμών χονδρεμπορικής δεν πρέπει να απασχολεί τους καταναλωτές, αφού υπάρχουν σταθερά τιμολόγια, τα οποία προσφέρονται από τις εταιρείες προμήθειας, από όλες τις εταιρείες προμήθειας, μικρές, μεγάλες, οι οποίες μπορούν να καλύψουν περιόδους από 6 μήνες αρχικά, τώρα 12, 18 μήνες.  «Και στα βιομηχανικά τιμολόγια και μεγάλους πελάτες μπορούμε να προσφέρουμε διετές, τριετές, ακόμα και δεκαετές συμβόλαια ώστε να υπάρχει μακροχρόνια σταθερότητα στην τιμή της ενέργειας.

Αρκεί οι εταιρείες  και οι πολίτες να θέλουν να συμβληθούν σε ένα μακροχρόνιο σταθερό τιμολόγιο» .

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης