Ενέργεια & Αγορές

Ο πάγος εμποδίζει τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας να φτάσει στον Arctic LNG 2

Ο πάγος εμποδίζει τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας να φτάσει στον Arctic LNG 2
Αποτυχημένες προσπάθειες από τις 2/12 – Επιβεβαιώνονται τα λειτουργικά εμπόδια ενόψει του κρίσιμου χειμώνα (gcaptain.com)

Βαδίζοντας στο χειμώνα και με τον πάγο να έχει την τιμητική… του, αρχίζουν να γίνονται ορατά τα λειτουργικά εμπόδια της πρόσβασης του «σκοτεινού στόλου» της Ρωσίας στον Αρκτικό Ωκεανό και συγκεκριμένα να φτάσει στον τερματικό σταθμό Arctic LNG 2 (τεράστιο έργο υγροποιημένου φυσικού αερίου στη χερσόνησο Gydan της Ρωσικής Αρκτικής που λειτουργεί από την Novatek).

Σύμφωνα με το gcaptain.com, τις τελευταίες ημέρες, το Buran (μεσαίου μεγέθους ρωσικό πλοίο μεταφοράς υγραερίου, κατηγορίας πάγου), απέτυχε επανειλημμένα να φτάσει στον τερματικό σταθμό Arctic LNG 2 στον κόλπο του Ομπ, καθώς ο πρώιμος πάγος έχει διακόψει την τακτική πλοήγηση.

Τα γεγονότα αυτά υπογραμμίζουν τους αυξανόμενους χειμερινούς περιορισμούς στη Βόρεια Θαλάσσια Οδό και την έντονη έλλειψη ισχυρών αεροπλανοφόρων Arc7 στο έργο.

Αποτυχημένες προσπάθειες από τις 2/12

Το Buran (κατηγορίας Arc4) επιχείρησε 4 φορές από τις 2 Δεκεμβρίου να προωθηθεί νότια στον κόλπο Ob, ακολουθώντας εναλλάξ 2 πυρηνικά παγοθραυστικά (το 50 Let Pobedy και το Arktika), που εργάζονται για να ανοίξουν μια διαδρομή μέσα από τον πάγο.

Δύο κοντινά αεροπλανοφόρα Arc7 LNG που λειτουργούν στο γειτονικό έργο Yamal LNG ήταν επίσης μέρος της νηοπομπής.

Παρά την υποστήριξη, το Buran δεν έφτασε ποτέ αρκετά νότια για να φτάσει στην τοποθεσία Arctic LNG 2.

Ο θαλάσσιος πάγος στον κόλπο Ob έχει φτάσει σε πάχος τα 50 cm ή περισσότερο εν μέσω θερμοκρασιών που έχουν πέσει κάτω από τους -20°C, διακόπτοντας τις προσεγγίσεις νωρίτερα και πιο δυναμικά από ό,τι τα τελευταία χρόνια.

Η δυσκολία είναι ιδιαίτερα σημαντική για το Arctic LNG 2 (βρίσκεται νοτιότερα στον κόλπο Ob από το «αδελφό» του έργο Yamal LNG) καθιστώντας τον διάδρομο πρόσβασής του πιο ευάλωτο.

 

Μάλλον εγκατέλειψε τις προσπάθειες πρόσβασης 

Το Buran είναι ένα από τα 4 πλοία μεταφοράς LNG κλάσης Arc4 που διαθέτει η Novatek (η μεγαλύτερη ιδιωτική ενεργειακή εταιρεία που παράγει και πουλά φυσικό αέριο και πετρέλαιο στη Ρωσία).

Αν και η εταιρεία μπορεί να ήλπιζε ότι αυτά τα πλοία θα μπορούσαν να συνεχίσουν να πλέουν μέχρι τον Δεκέμβριο, η μεσαία κατηγορία πάγου τους αποδεικνύεται ανεπαρκής για τον βαρύ πάγο του πρώτου έτους που σχηματίζεται τώρα στην περιοχή.

Μετά από σχεδόν μια εβδομάδα ελιγμών μπρος-πίσω στις εκβολές του κόλπου Ob, το Buran φαίνεται να εγκατέλειψε τις προσπάθειές του και υποχώρησε πίσω στη Θάλασσα Kara.

Η αποχώρησή του καταδεικνύει έντονα τους περιορισμούς τόσο της υποστήριξης παγοθραυστικών της Ρωσίας όσο και της σειράς πλοίων που διατίθενται στο εγκεκριμένο έργο Arctic LNG 2.

 

Τα διαθέσιμα ρωσικά καράβια 

Αυτή τη σεζόν, η Novatek διαθέτει μόνο ένα πλοίο μεταφοράς LNG κλάσης Arc7 για το Arctic LNG 2, το Christophe de Margerie.

Αλλά το πλοίο βρίσκεται αυτή τη στιγμή μακριά (κοντά στην Καμτσάτκα), αφού στάλθηκε σε ένα χειμερινό ταξίδι προς ανατολάς μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού προς την Ασία.

Η κίνηση, που θεωρείται επικίνδυνη από άποψη εφοδιαστικής, αφήνει το έργο χωρίς το πιο ικανό του πλοίο προς το παρόν.

Προς το παρόν, η Ρωσία συνεχίζει να λειτουργεί ένα πυρηνικό παγοθραυστικό, το Sibir, κατά μήκος του ανατολικού τμήματος της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού, πιθανώς για να διευκολύνει την επιστροφή του Christophe de Margerie μέσω της διαδρομής επιστροφής για να παραλάβει ένα άλλο φορτίο στο Arctic LNG 2.

Αν και η Novatek μπορεί επίσης να επιλέξει να μην διακινδυνεύσει το μοναδικό της πλοίο Arc7, το Christophe de Margerie υπέστη προηγουμένως ζημιές κατά μήκος της NSR κατά τη διάρκεια μιας χειμερινής διέλευσης που απαιτούσε μια μηνιαία παραμονή σε ένα κινεζικό ναυπηγείο.

 

Επιβεβαίωση λειτουργικών εμποδίων 

Η αποτυχημένη προσπάθεια του Buran υπογραμμίζει τα απότομα λειτουργικά εμπόδια που αντιμετωπίζει το Arctic LNG 2 καθώς προσπαθεί να διατηρήσει ακόμη και ελάχιστες χειμερινές εξαγωγές.

Χωρίς αρκετά πλοία μεταφοράς Arc7, και με τα πλοία Arc4 να μην μπορούν να ξεπεράσουν τον προελαύνοντα πάγο, η ικανότητα του έργου να διατηρήσει την παραγωγή τους επόμενους μήνες φαίνεται ολοένα και πιο περιορισμένη.

Ένα 2ο πλοίο μεταφοράς LNG Arc7 (Alexey Kosygin) θα μπορούσε ενδεχομένως να είναι διαθέσιμο τις επόμενες εβδομάδες. Το πλοίο συνεχίζει να υποβάλλεται σε θαλάσσιες δοκιμές κοντά στο ναυπηγείο Zvezda της Ρωσίας στην Άπω Ανατολή.

Μετά από ένα χρόνο επαναλαμβανόμενων δοκιμών, πηγές αναφέρουν ότι το πλοίο μεταφοράς LNG θα μπορούσε να πλησιάζει στην έναρξη λειτουργίας.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης